Skocz do zawartości

Cube SL Cross - czy to się opłaca?


Rekomendowane odpowiedzi

Czołem, temat zakładam tymczasowo - po rozwiązaniu problemu można go śmiało usunąć :) pytanie kieruję głównie do Łukasza, jako byłego właściciela takiego roweru. Otóż mam możliwość kupna tego Cube'a za 900 zł (w stosunku do katalogowej specyfikacji różni się przerzutkami przód i tył Alivio), napęd wydaje się ściorany, więc pewnie czeka mnie wymiana w przyszłym sezonie, no i jest trochę rysek na ramie. Jednakowoż, niedawno lepiej utrzymana sztuka z mojej okolicy poszła za 1500 zł ;) interesuje mnie zatem:

- czy za tyle kasy się opłaca

- jak to jest z rozmiarami ram w Cube'ach? Czytałem trochę o tym i nie bardzo wiem, jak odnieść do tego informację, iż rama ma "19" (48,5 cm)"

 

Link do rzeczonej oferty:

http://olx.pl/oferta/cube-sl-cross-CID767-IDb3Kq7.html

Odnośnik do komentarza

Widać, że rower swoje przeszedł, ale z drugiej strony być może doprowadzenie go do dobrego stanu nie będzie takie drogie. Kwestia co oprócz kasety, łańcucha i być może tarcz na korbie jest jeszcze do wymiany.

 

Jeżeli chodzi o rozmiar, to zapewne sprzedającemu chodzi o ten, który widzisz na rysunku poniżej, czyli pionowa rurka ramy ma 49 centymetrów i pewnie niedokładnie zmierzył. Ale to tylko moje domysły.
csm_sl-road_53_4879d0ba1b.png

Odnośnik do komentarza

Wymieniłem go na Cube SL Road, więc tak naprawdę wiele nie zmieniłem :) Główna różnica jest taka, że wcześniej miałem korbę trekkingową, a teraz szosową z dwoma blatami.

 

Za jakiś czas napiszę co nieco o moim rowerze na blogu. Ogólnie mogę go polecić każdemu, komu nie zależy na wożeniu ciężkiego grzmota jakim jest przedni amortyzator,
który na asfalcie czy w lekkim terenie do niczego nie jest potrzebny. Fajnie jest mieć dwa komplety opon, jedne gładkie do jazdy po asfalcie i jedne typu np. semi-slick, które na asfalcie dają radę,
ale da się na nich też zjechać na gruntową drogę czy do lasu.

Odnośnik do komentarza

Nie, ten którego pokazujesz jest jeszcze z czasów, gdy Cube wsadzał do SL Road napęd typowo trekkingowy. Teraz we wszystkich są szosowe.
Ale poza tym, to cały czas te same, dość podobne rowery, robione w trzech czy czterech grupach osprzętu.

 

Ten, którego tu pokazujesz jest podstawowym modelem, który wyjściowo kosztował ok. 2500-2600 zł i to jest najprawdopodobniej rocznik 2011.
Tyle Ci mogę w tej chwili o tym rowerze powiedzieć. Na pewno to fajna maszynka.

Odnośnik do komentarza

Pozwole sobie dołączyć do tematu, choć to może nieładzie, ale też chodzi mi o cube SL cross.

Mianowicie w Exim bikes jest taki cube tylko, że chyba na napedzie szosowym (jedyne co zapamiętalem to tylną przerzutke sora ) na wąskich oponach Kojak z 2014 roku, na lekkiej obniżce jako że to zeszłoroczny model. I nie mogę namierzyć tego modelu w mecie, więc moje pytanie jest czy to może być SL road?

Śliczny jest on i lekki jak piórko. Ale jedynie można się przymierzyć w sklepie, nie ma opcji testu na ulicy. Czy można gdzieś wynaleźć taki model w necie?

Odnośnik do komentarza

Jeśli ma z tyłu Sorę, to jest to podstawowy model SL Road'a: http://archiwum.allegro.pl/oferta/rower-cube-sl-road-czar-bialy-2014-rama-56cm-i4243497547.html

Jeśli cena katalogowa to było 3100 złotych, to powinien teraz być do kupienia za maksymalnie 2400 zł. Spokojnie możesz się targować. Ja po swojego Cube jechałem aż do Wrocławia, bo sprzedający dał mi mega rabat, pod warunkiem, że przyjadę i sam odbiorę rower.

Odnośnik do komentarza

Dzięki za odpowiedź. No w Exim jest za ok 2800,00 musze poszukać jeszcze.

Ale czy ten road i cross to jest ten sam model?

Bo ten na ramie ma napis cross.

Czy to jakiś skladak może być?

Edit:

Mam jeszcze pytanie czy ten cube ma jakieś ograniczenia wagowe?

I czy prawda jest że rowery firmy trek ograniczeń nie maja?

Widziałem trek 7.4 FX, ale faktycznie hamulce tarczowe niezbyt mu pasują...

Odnośnik do komentarza

Tu znajdziesz opis mojego roweru: https://roweroweporady.pl/cube-sl-road-pro-test-roweru/

SL Cross i SL Road to te same rowery, Cube zmieniał ich nazwę po prostu, a ja mimo, że mam SL Road, na ramie, w mniej widocznym miejscu mam dopisek
Cross Road Configuration, bo rzeczywiście tak jest, że jak założysz bardziej przełajowe opony, to możesz pośmigać w lekkim terenie.

 

Jeżeli chodzi o ograniczenia wagowe, to Cube oględnie podaje w instrukcji, że rowery górskie i szosowe mają dopuszczalną masę całkowitą 115 kg (rower + rowerzysta + ew. bagaż), a rowery trekkingowe 140 kg (tak samo: rower + rowerzysta + bagaż). Natomiast jeżeli chodzi o Treka, to nie wiem czy i co podają, ale wątpię by było coś takiego jak "brak ograniczeń".

 

Ale… to wszystko jest palcem na wodzie pisane, bo przecież rowery mogą różnić się dopuszczalną masą całkowitą, chociażby ze względu na zastosowane opony czy szprychy. W każdym razie ja na moim Cube jeżdżę czasami z sakwami i nigdy z tego powodu nie miałem problemów. Jeżeli tylko nie ważysz 140 kilogramów, to myślę, że spokojnie SL Cross da radę.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...