michuk Opublikowano 30 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2016 Witam, Temat znany i powracający jak bumerang, a jednak pomysł który wymaga wiedzy. W ramach rowerowych porad odnośnie rowerów dla (ekhm) ludzi z kilogramem nadwagi .. (lub dwoma) w komentarzach padła podpowiedź iż ciekawą pozycją jest Rower Transportowy. Jako przykład jeden z czytelników podrzucił Cortina Transport U4 i tu pojawia się pytanie czy do takiego roweru można - traktując go jako podstawę przebudowy - zamontować kasetę zewnętrzną i przerzutki np Deore ? Chciałbym wymienić elementy tworząc na bazie tej ramy rower trekingowy jednak nie znam się na tyle by wiedzieć czy bez ingerencji z udziałem spawarki i szlifierki można taką zmianę zrobić. Dodatkowo jeżeli ktoś kojarzy jakiekolwiek inne modele transportowe z nośnością "circa about" 200kg w których takie zmiany wyposażenia są możliwe bardzo proszę o podanie modelu. Pozdrawiam Michu K. Odnośnik do komentarza
Pablito Opublikowano 30 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2016 A może rower na stalowej ramie cromoly? Po co bujać się z jakimiś przeróbkami ? Firma Marin oferuje "taniego" jak na cr-mo bicykla :) http://www.marinbikes.com/pl/bikes/description/2017-pine-mountain-pol http://bikepark24.pl/pl/p/Rower-gorski-Marin-Pine-Mountain-1-2016/6971w sklepie http://team29er.pl/rowery-27-5/2914-marin-pine-mountain-w-rozmiarze-27 Można kupić sobie drugi komplet opon o węższej średnicy, jeżeli te będą za "grube" Stal = Wytrzymałość. lub mieszczuch Breezera http://rower.com.pl/breezer-downtown-ex-28-500411 http://rower.com.pl/breezer-downtown-2-28-500407 Obie firmy są legendarne. Odnośnik do komentarza
michuk Opublikowano 1 Października 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Października 2016 A może rower na stalowej ramie cromoly? Po co bujać się z jakimiś przeróbkami ? Firma Marin oferuje "taniego" jak na cr-mo bicykla :) http://www.marinbikes.com/pl/bikes/description/2017-pine-mountain-pol http://bikepark24.pl/pl/p/Rower-gorski-Marin-Pine-Mountain-1-2016/6971w sklepie http://team29er.pl/rowery-27-5/2914-marin-pine-mountain-w-rozmiarze-27 Można kupić sobie drugi komplet opon o węższej średnicy, jeżeli te będą za "grube" Stal = Wytrzymałość. lub mieszczuch Breezera http://rower.com.pl/breezer-downtown-ex-28-500411 http://rower.com.pl/breezer-downtown-2-28-500407 Obie firmy są legendarne. Okay, to jest bardzo ciekawe co piszesz jednak pytanie zasadnicze brzmi ... jaką DMC posiadają przytoczone przykłady ? Chodzi i o to, że legendarność to jedno a nośność, wytrzymałość na duże obciążenia oraz ewentualne uznawanie gwarancji to drugie. Oczywiście masz zapewne racje, że cr-mo jest znacznie bardziej wytrzymałe i może to jest dobry kierunek. Temat złożenia roweru zamiast zakupu "gotowca" to wszem i wobec rozgłaszana opinia z wielu powodów i dlatego ja poszedłem w tym kierunku. Niemniej jednak bardzo dziękuję Pablito za pomysł. Odnośnik do komentarza
Pablito Opublikowano 1 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 1 Października 2016 Niestety nie mam informacji odnośnie nośności tych rowerów. Stal jest wytrzymalsza niż aluminium - teoretycznie. Jednak słyszałem, że nie materiał, a konstrukcja ramy gwarantuje jej wytrzymałość. Jest polska firma, która robi ramy z aluminium nawet do tandemów i rowerów poziomych. Może zgłoś się do nich i zamów ramę, a resztę złoży Ci koleś w pierwszym lepszym serwisie. http://www.bikemielec.com/na_zamowienie.php Jeszcze sprawdź tą ramę ze stali : http://www.roowery.pl/towar/756/rama-z-widelcem-fatbike-195-oozee-czarna-stalowa-cr-mo-alcra0224.html http://aljot.pl/ramy/9317-ramafatbikecrmo195czarnymatwidelec.html Artykuł Łukasza też może Ci pomóc: https://roweroweporady.pl/jaki-rower-dla-ciezkiej-osoby/ Sama rama ze stali typu fat bike powinna wytrzymać Odnośnik do komentarza
michuk Opublikowano 1 Października 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Października 2016 http://www.bikemiele..._zamowienie.php temat badałem dmc 110 kg jak to Pan napisał standardowa :) http://roweroweporad...ciezkiej-osoby/ z tego artykułu a w zasadzie z komentarza wziąłem pomysła na Cortinę :) co do fat bike ... to chyba ostateczność :) Odnośnik do komentarza
Pablito Opublikowano 2 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2016 Bądźmy na Ty. Mielec napisał również, że "Wstawiamy również dowolne wzmocnienia...", "Cenę budowanej ramy NATYCHMIAST przekażemy po przesłaniu nam konstrukcji! Jeśli BĘDZIESZ miał kłopoty z geometrią ramy, nasza firma zrobi to za CIEBIE." - wnioskuję, że można zaprojektować/wybrać sobie ramę, jaką się chce, czyli także taką, która będzie miała nośność do 200 kg. Moim zdaniem jest to do zrobienia np. poprzez brak cieniowania rur, wzmocnienia w okolicy suportu, rury podsiodłowej itp. Ja bym na Twoim miejscu jeszcze tam zadzwonił w poniedziałek. Jak zażyczą sobie za dużo kasy, to też nie ma co się pchać w to na siłę. Jeszcze czeka Cię kupno i montaż osprzętu. Masz także Cortiny z przerzutką, wprawdzie tylko 8 i 7 biegów, ale zawsze: https://www.rowerystylowe.pl/p-4828/rower-miejski-cortina-transport-u5/w-13242/mouse https://www.rowerystylowe.pl/p-4828/rower-miejski-cortina-transport-u5/w-13246/sand-stone https://www.rowerystylowe.pl/p-6429/rower-miejski-cortina-transport-u5-de-luxe/w-10427/atlantic-blue https://www.rowerystylowe.pl/p-6429/rower-miejski-cortina-transport-u5-de-luxe/w-10433/atlantic-blue I BBF do 150 kg: http://rower.com.pl/bbf-xxl-27-do-150kg-28-550428 Weź pod uwagę, że fatbike'a byłby lżejszy od powyższych - max 15/16 kg, a nie ponad 20 kg, jak w przypadku Cortiny. Napisz co dalej, jak już się zdecydujesz, bo jestem ciekaw. ps. Ta Cortina faktycznie robi ciekawe rowery. Można zawsze zdjąć bagażniki, podwójną nóżkę i błotniki, co zredukuje nieco masę roweru. Fajne mieszczuchy. Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się