Skocz do zawartości

Cross/Fitness/Urban/Hybrid do 3500pln


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

Szukam roweru:). 

Przejrzałem trochę opisów, porównywarek, wyszukwiarek, dyskusji na forum, również tym. Mam już wizję co chce, ale proszę o Waszą pomoc, która wypełni moje luki na niskim poziomie szczegółowości, wiedzy eksperckiej, praktycznej.

Kim jestem

1. Male, 190cm, 105kg (ten parametr ma się kurczyć), biggy.

2. Miałem 2 lata temu operacje kręgosłupa - ruszam się dobrze, ale potrzebuję roweru wygodnego, na którym nie odpadnę po kilku km. 

3. Nigdy nie jeździłem na barankach ani szosówkach, mimo że jak to dla wzrokowca i osoby, która woli wydać więcej i cieszyć się czymś długo - ten typ rowerów zawsze sprawiał wrażenie super pro.

4. Całe życie górale, ostatni model Cube Acid 2008 (green) sprzedany przed operacją. Był OK. Kupowałem wtedy porównując specyfikacje i kierując się kryterium cena/jakość.

Odrzuciłem

  • chęć posiadania gravela, przełaje z uwagi na baranek.  Nie jest to dobra pozycja dla pleców.Mimo pięknego looku, niektórych modeli.
  • Holenderki, beach cruisery, odpadły na zbyt wyprostowaną pozycję gdzie wszystko idzie w plecy, mimo bardzo dogodnej kierownicy zmniejszającej pochylenie.
  • Trekkingowce - za ciężkie, za dużo mięsa. Nie jestem zainereoswany na obecnym etapie bagażnikiem. To mi zaburza wizję roweru, jeżeli do pracy udało by mi się pojechać rowerem (wątpie) to wole mieć stuff w plecaku. Błotniki, nie jestem do nich przyzwyczajony - rama, która mogła by je domontować w opcji to plus. Ale to opcja. 

Gdzie bym jeździł:

  • Miasto, dużo ścieżek rowerowych.
  • Przede wszystkim asfalt.
  • Wycieczka "za miasto" - wszyscy piszą, że "na wypad za miasto też by się rower przydał". Tutaj wypad za miasto oceniam jako chęć pojechania dziurawą szosą, ewentualnie szutrem, piachem, może utwardzoną drogą w lesie, zbitą. Wtedy Tak. Piach, lasy MTB, na dzisiaj nie.
  • Weekendowe przejazdzki po miescie, od 20km do 60km.
  • Trasy dłuższe - 100-120km też zrobię, za to miasto po naszych polskich drogach.

Co już wiem, że bym chciał.

1. Cross/Fitness/Urban/Hybrid - szczerze mówiąc, na moje oko granica jest bardzo ciężka dla laika do zobaczenia. Alloy, nie stal, na carbon chyba nie ten pułap cenowy.

2. Widelec: Szytwny, carbon/pół-carbon.

3. Mechanizm: Lubię szybką jazdę, mam dużo mocy i wiem, ze czasami może brakować cięższych przełożeń (nawet w mieście) stąd zastanawiam sie czy przełożenie 1x np. 1x11 jest dla mnie odpowiednie czy nie powinienem mieć 2x8 ; 2x11 - inne. Nie wiem. (aka help). I jaka ma być wielkość zębatek. Tak jak mówię, nawet w mieście czy jak uda się pojechać poza miasto - nie chce być przesadnie ograniczony. Nie zrobię pewnie nigdy rpzedziału 35-45kmh, ale 33 spokojnie.

4. Hamulce: tarczowe. Na kole stawać już nie będę, ale jestem duży i niezależnie od prędkości (przepraszam mówi laik) boje się vbrake - ostatnio jeżdziłem na nich jak byłem dużo mniejszy. Na uwagę zaśługuje fakt, że lubię sztywne hamulce w manetkach, a to chyba bardziej do osiągnięcia w vbrake.

5. Mechanizm: Nie chciałbym najmocniejszych przerzutek. Deore, którzy mają zwoleniników i przeciwników w tej klasie uznałbym, za punkt, w którym chciałbym np. zejść klasę niżej, niż kompletnie zaczynać od klasy minimum. Moja głowa pracuje tak - jeżeli Deore to np. Klasa 5, to wolałbym przerzutki w klasie 3-5, niż 1-2. Nie mam zupełnie zdania nt. innych modeli przerzutek. PS. Lubiłem GripShifty.

6. Łańcuch: Karbonowy pas? Czy to ma znaczenie?

7. Całość: Zabrzmi to pewnie "silly" ale jeżeli jesteście w stanie po doświadczeniu ze sprzętem również powiedzieć co wpływa na cichość mechanizmu to super. Bardzo mnie irutyje od zawsze, że jak jeżze to przy zmianie przerzutek słyszę jakby ten mechanizm miał się rozłożyć - był głośny. Tak samo jak podczas samej jazdy kiedy np. łańcuch trze o kasetę.

8. Waga: do 12kg? 13.3kg jako max (ten pułap wydaje się średnim pułapem specyfikacji).

9. Cena: 2000-3500 pln. Rozsądnie cena/do jakość. Można przekroczyć budżet. 

10. Kiedy: Prawdopodobnie będę szukał okazji na koniec sezonu.

11. Opony: rozstaw taki, bym mógł jeżdzić głównie komfortowo (i szybko) po asfalcie (mogą się zdarzyć krawężniki), ale żebym nie bał się wjechać na trochę gorszą trasę. 28-29 moim daniem min.racja?

 

Co mi się wizualnie podoba (przede wszystkim jak najbardziej czarny bez emblematów.. - ale nie o to Was proszę przecież):

  • TOP Cube Hyde/SL Road - "nie wiem", czym się różnią pomiędzy sobą i swoimi kategoriami (oprócz mechanizmem, oponami, ceną, wagą).
  • Cannondale Treadwell 3
  • Canyoun Commuter ale wyszej klasy (7/8), niestety poza price range, + trekking.
  • Cannondayle ad Boy (znowu klasa 1 za łacuch)
  • FUJI Jari 2.5/Co-op ARD 1.3 (tak ma baranek)
  • Pełne czarne obręcze - głębokie (nie bardzo bym chciał wymieniać na start obręczy na lżejsze i bardziej sportowe). 

 

Da się coś wskazać, poradzić, wytłumaczyć, nauczyć, pouczyć:)?

Z góry dzięki

---

 

Modele podałem raczej jako wzór, fakt najbardziej podoba mi się cube hyde / hyde pro / hyde pro race.

Raczej skupiałem się nad tym co znalazłem niż na fakcie, że wybieram pomiędzy tymi modelami.

TOP3

  • https://cube.pl/2019/rowery/trekking/urban/hyde/cube-hyde-blacknyellow-2019/
  • https://www.cannondalebikes.pl/rowery/2019-urban-fitness/urban/bad-boy/bad-boy-2
  • https://99spokes.com/cannondale/2019/treadwell-3

 

REST

  • http://www.arkus.sklep.pl/rower-kross-seto-2019-p-12636.html
  • https://trekking24.pl/pl/rowery-miejskie-2018/2260-rower-kross-seto-2018-po-przegladzie-dostawa-gratis-autoryzowany-dealer-kross-5904993383568.html?gclid=CjwKCAjw7O_pBRA3EiwA_lmtflDERHaIViTdRpDR0F3bnHyK1IZkPbaa2OG4UdVgr6nFFc_cKazIahoCezIQAvD_BwE
  • https://99spokes.com/coop/2019/ard-1.3
  • https://rower.com.pl/fuji-jari-2-5-1764690?cPath=6_699_8036&
  • https://99spokes.com/trek/2019/fx-2-disc
  • https://cube.pl/2019/rowery/trekking/urban/hyde/cube-hyde-pro-blacknblue-2019/
  • https://cube.pl/2019/rowery/trekking/urban/hyde/cube-hyde-race-blackngreen-2019/
  • https://cube.pl/2019/rowery/trekking/urban/editor/cube-editor-blacknpurple-2019/
Odnośnik do komentarza

Sam jeżdżę fitnessem i jeśli miałbym kupować go drugi raz, to stawiałbym na coś w stylu Cube Hyde. SL Road to szosa z prostą kierownicą. Inny napęd, opony, ale również geometria, to spore różnice. Road - szybszy, ale wąski opony słabiej amortyzują nierówności, napęd mniej uniwersalny. Hyde - trochę wolniejszy, uniwersalny napęd, bardziej wygodna pozycja, szerokie opony - lepszy komfort na nierównościach.

 Cannony się cenią, tourney to już przesada. Poza tym dla tak wysokiej osoby koła 650B mogą być za małe.

Generalnie, to uzupełnij swój post o linki, bo nie wiadomo o które konkretnie modele Ci chodzi.

Odnośnik do komentarza

Bo to szosa z prostą kierownicą, ale szosa typu endurance - czyli ta bardziej komfortowa w przeciwieństwie do typowo wyścigowych. Hyde ma ramę crossową, czyli tułów kolarza jest trochę bardziej wyprostowany. Na trekkingu/typowym crossie (z amortyzatorem) będzie jeszcze bardziej wyprostowany. Najbardziej zaś na miejskich/holendrach.

Cannony, treki i spece bym sobie odpuścił. W tej cenie zawsze będą mieć osprzęt dużo gorszy niż konkurencja. Chyba, że cenisz sobie bardzo gwarancję - te firny sobie cenią ?

Szukałbym czegoś na osprzęcie Alivio - Deore. Te Krossy rozważałbym, gdybyś chciał zaoszczędzić, a i tak Indiany z Media Expert będą ciekawsze.

Jeśli Fuji Jari, to raczej 2.3.

 

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...