Skocz do zawartości

Rower na lata ? 4 000 zł max


Rekomendowane odpowiedzi

Shimano wszystkim ;)

 

Zacznę od najważniejszych kwestii alby wyprzedzić niepotrzebne pytania i sprecyzować moje wymagania odnośnie roweru. Jeżdżę od ok. 2 l. na rowerku rowerku początkowo zacząłem bo ładna pogoda, bo poprawię lekko kondycję no i najważniejsze eksploracja okolicy w poszukiwaniu ciekawych kadrów tudzież miejsc do cykania fot. Początkowo było słabo z kondycją 10 km i koniec. Trzeba było zmienić odżywianie, książki o dietetyce klinicznej bo najbardziej rzetelne itd... I katowanie górek i przyciskanie na prostych co jakiś czas. Niestety robiłem to starą stalową damką bez przerzutek ważącą ok. 16-18 kg. Z 10 km udało mi się skoczyć na regularne 75 km. Jeździłem głownie tak w 70 % po asfalcie i 30 % po polach, lasach itd... I tutaj jest największy dylemat bo z jednej strony "Panie władzo jechałem szybko gdyż... ponieważ... lubię za*ierdalać" fajna sprawa kiedy po jakimś czasie widzisz że, dajesz radę jechać przez dłuższy czas troszeczkę szybciej niż 2 mies. temu tym bardziej że, na samym początku jeździłem pewnie z 10 km/h haha 

Znajomy kupił sb. "fitness" ni to góral ni kolarka z licznikiem. Wyszło że, śmigam 28 km/h fakt faktem czasami katorga ale lubię to, dlatego z jednej strony chciałbym kolarkę. A z drugiej lubię eksplorację terenu jak wyżej, czasami w okolicy są ekstra miejsca zaszyte gdzieś po lasach, polach, łąkach do których nie dotrzesz autem jedynie rowerem. Ktoś powie kup sb. szosę i mtb po kłopocie. No tak tylko dobre rowery są od 2 000 zł w górę, powiedzmy dwa rowery to koszt ok. 8 000 zł. Jeszcze mnie nie porąbało, nie ma co iść tropem mody która nie prowadzi donikąd oprócz drenażu portfela. Doszedłem do wniosku że, mtb odpada, może kiedyś jak będzie więcej pieniążka i jakieś wypady w górzyste tereny gdzie amortyzatory mają sens. Podsumowując szosa ? Za wąskie opony. Mtb ? Niezbyt. Treking ? Sam nie wiem chyba nie. Jakiś czas temu wpadłem na markę "Marin" moją uwagę przykuł model "Four Corners Silver" osprzętowo w tej cenie raczej słabo. To co mi się podoba to 1. stalowa rama więc bardziej wytrzymała. 2. Szerokie widełki więc można wstawić szerokie jak i wąskie opony. 3. Duża ilość otworów montażowych czy jak tam się to zwie. Czyli mogę sb. śmigać gdzie chcę, teoretycznie zamontować na rowerze błotniki, gdybym chciał v-brake, bagażniki itd... Tylko własnie nie wiem jak z resztą osprzętu, czy obecne stalowe rowery są trwałe jak i sama marka Marine czy jest dobra ? 

Może są jakieś inne rowery o podobnej specyfikacji ? lepsze ? A może tańsze i podobne ? 

Wzrostu mam 188 cm więc rama chyba bardziej xl ? 

Nogę po wewnętrzenej zmierzyłem na szybko metrówką więc mogą być minimalne odstępstwa +/- 5 cm, wyszło 90 cm. 

 

https://sklep.sportprofit.pl/pl/p/Rower-Marin-FOUR-CORNERS-silver-2017/16925

 

Najważniejsze cena max do 4 000 zł, bo jeszcze licznik, kask, jakaś odzież. 

 

Pozdrawiam 

Odnośnik do komentarza

sora za 3700zl....

Powiem Ci tak. Śmigaliśmy z kumplem w weekend właśnie trase tylko po asfalcie, z czego było ok 5km tak zmasakrowango asfaltu że dawno takiego czegoś nie widziałem. Na jego 29' mtb balonach, ewidentnie mi uciekał i ja zostałem daleko w tyle.

Ja mam opony crossowe 38mm z delikatnym bieżnikiem, pompowane do 5bar.

Szczerze uważam że czy opona 23mm czy o wiele szersza crossowa, to dużo większego komfortu nie odczujesz. Takie jest Moje subiektywne zdanie, żeby mnie tu ktoś nie napastował ;)

Takie kompromisy dla mnie są głupie, bo tracisz sporo na długiej trasie zakładając oponę np 32c ktora waży ok 350-400gr, a np. 25c spokojnie 250gr lub mniej w wersjach wyścigowych.

W każdym razie węższa dętka, opona i obręcz będzie lżejsza i to jest dla mnie najważnoeksze na długiej trasie. Zmień w swoim rowerze opony na takie o 100gr. lżejsze, a gwarantuje że odczujesz różnicę, bo masa rotacyjna jest bardzo ważna i czasami zmiana opon zmienia rower nie do poznania.

 

możesz oczywiście zamontowac/ kupic rower z szerszymi oponami, grawelowy, czy przełajowy, ale jak walniesz tam max cisnienie to dużej różnicy w komforcie nie odczujesz, a jak władujesz mniejsze cisnienie to sporo stracisz na długiej trasie.

Kup sobie szosę endurace i mtb na kooach 26cali używany za 500-700zl. Spokojnie można coś znaleźć z kasetą i napędem 3x8. Dobry sprawny mtb spokojnie da się kupić w tej cenie i zostanie Ci i tak sporo na szosę.

 

Jeśli chodzi o ramę to spokojnie znajdziesz coś solidnego na alu ramie + carbon widelec, co wytrzyma nawet wjazd na leśna ścieżkę.

Dobrze jest mieć min. 10 koronek na kasecie tył i fajnie jak linki manetek nie dyndają nam przed twarzą, więc Tiagra 4700, 105 5700 lub osprzęt 11s 105 5800.

inne nie wchodzą w grę, bo uktegra za droga, Sram i Campa to samo, a osprzęt typu Sora przy tej kwocie, można sobie podarować. 105 5700 to starsza grupa i ją też raczej nie zobaczymy w dostępnych modelach. Czyli zostaje Tiagra 4700 lub 105 5800. Tiagra to 10s 105 to 11s. 10s q zupełności wystarczy, ale 11 rzędów na kasecie raczej nie sprawi że będzie Ci smutno hehe. Jeśli akceptujesz szosę, to będziemy myśleć co dalej. Jeśli nie to kup sobie rometa boreas i mnie nie denerwuj ;p

Odnośnik do komentarza

Też tak się zastanawiałem czy nie zrobić podobnie czyli kupić np. na obecny sezon szosę a później np. za rok np. mtb. 

Jeśli mowa o szosie zastanawiałem się nad naszym rodzimym producentem (po co wspierać obcy kapitał) Unibike Argon https://sklep.sportprofit.pl/pl/p/Unibike-ARGON-srebrny-2016/14939 natomiast mtb Unibike Evo https://sklep.sportprofit.pl/pl/p/Unibike-EVO-27.5-grafitowo-niebieski-2017/17384

Co o tym myślisz ? 

 

W przypadku Marin Four Corners (link wyżej w opisie) faktycznie napęd słabo wygląda, to co mi osobiście się spodobało to cieniowana rama stalowa o geometrii bardziej gravelowej czyli teoretycznie nieco wygodniejsza, szersze widełki, możliwość montażu tarczowych hamulców, otwory na przedni/tylny bagażnik, szersze widełki. 

Nie ukrywam że, taki rower by mi najbardziej odpowiadał tylko ten osprzęt... Może ktoś z Was ma lepsze pozycje o podobnej konfiguracji ? 

Możliwość montażu bagażnika podoba mi się o tyle że, nie lubię jeździć z klamotami na plecach bo jest to niewygodne. 

 

Znalazłem jeszcze inny rower tego samego producenta o nieco innych parametrach w cenie 2 500 zł również CroMo tyle tylko że, słabszy osprzęt ale to chyba nie problem po zajechaniu kasety itd... Dałoby radę na tej ramie wstawić tiagrę ? No i prosta kierownica + 29' tylko nie wiem jak z montażem bagażnika, jakie szerokości opon tam wejdą ogólnie ? Jeśli da radę na przyszłość zmodyfikować do roweru o podobnej specyfikacji jak wyżej to chyba lepszy wybór ? 

Różnica cenowa między Marin Four Corners a Marin Muirwoods 29 to ok. 1 200 zł ? W zasadzie wydaje mi się że, rama jest najważniejsza w rowerze bo wszystko inne można próbować zmieniać a rama zostaje. 

Dlatego pytam Was jako bardziej obeznanych technicznie. 

 

Link do Muirwoods 29 https://sklep.sportprofit.pl/pl/p/Rower-Marin-MUIRWOODS-29-black-2017/16930

Odnośnik do komentarza

Sora 9s. To absolutnie minimum jeśli chodzi o jazdę szosową, ale jak dla mnie to temat dla totalnych amatorów, ktorzy zamierzają jezdzić bardzo rekreacyjnie.

Zmiana osprzętu z sory na wyższą grupę wiąże się z zmianą: kasety, łańcucha, korby, manetek, przerzutek. (przód teoretycznie można by zostawić).

Do tego dochodzi raczej wymiana piasty lub koła. Ogolnie to bezsensowna zabawa przy trgo typu rowerach, bo koszt roweru 3k a wymiana wyjdzie tyle ze tanij kupic rower za 4 k na 105. btwin triban 540 ma dobry stosunek ceny do jakosci i masz napęd 11s

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...