solkrallis Opublikowano Czwartek o 08:20 Udostępnij Opublikowano Czwartek o 08:20 Cześć, jak widać po dacie rejestracji - jestem świeży w temacie i potrzebuję porady dotyczącej wyboru roweru do wożenia syna za plecami. Z tego co poczytałem, najlepszym rozwiazaniem będzie treking. Z wymagań ogólnie to tak: 1) Waga z pasażerem 130+ (aktualnie) więc rama musi być wytrzymała, no i dziś przeglądając to forum nabralem dystansu do modeli spod loga Romet. 2) Wygodne siodełko, nie wiem skąd, bo kiedyś dużo jeździłem na twardym siodle, teraz jak siadam na rower to tydzień czasu nie mogę siedzieć przez ból. Chciałbym miękkiego, wygodnego siodełka. Tutaj liczę na jakieś prywatne doświadczenia. 3) Budżet +/- 3 tys na rower, jeśli polecacie konkretne zestawy rowera z fotelikiem, to fotelik jest poza tym budżetem 4) W miarę przyjemna pozycja jazdy, nie chcę być mocno pochylony do przodu 5) Mój wzrost to 185, więc ramy chyba 21" będą najlepsze 6) Teren do jazdy to asfalt/parki/gruntowe 7) Chciałbym czuć się na rowerze stabilnie wożąc syna, więc myślę nad oponami aby były dość szerokie 8 ) Cena = jakość, ale wiadomo... nie wszystko można mieć. Za wszystkie rady i wskazówki z góry dziękuję. Odnośnik do komentarza
HSM Opublikowano Czwartek o 08:54 Udostępnij Opublikowano Czwartek o 08:54 https://www.decathlon.pl/p/rower-podrozny-riverside-touring-520/_/R-p-332407 Rower ma solidną ramę, którą Decathlon stosuje też modelach droższych (Touring 900, 920) o deklarowanej nośności 170 kg pod sztywne osie. W dodatku jest objęta dożywotnią gwarancją, a Decathlon nie robi problemów z obsługą posprzedażową... W komplecie masz solidny i projektowany pod tę ramę bagażnik na tył o nośności 40 kg. Koła jak to koła (które zazwyczaj są w rowerach słabe - nawet w wielkich markach, za duże pieniądze) tutaj też będą wytrzymałe, 36-szprychowe. Do tego hydrauliczne hamulce, napęd 1x11 (wprawdzie Microshift, ale napęd jak to napęd - po zużyciu zawsze można zmienić na coś innego), oświetlenie z dynama w piaście Deore, stopka, błotniki. Czego chcieć więcej, do jazdy z dzieckiem po asfalcie, parkach...? Rower jest nieco ciężkawy, ale zważywszy na pełne wyposażenie i możliwości udźwigu, nie jest przesadnie ciężki. Zresztą można z czasem część tej masy uszczknąć, bo same pancerne (taki drutowany turystyczny standard z jakąś wkładką antyprzebiciową) opony tam chyba ważą ponad 1 kg jedna... Jeśli pytasz, po co taki... to odpowiedź jest prosta. Ty ważysz 130+. Dodaj dziecko, coś z bagażu, a przecież limit 170 jest liczony wg wzoru: waga roweru + rowerzysty + bagażu i zabranych akcesoriów. Siodełko jak tyłek, to rzecz indywidualna.. W tym Riversidzie producent pisze: "ergonomiczne siodło" - sygnowane B'twin. Wygląda raczej jak kanapa, ale ma tę zaletę, że jak każde siodło możesz je swobodnie wymienić pod własne gusta. Odnośnik do komentarza
solkrallis Opublikowano Czwartek o 09:24 Autor Udostępnij Opublikowano Czwartek o 09:24 29 minut temu, HSM napisał(a): Jeśli pytasz, po co taki... to odpowiedź jest prosta. Ty ważysz 130+. Dodaj dziecko, coś z bagażu, a przecież limit 170 jest liczony wg wzoru: waga roweru + rowerzysty + bagażu i zabranych akcesoriów. Dziękuję za posta, zapoznam się z modelem. Tak uściślając, 130 to waga już z synem. Ale fakt, te 170 dobrze brzmi. Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się