baweu Opublikowano 13 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2015 Witam po raz kolejny, z kolejną sprawą :DOstatnio na trasie wybuchła mi dętka rozrywając obręcz w moim Krossie Level A2 2013 i w związku z tym postanowiłem od razu dokonać drobnej... przebudowy roweru. Chciałbym oczywiście zmienić tylne koło, bo jest... niesprawne, tylną oponę bo również jest niesprawna, ale myślałem od razu o dalszym "tuningu" i zrobieniu tego samego na przodzie wraz z dorzuceniem hamulców hydraulicznych.Chciałbym zrobić coś sensownego za dość sensowne pieniądze, aby niezbyt naruszyć swój budżet nastolatka :D.Jako hamulce upatrzyłem sobie na chwilę obecną Draco 2 firmy Tektro (w znanym mi sklepie 408 zł za cały zestaw przód + tył wraz z tarczami), a jako oponki Race Kingi 2.2 Continentala, które w tym sklepie kosztują 108 zł (obie oczywiście :D)...teraz pojawia się pierwszy, ale najważniejszy problem - jakie kupić koła? Cena kół Shimano z serii SLX nieco przekracza mój budżet, dlatego myślałem po prostu o kołach Krossa na tarcze, montowane w bliźniaczym modelu A3, które hipotetycznie na stronie Krossa kosztowałyby około 200zł (ale czy będą dostępne w serwisie, w którym chce to zrobić?)Tutaj też potrzebuję rady - czy mój wstępny zestaw jest w ogóle czegokolwiek warty? Dodam, że ważę... trochę, ale przede wszystkim chciałbym zmieścić w sensownych pieniądzach i najbardziej obawiam się tych kół - czy są one warte zakupu, czy coś pozmieniać?PS przy przerzucaniu się zostać przy samochodowych czy przejść na prestę?Przepraszam jeśli dałem za mało informacji, jestem trochę zmęczony i głowa mnie boli na samą myśl o wydatkach :/ Odnośnik do komentarza
baweu Opublikowano 14 Lipca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2015 Przebywam z drobna aktualizacja.W moim sklepie rowerowym powiedzieli ze oni daliby:-koła Mavica, nie pamiętam modelu, komplet 449zl-hamulce Shimano M445, przód i tył zamontowaliby za 250zl-za Race Kingi 100zlI za 8 stów miałbym "wymarzone" opony, koła Mavica i wspomniane hamulce.Dobry wybór, czy coś zmienić?PS Czy on w hamulcach nie doliczył tarcz, czy mi się wydaje? o_O Odnośnik do komentarza
pedziwiatr Opublikowano 14 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2015 Nie wiem jak z oponami 2.2 (i do tego pewnie zwijanymi), ale mogę się wypowiedzieć odnośnie Race King 2.0 drutowych. Mają strasznie cienkie ścianki boczne. Kilka razy zdarzyło mi się przebić oponę igiełkami z jałowca (wystarczyło, że leżały w trawie) - przebijały się przez ścianki boczne właśnie (obecne geax saguaro 2.2 zwijane są odporne póki co). Podobnie jest z jazdą po kamolach - nie polecam ich na wyjazd w beskidy. Także zastanów się... polecam obejrzeć i przekonać się osobiście przed zakupem. Moje opony przetrwały około 7000km, z czego jakieś 90% to był asfalt i utwardzone drogi gruntowe, reszta to lasy, łąki i niezbyt trudne szlaki w beskidach. Odnośnik do komentarza
baweu Opublikowano 14 Lipca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2015 Opony drutowe :DO oponach pomyślę, główny dylemat mam w kołach i hamulcach, ze tak to ujmę :/ Odnośnik do komentarza
LeserGD Opublikowano 14 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2015 Nie tak dawno temu do Hexagona wrzuciłem hamulce Deore M615 (~400 PLN) i koła (~400 PLN) z komponentów: obręcz Alexrims TD24, piasty Novatec D041/2SB, szprychy CnSpoke STD14. Z wyboru jestem zadowolony. Na Geaxa Saguaro też nie mogę narzekać (nie pamiętam ile za nie nie płaciłem, bo wskoczyły w tamtym roku), nie giną w oczach jak opony na których rower stał fabrycznie, jeździ się dobrze. Opis moich modyfikacji w wątku: https://roweroweporady.pl/f/topic/128-kross-hexagon-x5-2013/?do=findComment&comment=1285 Odnośnik do komentarza
baweu Opublikowano 14 Lipca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2015 @LeserGD Bardzo się cieszę, że jesteś zadowolony z M615, ale ja myślę o M445 i liczyłem na jakąś opinię w jakikolwiek związaną z nimi :/250zł a 400zł to przeskok potężny, nie sądzisz? Odnośnik do komentarza
LeserGD Opublikowano 14 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2015 W pierwszym poście pisałeś o hamulcach za 408 zł (co prawda z tarczami) do tego koła SLX, więc przyjąłem że celujesz dość wysoko -stąd moja propozycja. Do M445 chyba też będziesz musiał doliczyć tarcze, więc kosztowo podobnie z kołami Mavic o których pisałeś. Odnośnik do komentarza
baweu Opublikowano 14 Lipca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2015 Pisałem właśnie że koła SLX przekraczają mój budżet :D.Dziękuję za pomoc, natomiast zarówno przytoczone hamulce, jak i opony niestety zdecydowanie mój budżet przekraczają Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się