till Opublikowano 20 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2017 Witam na forum, to mój pierwszy post i pytanie. Mam Authora Classic od wiosny 2016. W tamtym roku przejechałem nim 1000 km, w tym roku wyjdzie ok 2000 w tym pierwsza tygodniowa wyprawa z sakwami. Po kupnie bagażnika, sakw, wymianie siodełka, kupnie SPD z butami mam jeszcze ok 400 zł na ulepszenia. Co możecie polecić? Rower jest na podstawowym sprzęcie, ale ma bardzo wygodną dla mnie ramę i pewnie spędzę z nim wiele lat. Link do roweru: http://www.mbike.pl/author-classic-2015-rower-crossowy-szaro-czarno-b,3,9458,27580 Z góry dzięki za pomoc. Osprzęt: RAMA: aluminium 6061 700c WIDELEC: RST Neon ML (60 mm) blokada skoku STERY: PRESTINE Integrated 1-1/8" KORBA: SUNTOUR NEX-T208 48-38-28 (170/ 175 mm) OŚ SUPPORTU: SUNTOUR XCT monoblok PRZERZUTKA PRZEDNIA: SHIMANO TX51 (34,9 mm) PRZERZUTKA TYLNA: SHIMANO Acera MANETKI: SHIMANO Acera (24) KASETA: SHIMANO HG31-8 11-32 (8) ŁAŃCUCH: KMC Z72 PIASTY: QUANDO 32 otwory HAMULCE: TEKTRO 855 DŹWIGNIE HAMULCÓW: SHIMANO Acera OBRĘCZE: AUTHOR Argon Cross 32 otwory SZPRYCHY: stalowe OPONY: AUTHOR Speed Master 700 x 42c Odnośnik do komentarza
Marekk Opublikowano 21 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2017 Miałem crossa z tej półki cenowej na bardzo podobnym osprzęcie. Pierwsze co, to wymieniłem opony z Innovy na Schwalbe, bo nie mogłem znieść tego dziadostwa. Później poszła do wymiany ciężka i niewygodna kierownica wraz z gripami, które wymieniłem na piankowe. Te standardowe gumowe to była bolączka dla dłoni. Do domowego warsztatu zapasową dętkę, olej, łyżki, zestaw naprawczy z łatkami, zestaw kluczy, dobra pompka topeaka, żeby się nie denerwować.No i kask- rzecz niedoceniana, a bardzo istotna. Odnośnik do komentarza
till Opublikowano 21 Czerwca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2017 Dzięki za odpowiedź - no właśnie opony przyszły mi do głowy jak tylko skończyłem pisać post :) Tylko jakie - na pewno chcę Schwalbe Marathony, ale jaka szerokość - obecnie mam 700x42c i szukam czegoś węższego (90% jazdy po asfalcie). Odnośnik do komentarza
martinb33 Opublikowano 21 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2017 Ja crossem jeżdze 90% asfalt i mam opony 700x38c a i tak planuje zejść jeszcze na 700x35c. Po ciężkim terenie nie jeżdze, jak zjade z asfaltu to na szuter albo polną ścieżke. Tak jak kolega wyżej pisał, może zainwestuj w jakieś podstawowe graty no i kask ważna sprawa. Ulepaszając jakiś element napędu o oczko wyżej, nawet nei zauważysz róźnicy. Odnośnik do komentarza
Marekk Opublikowano 21 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2017 Na asfalt spokojnie 700x35c dadzą radę. Przesiadłem się właśnie na takie z 700x40c i dużej różnicy w komforcie nie odczułem, a jedzie się szybciej. Odnośnik do komentarza
martinb33 Opublikowano 21 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2017 Na asfalt to nawet i niżej mozna zejść, tylko żeby nie przedobrzyć bo jak się ma rower crossowy to z założenia czasem z asfaltu się chce zjechać. Przez chwile miałem w planach zejść nawet do 700x32c ale jak zobaczyłem u kolegi taką opone na żywca to już w lekki teren troche za wąsko mi się wydawało. Odnośnik do komentarza
slawros Opublikowano 21 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2017 Mam 700x40C w crossowym rowerze, waga ok 80kg, bez sakw itp, na twardym jest dobrze, natomiast na miekkich lub lużnych nawierzchniach słabo, rzuca sprzetem dość mocno, ciężko utrzymać kierunak, slizga się. Na pewno część winy leży po stronie opon, slick Overdrive II. Być moze kompromisem jest 40 slick jak u mnie lub cieńszy ale semislick. Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się