Mihu Opublikowano 10 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2018 Hej,Trafił mi się nietypowy przypadek.Piasta SRAM Spectro S7. Ktoś wymieniał clickboxa na oko. W związku z czym konieczna była wymiana linki aby w ogóle była możliwość ustawienia zalecanej w dokumentacji długości.Przy okazji obejrzałem sobie stan elementów sterujących (tulejka, pręcik i to czerwone coś(jak to nazwać)) - wszystko ok.Po złożeniu całości i wyregulowaniu okazało się, że biegi w kierunku 1>7 zmieniają się bez problemu. Natomiast w kierunku odwrotnym dochodzą od 7>5 i następuje zacięcie mechanizmu.Manetka zwalnia linkę, ale clickbox stoi. W wyniku czego linka nie ma gdzie "się podziać" i pancerz wychodzi z gniazda razem z nadmiarem linki.Oczywiście sprawdziłem montaż wszystkiego kilka razy, a problem jak był tak jest. Sprawdzając dalej jeśli zmieniam biegi od 1 do 4 mogę wtedy bez problemu zmienić je w drugą stronę, ale jeśli tylko przekrocze 4 bieg w górę to powrót jest niemożliwy.Co ciekawe nawet po lekkim poluzowaniu śrubki mocującej w clickboxie biegi się odblokowują i mechanizm wciąga linkę.Szukając rozwiązania sprawdziłem czy oba popychacze chodzą płynnie popychając je palcem. Okazało się że pręcik ma problem z powrotem z najmniejszej wewnętrznej zębatki na osi i blokuje się na środkowej zębatce. Co więcej dokładne oględziny wykazały, że z piasty dobywa się intensywny zapach WD-40. Czyli ktoś próbował już problem rozwiązać.Po tym spostrzeżeniu koło wyjąłem i rozłożyłem piastę. Całość wyczyściłem, zakonserwowałem i złożyłem. Nie było wewnątrz widać żadnych śladów zużycia. Pręcik zaczął powraca bez problemu.Niestety po założeniu clickoxa problem powrócił. Dalsze kroki, które podjąłem:- wymiana na nowy zestaw sterujący,- wymiana clikboxa na nowy,- w końcu założyłem nowy, fabryczny zestaw manetka-linka-clickbox,- próbowałem różnych kombinacji powyższych elementów,- w akcie desperacji sprawdziłem nawet jakiś starszy, używany clikbox .W każdym z powyższych przypadków problem wciąż występował.Nie jest to moja pierwsza piasta S7, którą serwisuję. Widziałem już różne uszkodzenia, ale czegoś takiego jeszcze nigdy.Co się dzieje? Macie jakiś pomył co to może być?Pozdrawiam Odnośnik do komentarza
davido84 Opublikowano 30 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2018 Witam Czy poradziłeś sobie z tym problemem kolego? Mam takie same objawy i niemoge sobie poradzic z wyregulowaniem biegow. Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się