Arti Opublikowano 14 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2020 Cześć pytanko do mądrzejszych ode mnie. Które opony będą szybsze, cichsze. Rozmiar 28x1.20. Chcę założyć do mego gravela. 95% to jazda po asfalcie, ścieżki i chodniki. No oku mam te: Schwalbe G-One Speed 28 MS TL-E VG OSC Opona przełajowa zwijana lub Schwalbe Marathon Supreme 28 VG LS Opona zwijana Doradzicie coś ? A może za wąskie ? 1.35 lepsze ? Odnośnik do komentarza
pepe Opublikowano 14 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2020 Seria Marathon to opony miejsko-turystyczne, priorytetem jest długotrwała eksploatacja. Waga i osiągi są na drugim miejscu. G-one speed odwrotnie. Tak że zależy co jest dla ciebie bardziej istotne. Szybsze będą G-One. Mają mniejsze opory toczenia i są wyraźnie lżejsze. Odnośnie cichości opon, to nie powinno być różnicy. Jakbyś wybrał jakieś przełajowe z grubym bieżnikiem, to faktycznie mogłyby być głośne na asfalcie, ale nie w przypadku tych modeli które rozpatrujesz. Szerokość raczej ok na asfalt. Jeszcze zależy jak szerokie masz obręcze, bo generalnie Schwalbe zwykle trochę zawyża szerokość opon. Mam schwalbe Marathon Racer zwijane 1,35 (35 mm). Na obręczach 19 mm miały szerokość 33 mm. Dopiero jak je założyłem do gravela z szerokimi obręczami 23 mm uzyskałem deklarowane 35 mm (mierzone suwmiarką, więc dość dokładnie). Na tych Racerach 1,35 jeździło mi się całkiem wygodnie, ścieżki rowerowe, często z kostki, chodniki, czasem nawet po lesie, nie było problemu. Jeżeli 95% ma być gładki asfalt, to 1,2 powinny być ok. Choć nie wiem czy w tym przypadku nie lepiej wybrać po prostu jakiś model szosowy zamiast gravelowego. Odnośnik do komentarza
Arti Opublikowano 14 Maja 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2020 Dzięki Ci za info, obręcze mam 622x19c więc pewnie wybiorę G-One 1,35. Teraz mam Michelin Power Gravel 700x40c więc powinna być różnica Jeszce raz dzięki. Odnośnik do komentarza
pepe Opublikowano 14 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2020 Różnica na pewno będzie odczuwalna. Te opony które masz teraz (Michelin Power Gravel) są przeznaczone bardziej do jazdy w lekkim terenie. Mam podobne Panaracer Gravelking SK 38 mm (40 mm na obręczach 23). Mam je teraz założone w gravelu, bo jeżdżę więcej po lasach, polnych drogach, itp. W tych warunkach sprawdzają się znakomicie. Jednak na asfalcie są zauważalnie wolniejsze niż Marathon Racer 35 mm. Tak że tego typu zmiana jest w Twoim przypadku jak najbardziej sensowna. Alternatywą G-One mogły być ewentualnie też Gravelkingi, tylko bez SK w nazwie z gładszym bieżnikiem, tu masz w dobrej cenie, rozmiar 32 : https://allegro.pl/oferta/opona-panaracer-gravelking-700x32c-czarna-slick-8941087649. Jest też dostępna wersja 35 mm. Choć akurat Panaracer w przeciwieństwie do Schwalbe podaje prawidłową szerokość (Na obręczach 19 mm wspomniane wyżej Gravelkingi SK 38 mm mają dokładnie 38 mm). Odnośnik do komentarza
Arti Opublikowano 15 Maja 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2020 Jeszcze raz dzięki za radę. Powiedz jeszcze tylko jeśli wezmę 35mm oponkę to dętkę muszę wymieniać czy może zostać ta obecna ? Odnośnik do komentarza
pepe Opublikowano 15 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2020 Raczej może zostać. Dla pewności można sprawdzić informację na dętce, ewentualnie oznaczenie i potem opis w internecie. Odnośnik do komentarza
Kubackjeee Opublikowano 15 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2020 Sprawdź continental speed contact w rozmiarze 35. Janek z bikeshow.pl (youtube) katuje je w swoim gravelu. Świetna sprawa bo szybkie bardzo na szosie, a na niższym ciśnieniu komfortowe w terenie. Albo te panaracery gładkie w rozm 35. Znając jakość tego producenta będą pewnie równie szybkie co nie jedne gumy 28. Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się