BARZIM Opublikowano 29 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2020 Witam! Posiadam rower marki Giant Cypress DX. Czy jest szansa przerobić go na wersję bardziej typu cross? Najbardziej zależy mi na wymianie kierownicy i uzyskaniu pozycji bardziej pochylonej do przodu - jak w typowym rowerze górskim. Zastanawiam się tylko czy kształt i profil ramy pozwoli na uzyskanie w miarę wygodnej pozycji? Odnośnik do komentarza
pepe Opublikowano 29 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2020 Tak, jak tak zrobiłem w swoim rowerze kiedyś. Z tego co widzę, masz stery tzw. klasyczne, do tego klasyczny regulowany mostek. Kupujesz adapter ahead do sterów klasycznych, coś w tym stylu :https://www.decathlon.pl/adapter-mostka-aheadset-id_1788291.html (Do potwierdzenia czy na pewno ten) . W każdym razie wykręcasz ten mostek klasyczny, wkręcasz ten adapter i wtedy możesz już założyć dowolny mostek ahead i do niego albo tą kierownicę która masz, albo dowolną inną, tylko trzeba uważać bo są dwa standardy 25,4 i 31,8 (dotyczy zarówno kierownicy jak i mostka ahead). Rurę sterową widelac nasz na 99% 1 1/8 cala (1 cal trafia się głównie w starszych szosach.) Inna opcja to wymiana sterów na ahead i widelca też na ahead. U mnie był to drugi etap przerabiania crossa na fitnessa (pierwszy ten opisany powyżej). Widelec można wtedy wymienić na sztywny ewentualnie. Adapter ahead jest już zbędny. Z tym, że jest drożej bo dochodzi koszt widelca (dość duży), sterów (mały) i do tego więcej zabawy z wymianą. Modyfikację nr 1 można zrobić łatwo samemu, z tą drugą jest trochę więcej zabawy, głównie wymiana sterów wymaga posiadania specjalnych narzędzi (da się też młotkiem i śrubokrętem, ale trzeba trochę zręczności ? ) Odnośnik do komentarza
BARZIM Opublikowano 29 Maja 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2020 Brzmi optymistycznie!!! Dzięki! Jak wyglądała sprawa z komfortem jazdy? Odnośnik do komentarza
pepe Opublikowano 29 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2020 Pozycja będzie trochę bardziej pochylona, nie na tyle jednak, żeby było to niewygodne (Może być nawet bardziej wygodne dzięki odciążeniu siodełka). Zależy zresztą od indywidualnych preferencji, wieku itp. Zresztą przecież właśnie po to chcesz robić zmiany, żeby taką trochę bardziej aerodynamiczną pozycję uzyskać. Mostki ahead można zresztą kupić w różnych wariantach : dłuższe , krótsze, z mniejszym lub większym wzniosem. (im dłuższy, tym bardziej będziesz się musiał pochylić nad kierownicą). Na początek coś w rodzaju 80 mm ze wzniosem 17 procent powinno być ok (zakładając że masz rower w rozmiarze 17-19 cali). Można taki mostek zamontować albo ze wzniosem do góry, albo w dół, co daje znaczną różnicę w wysokości na jakiej znajdzie się kierownica. Możesz zresztą bez wymieniania czegokolwiek po prostu ustawić kierownicę jak najniżej dzięki regulowanemu mostkowi który masz, zobaczysz jaka wysokość ci pasuje (choć już to pewnie robiłeś). Przy okazji, przy znacznym obniżeniu kierownicy wypadało by też wymienić siodełko na trochę węższy model, To które masz jest dostosowane do jazdy w pozycji wyprostowanej, gdzie praktycznie cały ciężar ciała opiera się na siodełku, Dlatego jest takie szerokie i miękkie. Jak pochylisz się do przodu, część ciężaru przejmą dłonie i lepiej sprawdzi się siodełko montowane w crossach lub fitnessach. Odnośnik do komentarza
BARZIM Opublikowano 1 Czerwca 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2020 Dzięki bardzo! Warto było zapytać. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się