Skocz do zawartości

Ocena i 6 pytań dot. części nowego roweru przed ostatecznym kupnem


Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry,

Stoję przed decyzją kupna roweru Giant Trance 2 29 z 2019 roku, rama L
Do tej pory jeździłem na rowerze XC na kołach 27.5, też rama L. (tutaj mój rower: http://sklep.k2rowery.pl/rower-unibike-flite-275-2015-p-1700.html)

Dzisiaj mierzyłem tego Gianta, ustaliłem fajną cenę gdzie zrabatowano ten rower z ceny katalogowej o 13%, muszę się zdecydowac jednak do jutra.

Jeżeli znasz odpowiedź na chociaz jedno z 6 pytań - śmiało, każda odpowiedź jest na wagę złota. Chciałbym się dowiedziec o tym rowerze jak najwięcej a mam sporo pytań i tez mętlik w głowie.

Oto 6 pytań dot części roweru Trance 2 na kołach 29:
tutaj pełna specyfikacja roweru który chce kupić: https://www.giant-bicycles.com/pl/trance-29-2-2019
1) Hamulce tego Gianta to SRAM Guide T, i podczas jazdy i hamowania zauważyłem że nie hamują one od razu, tak jak na moim rowerze - czy to normalne czy może to kwestia przeglądu tego roweru i ustawienia ich do końca?
W moim rowerze (dużo tańszym) mam hamulce SHIMANO DEORE M615 (HYDRAULICZNE) - proces hamowania jest dużo lepszy i natychmiastowy jak od razu zacisne manetkę.
Dźwignie hamulca tego Gianta to również SRAM GUIDE T. Czy je można jakoś ustawić (skracając drogę do pełnego hamowania?) <-- w moim tak mogłem zrobić

2) Blokada amortyzatora Gianta (FOX 34 Float Rhythm, skok 130mm, tłumik Grip, Boost 15x110 QR, tapered) ma jakiś obrotowy mechanizm i nie wiem czy jak zatrzymam ten chwyt w połowie to blokuje on połowe skoku czy co? Tzn chce wiedzieć czemu nie ma prostego przełącznika o kącie 45 stopni, że jak dam w jedną strone to jest zablokowany a w drugą to odblokowany, tutaj tym chwytem mogę zrobić 180 stopni (jak nie wiecej - juz nie pamietam)

3) Blokada dampera - takie same pytanie, wiem tylko że damper ma 3 możliwości blokady: Max zablokowanie, średnie zablokowanie, normalne.
- czemu pomimo moich prób po max blokadzie dampera, rower i tak się uginal? Rozumiem ze nie ma mozliwosci pełnego zablokowania dampera tak jak przedniego amora?
-Rozumiem ze srednie zablokowanie idealnie sprawdzi sie do jazdy po miescie? A na podjazdy/asfalt pelna blokada?

3) Kolejna sprawa to system Tubeless w oponach tego roweru (MAXXIS Minion DHF 29x2.3, 60TPI, EXO, TR/ MAXXIS DHR II 29x2.3, 60TPI, EXO, TR, Tubeless)
-opony te sprzedawca powiedział mi że są tubeless czyli bez dętkowe, czy to oznacza że jak się coś przebije to od razu nie ma opcji napompowania spowrotem? Nie moge sobie wyobrazic w jaki sposób opony działają bez dętek, rozumiem ze dzieki temu są lekkie - co mi potwierdzil sprzedawca, ale zapomnialem dopytac czy tam jest zrobione tzw mleko? (Jest?)

4) Czy to normalne że piasty (GIANT Tracker Performance by FORMULA, łożyska maszynowe, Boost 15x110/12x148) są takie głośne? Boje się że dano mi inny osprzęt

5) O co chodzi z obręczami 25mm, słyszałem że niektórzy wolą 35mm, o co z tym chodzi o co to za roznica jakie? (GIANT XCT 29”, wew. szer. 25mm, Tubeless, alu.)

6) SZTYCA REGULOWANA
-
byłem w szoku gdy sprzedawca powiedział mi że sztycę regulowaną mogę ustawić na każdym momencie, czy ktoś może potwierdzić że faktycznie tak jest. Ja myslałem że sztyca regulowana tzn = naciskam guzik to siodło opada lub podwyża się. A regulację wysokości muszę sam ustawić imbusem. Tutaj się okazuje ze sztyce mogę zablokowac na każdej odległości i bawić się w tym w nieskońcozność (nie zepsuje to sztycy?). Moje dodatkowe pytanie tez brzmi, po co więc jest imbus do ustawiania siodełka lub szybkozamykacz? Skoro wszystko można ustawić poprzez sztyce. ? fajne to ?


 

Odnośnik do komentarza

Nie musisz codziennie zakładać nowego tematu, który dotyczy jednego roweru.

 

5 godzin temu, forii napisał:

1) Hamulce tego Gianta to SRAM Guide T, i podczas jazdy i hamowania zauważyłem że nie hamują one od razu, tak jak na moim rowerze - czy to normalne czy może to kwestia przeglądu tego roweru i ustawienia ich do końca?

Hamulce muszą się dotrzeć - to normalne, że na początku hamują gorzej.

Co do amortyzatora/dumpera to jest kilka rodzajów manetek do blokowania amortyzacji - Giant wybrał obrotowe. Jeśli przekręcisz manetkę tylko do połowy to raczej on nie zadziała.

5 godzin temu, forii napisał:

3) Kolejna sprawa to system Tubeless w oponach tego roweru (MAXXIS Minion DHF 29x2.3, 60TPI, EXO, TR/ MAXXIS DHR II 29x2.3, 60TPI, EXO, TR, Tubeless)
-opony te sprzedawca powiedział mi że są tubeless czyli bez dętkowe, czy to oznacza że jak się coś przebije to od razu nie ma opcji napompowania spowrotem? Nie moge sobie wyobrazic w jaki sposób opony działają bez dętek, rozumiem ze dzieki temu są lekkie - co mi potwierdzil sprzedawca, ale zapomnialem dopytac czy tam jest zrobione tzw mleko? (Jest?)

Te koła są w systemie tubeless czy są przystosowane do tego systemu? Bo to dwie różne rzeczy. W tym wypadku mówi się o kołach tubeless, nie oponach (tzn. opona musi być tubeless żeby zrobić koła tubeless).

5 godzin temu, forii napisał:

6) SZTYCA REGULOWANA
-
byłem w szoku gdy sprzedawca powiedział mi że sztycę regulowaną mogę ustawić na każdym momencie, czy ktoś może potwierdzić że faktycznie tak jest. Ja myslałem że sztyca regulowana tzn = naciskam guzik to siodło opada lub podwyża się. A regulację wysokości muszę sam ustawić imbusem. Tutaj się okazuje ze sztyce mogę zablokowac na każdej odległości i bawić się w tym w nieskońcozność (nie zepsuje to sztycy?). Moje dodatkowe pytanie tez brzmi, po co więc jest imbus do ustawiania siodełka lub szybkozamykacz? Skoro wszystko można ustawić poprzez sztyce. ? fajne to ?

Nie jeździłem na sztycy regulowanej, ale na moje to zwalniasz blokadę i pod wpływem Twojego ciężaru sztyca idzie w dół co możesz przerwać w każdym momencie. Więc ustawiasz wysokość siodełka tak by było Ci wygodnie i potem możesz je opuszczać ile tam mm i podnosić na ustaloną wysokość.

 

Generalnie poczytaj, pooglądaj filmiki. Łukasz, Dominik z othebike.com czy Szajbajk omawiają wiele zagadnień o które ty pytasz.

 

Odnośnik do komentarza
10 godzin temu, thalcave napisał:

Co do amortyzatora/dumpera to jest kilka rodzajów manetek do blokowania amortyzacji - Giant wybrał obrotowe. Jeśli przekręcisz manetkę tylko do połowy to raczej on nie zadziała.

no to tylko do tego sie myliles bo okazuje sie ze przedni amor jezeli przekręce go np 30% w prawo to nie to ze nic sie nie dzieje tylko w 30% jest ograniczony :)
jak dam na maxa to wioadomo sie wylacza - i o to mi chodzilo

Odnośnik do komentarza
57 minut temu, forii napisał:

no to tylko do tego sie myliles bo okazuje sie ze przedni amor jezeli przekręce go np 30% w prawo to nie to ze nic sie nie dzieje tylko w 30% jest ograniczony ?
jak dam na maxa to wioadomo sie wylacza - i o to mi chodzilo

Tak jak mówiłem są różne manetki a ja tego roweru na oczy nie widziałem żeby go dotknąć, przejechać się ?

Powodzenia w dzisiejszych zakupach

Odnośnik do komentarza

Gdzie tam kupił, z tyloma "wadami". U mnie są np. rawki przystosowane do bezdętkowych opon (dołączone kominki do przyklejenia i klej-uszczelniacz do opony składanej, którą można wozić ze sobą, tylko ekonomicznie gorzej na tym wychodzisz) ale i tak mam założone dętkowe, które przeznaczone są nie dla zawodników tylko amatorów. Można dodać tylko że jeśli uszkodzisz rawkę to i tak będziesz zmuszony założyć dętkowe. Jeśli chodzi o hamulce to w nich są okładziny, które są z różnych materiałów z przeznaczeniem do jazdy w różnych warunkach (przeważnie jedne lepiej się sprawdzają na sucho inne na mokro) terenowo. Regulacja jeśli jest to znajduje się w manetce (tarczowe hydrauliczne), choć nie można wykluczyć innego rozwiązania gdzie regulacja znajduje się przy hamulcach (tarczowe mechaniczne). Szerokość rawki ma znaczenie bardziej w tylnym kole chodzi o tkzw. przeciągnięcie dla szprych, które jest wymagane po stronie napędu ale jest to problem dość złożony, zależy bowiem od wielu zastosowanych technologii np. sposób rozłożenia otworów w rawce itp. Wielu znawców teori twierdzi że szersza rawka nie wymaga tak dużego naprężenia dla przeciągnięcia.

 

 

Odnośnik do komentarza

Kupiłem :)
Zajebisty rower, troche czuć różnice 1k-,1,5kg wagi w porownaniu do HT  - XC ale pora powrócić do formy, niedlugo wyruszam 50km na las, bo tutaj w okolicy nic nie ma, obym dojechał, naped jest ok! :D

Kierownica 780mm troche za dluga, skrocilem do 75cm

Choc na XC jezdzilem na 67cm i ciezko sie przestawic na taką szerszą

jedynie co mnie nurtuje to wydobywający się dodatkowy pojedynczy dźwięk z tylnego koła, podczas gdy nie pedałuje i tylna piasta chodzi, taki dodatkowy pojedynczy dźwięk co sekundę, ktoś wie co to moze byc? (dopiero po 30min jazdy on nagle się wydobył)

Za tydzien do nich ide bo jest serwisant gianta (terraz nie ma) i wtedy mi też zrobią mleko w oponach (tubeless) i dopytam tez o ten pojedynczy dźwięk (raczej wychodzi z piasty).

Edit. sprawdziłem jeszcze raz i im szybciej kręci się koło (gdy nie pedałuje) to ten pojedyńczy dźwięk też ma szybszą częstotliwość (czyli jest szybciej niż sekunda)

Odnośnik do komentarza
8 godzin temu, thalcave napisał:

To bębenek, ogólnie powinien cykać ale wszystko zależy z jaką głośnością. Jeśli jest coś nie tak to serwisant to naprawi, a przez tydzień nic nie powinno się stać.

No i gratuluję maszyny.

Dzięki ?

To dźwięki są i z bębenka i piasty?
Głośność z piasty jest spora, a dodatkowe cykanie jest troche cichsze ale je słychać i irytuję (bo jest to nierówny dźwięk, tak jakbyś słuchał muzyke a w tle nierówny bas)

Ktoś mi napisał:

Cytat

Piasta ma pewnie luz i coś przeskakuje, Giant miał zawsze mega śmieciowe piasty i raczej w tej kwestii nie szukał bym rewolucyjnych zmian na plus.

 

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...