Skocz do zawartości

Cross do 2000zł pod wycieczki z fotelikiem


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

Szukam roweru na wycieczki z rodziną i sporadyczne dojazdy do pracy ok. 16km w jedną stronę. Bardzo ważne jest to, aby do roweru można było zamontować fotelik z dzieckiem, dochodzi wtedy ok 20kg.

Moja waga to 90kg, wzrost 183cm. Wysokość nogi to ok. 83cm.

Nie sądziłem że wybór roweru będzie tak skomplikowany i dlatego będę wdzięczny za pomoc.

Modele które wstępnie wybrałem:

https://lazaro-bike.pl/sklep/lazaro-integral-v3-męski-2023_pid=353

https://lazaro-bike.pl/sklep/lazaro-aero-v3-męski_pid=464

https://vellberg.pl/explorer-3-0-2023-czerwony/

https://lazaro-bike.pl/sklep/kands-pure-_pid=603

Czy któryś z tych rowerów będzie odpowiedni i bez problemu zamontuje fotelik? 

Jestem otwarty też na inne propozycje, głównie wybrałem lazaro ze względu na dobre opinie o osprzęcie. Marka nie ma dla mnie większego znaczenia.

Pozdrawiam 

Odnośnik do komentarza

Tak na szybko. Jeśli zależy Ci na montażu błotników i biorąc pod uwagę osprzęt, to z ww.. moim zdaniem, najlepszy byłby Lazaro Aero V3. Fotelika nie używam, ale chyba do tego jest potrzebny montaż bagażnika, a żeby nie chlapało młodziakowi w tyłek, to przydały by się błotniki. 😉 

Kands Pure nie ma możliwości zamontowania błotnika z przodu.

Lazaro Intrgral ma ciut "gorszy" suport od Aero V3. Kwadrat vs Shimanowski octalink.

Valleberg ma słabszy amortyzator od Integrala i nie posiada blokady.

W przypadku wyboru modelu z amortyzatorem, to Lazaro Integral. Chociaż w tym modelu, chyba cieżko będzie zamontować z przodu klasyczny błotnik trekkingowy. Jeśli dobrze widzę, to amortyzator chyba nie ma otworów na boku/dole. Tylko jeden u góry.

Poza tym, niech się koledzy wypowiedzą. 😉

Odnośnik do komentarza
Opublikowano (edytowane)

Zawsze miałem rower z amortyzatorem i typu góral/MTB, ale wszystkie to były budżetowe konstrukcje to jestem pewien że taki amortyzator mało co dawał. 

Czy mocno odczuje jazdę na sztywnym widelcu?

Czy w Aero v3 będą przygotowane otwory pod błotniki i bagażnik?

I czy mogę prosić o pomoc w doborze ramy? Wyczytałem że lepiej kupić mniejszą niż większą. Akurat w Lazaro jestem w połowie pomiędzy 19, a 21 cali.

PS. Przyczepka odpada, mam miejsce na przechowywanie, ale jednak jestem zwolennikiem fotelika

Dziękuję za pomoc 🙂

Edytowane przez thomzen
Odpowiedz na drugi komentarz
Odnośnik do komentarza
W dniu 31.05.2024 o 17:50, thomzen napisał(a):

 

 >Zawsze miałem rower z amortyzatorem i typu góral/MTB, ale wszystkie to były budżetowe konstrukcje to jestem pewien że taki amortyzator mało co dawał. 

Typowy "Kowalski" (nie bierz tego do siebie 😉 ) nie zauważy różnicy. Wiem trochę po sobie. Gdybym zaczął jeździć jakimś rowerem ze zwykłym amortyzatorem, a nie na sztywnym widelcu, to pewnie bym nie zwrócił na to uwagi. Korzystając z wypożyczonego roweru z amortyzatorem (jakiś starszy model z gumkami), to też było mi wszystko jedno. Dla mnie to było na zasadzie, rower, to rower, ma dwa koła, jedzie, hamuje. Po prostu cieszyłem się rekreacyjno-wycieczkową jazdą. 😉 

 

> Czy mocno odczuje jazdę na sztywnym widelcu?

Po twardym, np. asfalt i itp. na pewno. Pomijam te ok. 2kg różnicy pomiędzy sztywnym, a amortyzatorem. Zwykły/najtańszy może za mocno "pompować" i traci się energię/moc włożoną w pedałowanie. Przy wolniejszej jeździe może nie aż tak, ale jak się "ciśnie", to myślę, że to będzie odczuwalne. To już musieliby praktycy opisać swoje wrażenia/doświadczenia. Dlatego, jak już nie raz pisałem. Biorąc pod uwagę dany model z amorem, to ten "najtańszy" niech ma blokadę.

Moim rydwanem też jeździłem po ubitej leśnej drodze, pseudo żwirku i itp. nierównościach i sztywny widelec jakoś mi nie przeszkadzał. Przy czym mam teraz opony 1,95, a w przypadku Aero V3 fabrycznie są 38c, czyli ok 40 mm. To też w jakiś sposób może mieć wpływ.

 

> Czy w Aero v3 będą przygotowane otwory pod błotniki i bagażnik?

Analizując zdjęcia i wcześniejsze opisy Oskara, to tak. Popatrz na jego filmik w YT z recenzji Aero V1, ta sama rama. Chyba, ze dopisze tutaj jeszcze cos od siebie.

 

> I czy mogę prosić o pomoc w doborze ramy? Wyczytałem że lepiej kupić mniejszą niż większą. Akurat w Lazaro jestem w połowie pomiędzy 19, a 21 cali.

Przy ok. 170 lepiej chyba wybrać 19. Jeździłem trekkingiem 17 z Kandsa i dla mnie trochę za krótki (chociaż wymiary siodełko/sztyca->kierownica mają zbliżone). Przez chwilę usiadłem na 19 Lazaro Integral V3 i myślę, że był dobry (ze 2 cm dłuższy od Aero V3). Rama 21 mogła by być za duża. Zbyt wyciągnięta. Zmierz w obecnym rowerze odległości i porównaj z tymi podanymi w rozmiarówce Lazaro (bardzo wskazują, żeby się na niej opierać ;-)), dla danej ramy. Zawsze to jakiś, mniej więcej, wyznacznik. 😉 

Ponownie odwołuje się do Oskara i jego recenzji Aero V1. Dla niego było ok.

Oskar, dopiszesz coś jeszcze? 🙂

 

> Mam Kross Black Edition 3 na kołach 27.5cala z chyba 2018r, chce go oddać dla żony. Czy taki Lazaro Areo V3 będzie lepszym rowerem? Odczuje różnice podczas jazdy?

Wagowo chyba są takie same, ale mam wrażenie, ze Aero może być ciut lepsze. Oczywiście to tylko przypuszczenie, bo nie jeździłem tymi modelami. 

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...