Eltanin Opublikowano 24 Listopada 2019 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2019 Cześć, Szukam roweru do codziennej jazdy, głownie po ścieżkach rowerowych, trochę po chodniku i ulicy, dlatego myślę o rowerze trekkingowym. W moim mieście występują duże wzniesienia terenu, więc najlepszy byłby rower: - o przełożeniach umożliwiających swobodne podjechanie pod sporą górkę (nawet 12 stopni) - o małej wadze - posiadający pełne, dobrze chroniące błotniki - posiadający opony stawiające mały opór - posiadający przedni amortyzator (dużo krawężników i dziur) Dobrze, gdyby udało się zmieścić w kwocie 3500 zł. Odnośnik do komentarza
pepe Opublikowano 24 Listopada 2019 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2019 Masz trochę sprzeczne wymagania. Rower typu trekking będzie ważył w okolicach 17 kg, a to nie jest mała waga. Nie wpłynie to dobrze na pokonywanie górek. Moim zdaniem lepiej wybrać rower typu cross niż trekking. Będzie ważył około 13-15 kg, czyli trochę mniej, a błotniki możesz bez problemu dokupić. Niższa waga wynika z tego, że w crossach nie są montowane takie elementy wyposażenia trekkingów jak : prądnica i lampki, bagażnik, stopka, osłona łańcucha, błotniki. Stąd niższa waga. Jeżeli nie wszystko z tej listy jest ci potrzebne, lepiej wybrać crossa i ewentualnie dołożyć tylko to z wyposażenia co jest niezbędne. Większą redukcję wagi można uzyskać rezygnując jednak z amortyzatora. Da to finalny wynik w okolicach 11 kg, a to już jest faktycznie lekki rower. 6 kg różnicy na pewno już odczujesz przy podjazdach. Na górki 12 % przyda się odpowiednio miękka konfiguracja przełożeń, czyli co najmniej najmniejsza zębatka 28 z przodu (czym mniejsza tym lepiej) i jak największa z tyłu (czyli minimum kaseta 11=32, ewentualnie 11-34). Większość rowerów trekking i cross spełnia ten wymóg. Z fitnessami trzeba uważać, czasami mają znacznie twardsze szosowe przelożenia. Odnośnie konkretnych modeli cross, to praktycznie każdy producent je oferuje., np. https://www.goride.pl/meskie-2/kross-evado-8-0-2018?from=listing&campaign-id=20 Jeżeli bardziej zależy ci na wadze, to coś ze sztywnym widelcem (fitness), tutaj wybór jest już mniejszy, przykad : https://www.kellysbike.com/pl/fitness-c722/physio-30-p64299 Trekkingi, tak jak pisałem bym sobie darował, chyba, że zależy ci na posiadaniu tych wszystkich dodatków, ale wtedy nie licz na niską wagą. Coś za coś. Odnośnik do komentarza
Eltanin Opublikowano 24 Listopada 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2019 Dziękuję za porady, a czy w Evado 8.0 nie będzie problemu z przykręceniem przedniego błotnika? Nie widzę na zdjęciach otworów do montażu. Odnośnik do komentarza
pepe Opublikowano 24 Listopada 2019 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2019 No faktycznie, jest otwór do przykręcenia błotnika, ale już otworów do montażu tych bocznych drutów stosowanych w przypadku pełnych błotników już nie ma. Trzeba by szukać modeli w których te otwory są. Ewentualnie użyć adaptera takiego jak ten : https://velo.pl/akcesoria/blotniki/sks-germany/przedni-wspornik-do-blotnikow-sks . Z tego co widzę w przypadku rowerów trekking z przednim amortyzatorem producenci też stosują podobne rozwiązania : https://www.kellysbike.com/pl/trekking-c720/carson-70-p64186 . W przypadku rowerów ze sztywnym widelcem nie ma tego problemu. Odnośnik do komentarza
Eltanin Opublikowano 26 Listopada 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2019 Cześć, przymierzam się do Evado 9.0. Można dostać za około 3750 zł. Czym różni się wersja 2018 i 2019? Porównując parametry inne są tylko stery FP-H856B2 w 2019 i VP A45AC3 w 2018. Czy to robi jakąś różnicę? Zauważyłem, że wersja 2018, choć teoretycznie starsza, jest nawet trochę droższa. Odnośnik do komentarza
pepe Opublikowano 26 Listopada 2019 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2019 Stery wyglądają całkiem podobnie. Jak reszta taka sama, to lepiej wybrać tańszy. Za tą cenę dostajesz już porządne komponenty, łącznie z amortyzatorem powietrznym (nie wiem czy akurat niezbędny. bo i pompkę do niego trzeba dokupić i serwis droższy). Odnośnik do komentarza
Eltanin Opublikowano 27 Listopada 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2019 Mam jeszcze duży problem z doborem ramy. Wzrost 178 cm Przekrok 81,5 cm (boso, w lekkim rozkroku przy ścianie od podłogi do klejnotów z poziomicą). Wychodzi mi: 81,5 x 0.63 = 51,345 51,345 ÷ 2,54 = 20,21 cali Rower ma albo 19 albo 21. Rower będzie głównie na ścieżki rowerowe i czasem mam bóle pleców (niewielkie ale jednak), dlatego bardziej rozważam rozmiar 21. Przeglądałem jednak fora i dla osób o podobnych do moich wymiarów 21 czasem wydaje się za duży. Co Wy myślicie? Odnośnik do komentarza
Eltanin Opublikowano 28 Listopada 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2019 Byłem przymierzyć rower w sklepie rowerowym. Jeśli chodzi o wysokość, to zdecydowanie 19 cali. Jeśli zaś chodzi o pozycję, to byłem lekko przygarbiony zarówno na 19, jak i 21 cali. Już po 5 minutach siedzenia w sklepie odczuwałem plecy i miałem ochotę przesunąć się dalej na siodełku, tylko oczywiście nie było to możliwe. Czy taka pozycja jest prawidłowa? Mam pracę biurową i dawno nie jeździłem na rowerze. Odnośnik do komentarza
BartekbBike Opublikowano 28 Listopada 2019 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2019 Jak masz problem z ustawieniem kierownicy i siodełka, to kombinuj z takim rowerem, który da Ci duże możliwości regulacji. Z mojego doświadczenia blaty są ustawione "pośrodku" i zazwyczaj i tak trzeba wymieniać je na bardziej dostosowane do młynka pod górę. Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się