Skocz do zawartości

Alf

Użytkownicy
  • Postów

    7
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia Alf

Nowicjusz

Nowicjusz (1/4)

  1. Update: sklep stanął na wysokości zadania i po tygodniu oczekiwania odebrałem rower z wymienionym korbowodem na wersję B2?. Jak ktoś nie ma świadomości, to ponoć dodatkowa podkładka/dystans i montowany przez producenta korbowód spełnia funkcję, więc jak ktoś nie ma problemów np. z regulacją przerzutki, to nie wiem, czy jest się się w reklamacje bawić..... Reklamacja była ustna, bez konieczności składania oficjalnych dokumentów. Pojeździłem dziś godzinę po okolicznych górkach- wygląda, że jest wszystko ok, ale zarówno części jak i ja musimy się trochę dotrzeć...?. Będę chciał nabić jak najwięcej km przed przeglądem zerowym. Czy powieniem na coś zwracać szczególną uwagę?
  2. @jajacekJeszcze raz dziękuję za wszystkie porady... Odnośnie przekosów i potencjalnych problemów z moją korbą- czy pomimo, iż jest to niezalecane, to czy na każdej z przednich tarcz łańcuch powinien pracować tak czy owak na dowolnej z tylnych zębatek bez żadnego ocierania? O mnie ociera na obu największych przekoszeniach... Szukam jakich argumentów do rozmowy z serwisem...
  3. I stało się- od soboty czarna Merida Big.Nine 500 Lite 2021 jest moim nowym kompanem?... Zgodnie z sugestią dopłaciłem 400pln i wymieniłem od razu w sklepie hamulce (komplet oprócz tarcz) na Deore- obsługa jednym palcem i efektywność hamowania warta dopłaty ?. Z dodatkowych informacji: - na ten model Merida wprowadziła dożywotnią gwarancję na ramę ?. - jej cena w przeciągu ostatnich 2 tygodni podskoczyła wszędzie do 4999 pln (ja dałem 4800 jeszcze). Zrobiłem przez weekend 60 km po różnych ścieżkach i zauważyłem, że przy trzech najmniejszych przełożeniach z tyłu, gdy z przodu jest większa 36 coś z okolic korby/przedniej przerzutki jakby ociera i chrobocze przy mocniejszym naciśnięciu na pedały. Podczas jazdy testowej po placyku sklepowym nie wykryłem tego, pod większym obciążeniem już tak. Nie mogę znaleźć tego posta, ale ktoś kiedyś już pisał, iż Merida montuje/montowała w wersji Lite 2021 omyłkowo standardowy mechanizm korbowy o bodajże symbolu FC-M5100-2 zamiast mechanizmu w wersji Boost (FC-M5100-B2)- ja sprawdziłem u siebie oznaczenie na korbie i mam niestety ten "zwykły"?. Może to jest przyczyną, a nie kwestia ustawienia przerzutki? Jutro zamierzam wrócić zatem do sklepu i powalczyć o swoje, choć ponoć podczas akcji serwisowej w tym przypadku dokładają jakieś podkładki do obecnej korby- nie bardzo mi się podoba takie rozwiązanie szczerze mówiąc.... Założę może nowy wątek, aby spytać. Mam jeszcze 2 pytania: 1. Jakie porządne, uniwersalne pedały (nie SPD) warto kupić do jazdy uniwersalnej (powiedzmy 70% to jazda po ścieżkach rowerowych i leśnych, w tym trochę po mieście w zwykłych butach sportowych? Dostałem w gratisie coś podobnego , ale jedno od nowości ma luzy i stuka- porażka.... 2. Napęd 2x11- jaka jest "dobra praktyka" operowania przełożeniami? Gdy miałem 3x8 to na środkowej z przodu operowałem całą kasetą, natomiast skrajnymi z przodu starałem się wykorzystywać tylko 3 skrajne z tyłu. Jak to najlepiej robić przy 2x11? Pozdrawiam
  4. Dla pewności podpytam jeszcze, czy przy wspomnianej dopłacie byłaby wymiana obu klamek i zacisków, nie tylko klamek.. Ile taka podmianka powinna kosztować mniej więcej w dowolnym innym serwisie? Jak rozumiem po takiej całościowej wymianie (początkowo bez wymiany tarczy chyba jednak- koszta), zapewniona będzie powtarzalność osadzenia? Jak chodzi o amortyzator w Cube, to wyczytałem, iż na 2021 jest to RockShox Judy Silver TK Air, 100mm, PopLoc- myślałem, że jest gorszy.. W każdym razie pozdrawiam i jeszcze raz dziękuję za wskazówki...
  5. Bogatszy w powyższą wiedzę ? odwiedziłem dziś dwa sklepy rowerowe, w których zobaczyłem na żywo: - RockRIder XC100 (nie mieli XC500) ponoć model już 2021, niestety w rozmiarze M. Wizualnie do mnie nie przemówił (preferuję matowy kolor), napęd SRAM wydał mi się bardziej nastawiony jazdę pod górę, niż w trybie mieszanym, jakiego poszukuję. Przejechałem się chwilę po sklepie, ale na 2 rozmiary mniejszej ramie nie byłem w stanie określić, jak bardzo sportowa jest pozycja na nim... Odczucia miałem zatem mieszane... - Merida 500 LITE 2021 - jego matowa czarna rama mnie urzekła, prowadzenie przewodów wewnątrz, uniwersalny napęd 2x Shimano, sztywne osie (często będę ściągał przednie koło do transportu pojedynczego roweru w bagażniku- powinno się zatem przydać). Mierzyłem L i XL, pozycja na większej ramie wcale nie wydawała mi się zbyt sportowa (wyciągnięta), dodatkowo sprzedawca zasugerował, iż można zamontować oryginalny mostek odwrotnie (defaultowo jest na "-") lub ewentualnie go wymienić na taki z innym kątem, gdyby wciąż było mało do pozycji bardziej rekreacyjnej... Mogę go mieć za 4800pln + ewentualnie za dodatkowe 400 zł wymiana hamulców (bez tarcz) na model 6100- warto to zrobić u nich od razu odzyskując kilka złotych za oryginalne MT200, czy pojeździć na tym co w zestawie? Na jaki ewentualnie inny model najlepiej je wymienić? Oryginalne tarcze mogę zostawić na początek? Odrzuciłem finalnie Cuba ze względu na gorszy amor, starszą ramę (bez nowości), również słabe hamulce i wagę- sama rekreacyjna pozycja to jednak za mało.. Odrzuciłem też chyba Indianę ze względu na brak miejscowego serwisu i ewentualne problemy z odsyłaniem roweru, części itp.. Nie bardzo mam warunki i narzędzia, aby samemu serwisować rower, nie mówiąc już o trzymaniu gdzieś kartonu po rowerze "na wszelki wypadek"... Jak chodzi o Kellys Gate 30/50, to w sklepie powiedziano mi, iż dostaw się spodziewają w kwietniu i nie wiadomo, ile rowerów przyjdzie..... Wszystko wskazuję zatem na Meridę 500 Lite- ma ktoś model 2021? Poleci ją? I co z tymi nieszczęsnymi spowalniaczami zrobić?
  6. Dziękuję Wam bardzo za wyczerpujące informacje.... Po ich analizie nurtują mnie teraz następujące pytania: 1. Czy aktualne "sportowe" geometrie ram są bardziej "sportowe" niż mojego 10-letniego Ghosta? Czy patrząc na samo zdjęcie ramy, które podlinkowałem na początku można to stwierdzić, czy podanie konkretnych wymiarów jest niezbędne? Być może niepotrzebnie się ograniczam do poszukiwań rowerów z pozycją bardziej rekreacyjną, a w rzeczywistości obecne geometrie są bardziej przyjazne dla kręgosłupa? 2. Rowery Indiana- faktycznie osprzęt bezkonkurencyjny, lecz obawiam się o posprzedażowy serwis i brak możliwości przymierzenia się do roweru .. Mieszkając w mieście, gdzie różnych sklepów i serwisów rowerowych jest mnóstwo, czułbym się chyba nieswojo bez żadnego na miejscu. 3. Napęd 2x vs 1x a) czy decydując się na 1x, to aby w miarę był uniwersalny (jazda po płaskim, asfalt) to z przodu powinien mieć min 32 lub 34 zęby? b) czy decydując się na 2x, to szukać osprzętu najnowszego (tegoroczna Merida?), aby po kilku latach nie okazało się, iż w dobie jednoblatowców będzie problem z częściami zamiennymi, nie mówiąc już o ewentualnej odsprzedaży roweru z 2 blatami?
  7. Witam serdecznie, Postanowiłem przekazać mojego aktualnego górala (Ghost EBS1 cały na Deore) 17-letniemu synowi, a dla siebie kupić coś nowego w kwocie do 5000zł. Mam 47 lat, 189cm, 82kg i przekrok 90cm- rower będzie używany do włóczenia się po Krakowie i okolicach na co dzień (m.in zrzucenie brzuszka), a w weekendy i wakacje dalsze wypady (mam platformę rowerową), aby pojeździć rekreacyjnie po większych górkach i lasach (syn chce przy okazji wspólnych wypadów "robić łydę", bo trenuje koszykówkę?). Całkowitym nowicjuszem nie jestem- w wieku syna miałem Scotta Bouldera (to był w tamtych czasach szok), który służył mi do codziennych wędrówek po rodzinnych myślenickich górkach typu Chełm, Ukleina, itd- chciałbym do tego wrócić, mimo problemów z kręgosłupem- oczywiście w żadnych zawodach brać udziału nie zamierzam... Pierwszą propozycję po analizie forum jest CUBE Attention SL 2021, który mogę mieć za 4300 pln, lecz jak zacząłem drążyć temat sztywnych osi, wagi, rodzaju amortyzatora, słabych hamulców, itp., to zacząłem się przyglądać polecanym MERIDA BIG.NINE 500 LITE 2021 (4900 pln), bądź też Rockride XC 500 (5300 pln)- pozycja ponoć bardziej pochylona, ale technologie i osprzęt lepsze... Z jednej strony szukam czegoś komfortowego dla mojego kręgosłupa, ale z drugiej strony zawsze jeździłem na osprzęcie min Deore i nie chciałbym na starość z wygody i jakości komponentów rezygnować. Niska waga roweru też jest nie bez znaczenia.. Rower kupuję na kilka ładnych lat (być może mój ostatni zakup górala w życiu) i nie chciałbym, aby był przestarzały już w momencie kupna... Proszę zatem o radę osób, które siedzą "w temacie", bądź przechodziły podobną drogę niedawno... Dziękuję Pozdrawiam Alf
×
×
  • Dodaj nową pozycję...