Skocz do zawartości

Kross Evado 4.0 2017 czy Unibike Crossfire GTS?


Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry, Poszukuję roweru crossowego w cenie ok 2000zł. Rower głównie do jazdy po mieście oraz krótkie wycieczki po okolicznych lasach i bezdrożach. Póki co mój wybór padł na dwa modele polskich producentów:

 

1. Kross Evado 4.0 (model z roku 2017) w cenie 1839zł:

http://www.esportowiec.com.pl/rowery-crossowe-c-11/rower-kross-evado-40-2017-p-7101.html

 

2. Unibike Crossfire Disc GTS (model z roku 2018) w cenie 2249zł:

http://unibike.pl/crossfirediscgts.html

 

Przyznam, że skłaniam się ku Unibike, chociaż jest to już maksymalna kwota jaką chcę przeznaczyć na zakup roweru. Co Państwo sądzicie o tym wyborze? Warto dołożyć 410zł czy też nie odczuję różnicy w jeździe, poza tym, że Unibike Crossfire po prostu bardziej mi się podoba niż Kross Evado. A może polecicie Państwo zupełnie inny model w kwocie max 2250zł? Dziękuję za pomoc. 

Odnośnik do komentarza

Dziękuję za odpowiedź. Tak się składa, że Vipera z 2017 też brałem pod uwagę. Rozumiem, że hamulce tarczowe w wymienionych przeze mnie rowerach to nie jest rewelacja i lepiej rozważyć Vipera z V Brake?

 

O królach allegro oczywiście czytałem, ale wolałbym mieć możliwość obejrzenia i przetestowania roweru przed zakupem. 

Odnośnik do komentarza

Nie są rewelacyjne i w twoich warunkach jakakolwiek przewaga tarcz nie będzie aż tak istotna a V Brake będzie tańsze w serwisowaniu i mniej problematyczne w eksploatacji. Na dodatek zamiast płacić za niespecjalne tarczówki możesz dostać lepszą resztę osprzętu z dobrymi V Brake. Sam posiadam Vipera z 2017r  z tarczówkami które są może deko lepsze niż te w nowym Crossfire ale tak chciałem i mogłem oraz przewidywałem większe zapotrzebowanie na nie w swojej sytuacji. Wymienię też okładziny na półmetaliki co poprawi  efektywność moich hamulców. Zaciski mam w miarę wystarczające  a klamki dobre. Jeżeli wolisz zapłacić mniej niż 2000zł, olać markowość roweru a mieć fajniejszy osprzęt niż Tourney, Altus to bierz Króla Allegro opartego w dużej mierze na Alivio. Takie proste tarczówki bywają słabsze od dobrych V Brake ale w mokrych warunkach, deszcz, błoto, kałuże, nachylenie terenu hamują lepiej. Jeżeli nie zależy ci aż tak bardzo na osprzęcie to wybierz co ci się podoba ale tarcze będą mało potrzebne.

Na tarcze w mieście można też spojrzeć tak

 

 

 

Przed zakupem rozważałem też Crossfire lub inaczej inny rower w okolicach do ponad 1500 zł. Gdybym nie poleciał znacznie wyżej kwotowo wybrał bym lepszy napęd kosztem tarczówek i nie kupował Crossfire tylko coś innego na lepszym osprzęcie.

Możesz też pomyśleć czy potrzebujesz roweru z tanim, ciężkim udającym amortyzator uginacz czy brać sztywny widelec ale w większości tego nie unikniesz.

Zależy co zamierzasz robić dalej. Jeżeli przewidujesz więcej jazdy, mocniejszej i przewidujesz tarczówki w przyszłości w rowerze który teraz kupisz to masz już bazę pod tarcze jeżeli teraz weźmiesz z tarczami. Przejście z V Brake wymaga innych piast, widelca, ramy choć czasami widelec, rama jest przygotowana pod tarcze. Piasty nie wiem ale raczej nie i wymiana piast wymaga przeplecenia koła a w tym budżecie lepiej wymienić całe koło.

Może ci też wystarczyć to co zaproponowałeś. Kross jest deko słabiej usprzętowiony ale prawdopodobnie ma nowsze stery typu Tapered. Viper też będzie na sterszych sterach. Na ile to ma znaczenie to nie wiem oprócz tego, że jest bodaj większy wybór amortyzatorów pod Tapered.

 

Rower Kros-a może być trochę lepszy pod kątem dalszej przebudowy.

 

Tematów o rowerach w danych przedziałach cenowych jest tu mnóstwo.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...