Skocz do zawartości

Rower około 2000pln


Rekomendowane odpowiedzi

Masz rację, ciężko kupić rower w 2017r. na v-breakach, ale są takie modele jak ten unibike za 2k. Rower na osprzęcie Deore i stosunkowo drogich hamulcach V-break, bo zazwyczaj do tanich rowerów dają najtansze tektro. Troche się rozpisaliśmy, ale skoro zgadzamy się w jednym, czyli jak ktoś szuka roweru za 2k +- i potrzebuje go do dojazdu do pracy, czy na sporadyczne wycieczki, startując z swojego domu, który jest zlokalizowany na nizinach Polski, to Osprzęt na poziomie Alivio, deore będzie dobrym wyborem, a hamulve lepiej mieć V-breaki, a nie tak jak wyżej wpomniałeś jakieś, które się rozlatują po pewnym czasie. Wszystko oczywiście zależy od punktu siedzenia. Jak wyżej pięknie opisałeś jak to Ty i ludzie z którymi jeździsz macie sprzęty za spore sumy i preferujecie tarczówki. No tak kupując rowery za tyle kasy to rozmiem że też stać was na ich utrzymanie, dlatego np. nieprawidłowe działanie hamulcow, będzie przez was od razu wyeliminowane np. wymianą, a jak ktoś ma budżet 2k to wadliwy i wkurzający zarazem układ hydrauliczny to jest tylko zmartwienie. Oczywiście też pewnie ta osoba wymieni co będzie trzeba, ale umowmy się że jak ktoś jezdzi rekreacyjnie od czasu do czasu i rocznie robi ok 1500-2000km. (bo takie osoby najczęsciej potrzebują rady) To wydaje na nowy sprzęt 2k i problem z hydrauliką to będzie dla niego problem też finansowy. W tanich rowerach z hydrauliką są też najtansze piasty (ktore i tak są drozsze od zwyklych). Przykładowo ja w swoim phanatic 70 mam piasty rm33 i też taniá hydraulike. Te piasty z tego co czytam w necie to szajs, który przy Mojej jeździe (o ile mi zdrowie pozwoli, bo narazie nie mogę dojść do ładu z plecami) stosunkowo szybko będą nadawały się na śmietnik. Ale uparłem się i postawiłem na rower, który mi się podoba i liczę się z modernizacją w najbliższym czasie.

 

W skrócie uważam że Unibike viper gts od 2016 to najlepszy rower crossowy od 2k do 2500zl dostępny w polsce. Stosunek Ceny do tego co z sobą reprezentuje klasyfikuje go jak dla mnie na 1 miejscu. Jest jeszcze jakiś kands maestro na alivio za 1500zl tansze hamulce tektro i gorsze koła, by były sensownym wyborem przy tej roznicy cenowej, ale korba na kwadrat już psuje wszystko. Jeśli ktoś oczywiście ma 1500zl i ani gr. wiecej to trzeba się z tum pogodzić

Odnośnik do komentarza

Ja niestety nigdy nie jeździłem na hamulcach tarczowych, ale widać (chociażby właśnie na filmie GCN), że ich skuteczność jest znakomita. Dla mnie póki co hamulce obręczowe są wystarczające, gdyż jestem lekki i jeżdżę w 95% przypadków w suchych warunkach. 

A zastanawialiście się kiedyś o wpływie tarczówek na aerodynamikę? Oczywiście mówię w kontekście zawodowego peletonu:) Oglądałem film Speca z testu w tunelu aerodynamicznym i konkluzja była taka, że różnica występuje jedynie przy wietrze bocznym, tzn. hamulce obręczowe oszczędzają 8s na odcinku 40km (niestety nie pamiętam innych parametrów testu). Dla amatora oczywiście różnica pomijalna. Ale w rowerze czasowym to tarczówek raczej nie zobaczymy:)

Też całe życie jeździłem na vbrake, ale ostatnio zmiana na sztywny widelec wymusiła na mnie przejście na tarczę z przodu i... jestem zachwycony.

Kupiłem hydraulicznego Xt, z tyłu mam vbrake Xt, przecież ta sama grupa, a różnica w efektywności kolosalna.

Nie przypuszczałbym , że tarczówki tak miękko i szybko hamują ;-). Wiadomo, że z czasem będzie z nim więcej roboty i kosztów, ale coś za coś.

Odnośnik do komentarza

Czytam i się zastanawiam jaka może być różnica w drodze hamowania jeśli dobrze wyregulowane V-ki i hydrauliki zatrzymują jednocześnie koło doprowadzając do poślizgu, bo wg mnie żadna. Jeśli zablokuję tylne koło to warunki drogowe, opona, waga użytkownika mogą mieć znaczenie ale rodzaj hamulca? Oczywiście V-ka może trochę później zareagować, szczególnie jak jest mokro, a obręcz jest brudna od piasku. Modulacja może być też gorsza przy V-kach - tu się zgadzam. 

W sumie to tak jak porównanie dwóch samochodów z różnymi rodzajami hamulców ale bez ABS. I jedne i drugie koła się zablokują i samochód szusuje siłą rozpędu i masy własnej. 

Jeśli się mylę to wyprowadźcie mnie z błędu...

Odnośnik do komentarza

Głowna różnica to czas reakcji + warunki pogodowe. Przy niskich prędkościach reakcja będzie podobna, bo nie boimy się mocno zachamować na v-breakach, więc przeniesienie siły nacisku klamki będzie złudnie tak samo szybkie jak w hydraulice i nie odczujemy sporej różnicy. Przy wyższych prędkościach hamujemy zachowawczo tzn. nikt nie wcisnie klamek do zblokowania przedniego koła przy prędkości np. 60km/h, bo to grozi wiadomo czym :)

Ostatnio w automaniaku testowali 3 usportowione wersje, focusa, audi, chyba a3 i mercedesa a-klasa. Wagowo podobne, ale focus miał najmniejsze tarcze, mercedes trochę większe i dziurawione (odprowadzanie ciepła) a audi największe i tez dziurawione. W teście hamowania, audi zdecydowanie wygrało z Focusem i delikatnie z mercedesem.

 

wniosek z tego taki że jednak jakiś sens to ma, aczkolwiek w rowerze, mamy 13kg wagi i 2 cienkie koła, więc musimy bardziej uważać podczas hamowania, więc aż takiej różnicy dla mnie nie ma czy mam hamulce vbreak, czy tarcze.

Na pewno rower 29er na szerokich oponach mtb, będzie miał sporą przewagę w drodzę hamowania z takim samym na vbreakach, a porownanie 2 takich samych rowerów na oponach szosowych vbreak i tarcza, będzie mniejsza różnica.

Po prostu w vbreakach mamy klocki z tworzywa, bo takie jak do tarczy zjechały by obręcz w rok, lub obręcze ważyłyby po 1kg+ a do tarcz są klocki taki jak w samochodach, które oczywiście mają dużo lepsze właściwości hamujące.

 

To są wszystko fakty i skoro w samochodach droga hamowania się zmniejsza wraz z wielkością/technologią hamulców to coś w tym musi być, ale na tak niestabilnym i lekkim sprzęcie jak rower różnice są mniej odczuwalne niż w motorach, czy samochodach.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...