Skocz do zawartości

Rower miejski zmaiana wyposażenia


michuk

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Temat znany i powracający jak bumerang, a jednak pomysł który wymaga wiedzy.

W ramach rowerowych porad odnośnie rowerów dla (ekhm) ludzi z kilogramem nadwagi .. (lub dwoma) w komentarzach padła podpowiedź iż ciekawą pozycją jest Rower Transportowy.

Jako przykład jeden z czytelników podrzucił Cortina Transport U4 i tu pojawia się pytanie czy do takiego roweru można - traktując go jako podstawę przebudowy - zamontować kasetę zewnętrzną i przerzutki np Deore ? Chciałbym wymienić elementy tworząc na bazie tej ramy rower trekingowy jednak nie znam się na tyle by wiedzieć czy bez ingerencji z udziałem spawarki i szlifierki można taką zmianę zrobić. 

Dodatkowo jeżeli ktoś kojarzy jakiekolwiek inne modele transportowe z nośnością "circa about" 200kg w których takie zmiany wyposażenia są możliwe bardzo proszę o podanie modelu. 

 

Pozdrawiam

 

Michu K.

 

 

Odnośnik do komentarza

A może rower na stalowej ramie cromoly? Po co bujać się z jakimiś przeróbkami ? Firma Marin oferuje "taniego" jak na cr-mo bicykla :)

 

http://www.marinbikes.com/pl/bikes/description/2017-pine-mountain-pol

 

http://bikepark24.pl/pl/p/Rower-gorski-Marin-Pine-Mountain-1-2016/6971w sklepie 

 

http://team29er.pl/rowery-27-5/2914-marin-pine-mountain-w-rozmiarze-27

 

Można kupić sobie drugi komplet opon o węższej średnicy, jeżeli te będą za "grube"

 

Stal = Wytrzymałość.

 

lub mieszczuch Breezera 

 

http://rower.com.pl/breezer-downtown-ex-28-500411

 

http://rower.com.pl/breezer-downtown-2-28-500407

 

Obie firmy są legendarne.

Odnośnik do komentarza

A może rower na stalowej ramie cromoly? Po co bujać się z jakimiś przeróbkami ? Firma Marin oferuje "taniego" jak na cr-mo bicykla :)

 

http://www.marinbikes.com/pl/bikes/description/2017-pine-mountain-pol

 

http://bikepark24.pl/pl/p/Rower-gorski-Marin-Pine-Mountain-1-2016/6971w sklepie 

 

http://team29er.pl/rowery-27-5/2914-marin-pine-mountain-w-rozmiarze-27

 

Można kupić sobie drugi komplet opon o węższej średnicy, jeżeli te będą za "grube"

 

Stal = Wytrzymałość.

 

lub mieszczuch Breezera 

 

http://rower.com.pl/breezer-downtown-ex-28-500411

 

http://rower.com.pl/breezer-downtown-2-28-500407

 

Obie firmy są legendarne.

 

Okay, to jest bardzo ciekawe co piszesz jednak pytanie zasadnicze brzmi ... jaką DMC posiadają przytoczone przykłady ?

Chodzi i o to, że legendarność to jedno a nośność, wytrzymałość na duże obciążenia oraz ewentualne uznawanie gwarancji to drugie.

Oczywiście masz zapewne racje, że cr-mo jest znacznie bardziej wytrzymałe i może to jest dobry kierunek.

Temat złożenia roweru zamiast zakupu "gotowca" to wszem i wobec rozgłaszana opinia z wielu powodów i dlatego ja poszedłem w tym kierunku.

Niemniej jednak bardzo dziękuję Pablito za pomysł.

Odnośnik do komentarza

Niestety nie mam informacji odnośnie nośności tych rowerów. Stal jest wytrzymalsza niż aluminium - teoretycznie. Jednak słyszałem, że nie materiał, a konstrukcja ramy gwarantuje jej wytrzymałość. Jest polska firma, która robi ramy z aluminium nawet do tandemów i rowerów poziomych. Może zgłoś się do nich i zamów ramę, a resztę złoży Ci koleś w pierwszym lepszym serwisie. 

 

http://www.bikemielec.com/na_zamowienie.php

 

Jeszcze sprawdź tą ramę ze stali :

 

http://www.roowery.pl/towar/756/rama-z-widelcem-fatbike-195-oozee-czarna-stalowa-cr-mo-alcra0224.html

 

http://aljot.pl/ramy/9317-ramafatbikecrmo195czarnymatwidelec.html

 

Artykuł Łukasza też może Ci pomóc:

https://roweroweporady.pl/jaki-rower-dla-ciezkiej-osoby/

 

Sama rama ze stali typu fat bike powinna wytrzymać

Odnośnik do komentarza

Bądźmy na Ty. Mielec napisał również, że "Wstawiamy również dowolne wzmocnienia...", "Cenę budowanej ramy NATYCHMIAST przekażemy po przesłaniu nam konstrukcji!

Jeśli BĘDZIESZ miał kłopoty z geometrią ramy, nasza firma zrobi to za CIEBIE." - wnioskuję, że można zaprojektować/wybrać sobie ramę, jaką się chce, czyli także taką, która będzie miała nośność do 200 kg. Moim zdaniem jest to do zrobienia np. poprzez brak cieniowania rur, wzmocnienia w okolicy suportu, rury podsiodłowej itp. Ja bym na Twoim miejscu jeszcze tam zadzwonił w poniedziałek. Jak zażyczą sobie za dużo kasy, to też nie ma co się pchać w to na siłę. Jeszcze czeka Cię kupno i montaż osprzętu.

Masz także Cortiny z przerzutką, wprawdzie tylko 8 i 7 biegów, ale zawsze:

https://www.rowerystylowe.pl/p-4828/rower-miejski-cortina-transport-u5/w-13242/mouse

https://www.rowerystylowe.pl/p-4828/rower-miejski-cortina-transport-u5/w-13246/sand-stone

https://www.rowerystylowe.pl/p-6429/rower-miejski-cortina-transport-u5-de-luxe/w-10427/atlantic-blue

https://www.rowerystylowe.pl/p-6429/rower-miejski-cortina-transport-u5-de-luxe/w-10433/atlantic-blue

 

I BBF do 150 kg:

http://rower.com.pl/bbf-xxl-27-do-150kg-28-550428

 

Weź pod uwagę, że fatbike'a byłby lżejszy od powyższych - max 15/16 kg, a nie ponad 20 kg, jak w przypadku Cortiny.

Napisz co dalej, jak już się zdecydujesz, bo jestem ciekaw. 

ps. Ta Cortina faktycznie robi ciekawe rowery. Można zawsze zdjąć bagażniki, podwójną nóżkę i błotniki, co zredukuje nieco masę roweru. Fajne mieszczuchy.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...