Skocz do zawartości

Przerobienie roweru bardziej na szose


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, zakupiłem niedawno rower używany za 200 zł, zamiarem jazdy w ciepłe dni, mimo iż wszystko jest nasmarowane i płynnie chodzi, jeździ się nim dość topornie. Na prostej drodze zwalnia, wydaje mi się trochę pochylony do przodu, ponieważ strasznie cierpną ramiona, a rok temu jeździłem innym rowerem dużo dłuższe trasy niż teraz i nie było tego problemu. Oraz podczas wjazdu na jakieś wzniesienia podczas pochylenia się do przodu i pedałowaniu dużo energii tracę na tym, że amortyzator jest zbyt miękki. Chciałbym go usprawnić w sensie przerobić bardziej pod jazdę na asfalcie, ponieważ moje trasy są 70% asfalt, myślałem nad zmienieniem opon na bardziej szosowe, zmienieniem przedniego widelca na sztywny oraz delikatne dłuższy, ale nie wiem czy to ma sens, czy tylko wyrzucę pieniądze w błoto, a rower  i tak nie poprawi swoich właściwości jezdnych.

 

Jego specyfikacja:

 

Widelec: SR SUNTOUR MG 90 MAGNESIUM

Rama: AMERICAN EAGLE Taos Cr-Mo 18" NOS

Korba: Shimano STX RC, 42 zęby największa tarcza

Przerzutka tylna: Shimano STX Rc chyba 7/8 rzędowa. 

Przerzutka przednia; Bez nazwy

Wolnobieg: Shimano MF TZ21

Opony: 2.0/26* o wzorze jak Kross JAZZ

 

Myślałem nad zmianą opon na wzór taki jak schwalbe land cruiser oraz zmianę widelca na sztywny, w tym aktualnym niby regulacja działa, ale i tak jest miękki, może przez to, że ważę 101kg, znajomy jeździł na nim i mówił, że jest ok, ale jak ja siadam to amor lekko siada i rower jest nachylony do przodu. Jeżdżę krótkie, tak 10/20km trasy, ale jest sporo wzniesień w sumie z jednej górki zjeżdżam pod drugą.

 

Pozdrawiam i liczę na pomoc bardziej obeznanych osób w temacie ode mnie, czy jest sens inwestować w ten rower, czy znaleźć coś innego. 

Odnośnik do komentarza

Czyli jednak coś można z tego jeszcze stworzyć, co do tych slicków to niestety nie jestem zainteresowany, ponieważ 3/5km robię zawsze po bezdrożach i tam te opony by za długo nie posłużyły, będę szukał raczej opon coś w deseń trekkingowych. 

Odnośnik do komentarza

Imo nie ma ta zabawa sensu. Dobór sztywnego widelca tak, by nie zepsuć geometrii ramy, dodatkowo przy twojej wadze, gdy nie znasz dokładnego wstępnego ugięcia amortyzatora będzie bardzo trudny. Sama robocizna w serwisie wyniesie pewnie połowę wartości tego roweru.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...