Skocz do zawartości

Tybot

Użytkownicy
  • Postów

    4
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Profile Information

  • Płeć
    Mężczyzna

Osiągnięcia Tybot

Nowicjusz

Nowicjusz (1/4)

  1. Pytanie z innej beczki, ale w temacie piasty. Czy jest konieczne konserwowanie tych piast tak jak to podaje instrukcja mocząc całą piastę w "specjalnym oleju"? Jego cena przyprawia o zawrót głowy i skurcz portfela. Zastanawiam się czy można ten olej czymś zastąpić lub pominąć, bo co dalej po tym wymoczeniu w kąpieli olejowej? https://www.rowerystylowe.pl/p-6064/olej-mineralny-shimano-nexus-do-piast-planetarnych Wypadałoby chyba przynajmniej dołożyć smaru przed złożeniem (zamknięciem) piasty i teraz mam dylemat czy musi być koniecznie ten biały smar? https://www.rowerystylowe.pl/p-2961/bialy-smar-shimano-nexus-grease-do-piast-wielobiegowych Czy można go zastąpić zwykłym ŁT-4 lub litowym? Może użyć oleju przekładniowego do skrzyń samochodowych?
  2. Rozebrałem koło i przekładnię. O ile zębatka wydaje się zużyta o tyle wnętrze mechanizmu planetarnego na pierwszy rzut oka nie nosi śladów awarii. Smar jest nadal biały i brak śladów korozji, więc woda i brud nie dostały się do wnętrza? Jednak przyjrzawszy się bliżej wystającym trzem kółkom zębatym od spodu widać ich stożkowe zużycie. Chyba że tak to powinno wyglądać? Czy tak to powinno wyglądać?
  3. Bardzo Ci dziękuję za dokładne nakreślenie tematu. Zacznę od regulacji linki i dam znać co z tego wyszło.
  4. Dzień dobry. Mam problem z przekładnią planetarną shimano nexus sg-8r36. Pacjent to używany Batavus z wyżej wymienioną przekładnią który obecnie ma przejechane 11,5 tyś km Rower kupiłem jako używany w 2014r (data produkcji 2011) i nie wiem jaki miał przebieg wcześniej. Do tej pory wszystko działało idealnie, ale od jakiegoś miesiąca mam problemy z biegami. Wszystko zaczęło się od "wypadania" 5 biegu. Po pewnym czasie zaczął wypadać i na innych przełożeniach (np. 2) i najczęściej się zdarza gdy mocniej depnąć na pedały. Bywa też że w trakcie pedałowania bieg znika i pedały "wpadają w próżnię". Jaka może być tego przyczyna? Czy grzebać samemu czy może udać się do warsztatu? Z tego co widziałem części (cały wkład) są bardzo drogie i zastanawiam się nad wymianą przekładni. Pytanie jakie są zamienniki tej przekładni i czy warto zmieniać? Z góry dziękuję za każdą konstruktywną poradę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...