Skocz do zawartości

Kaemus

Użytkownicy
  • Postów

    4
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia Kaemus

Nowicjusz

Nowicjusz (1/4)

  1. Potwierdzam - 160 Nm to mega dużo i to w świecie rowerów elektrycznych. Pancerna i mocna wersja BBSHD daje 130 Nm. Człowiek daje dużo mniej, tak jak liczysz wyżej.
  2. Mój silnik to właśnie Bafang. Montowałem go sam do "zwykłego" roweru. Silnik daje ok. 400-500 W, chwilowo może być pod 700W. Jest ustawiony na wolny start, żeby właśnie tego udaru, uderzenia nie było. Wiem jednak, że to dalej dużo większe obciążenie od analogowego. Z drugiej strony, jak pisałem wcześniej, nie spotkałem się z takimi problemami u innych z podobnym zestawem. Stąd hipoteza, że przegialem że zużyciem zębatki, która zaczęła uderzać z rozpędem we wpusty na osi piasty. Muszę to rozstrzygnąć, żeby widzieć co dalej z tym robić. Km.
  3. Dzięki za odpowiedź. Z przodu zębatka ma 46 zębów. Czy nie jest tak, że jak dam z przodu mniejsza, to zwiększę moment obrotowy i presje na piastę? Zresztą nie bardzo mogę zmieniać zębatkę z przodu - jest dedykowana dla silnika. Ta zębatka z tyłu ma za sobą 10 tys km. Liczyłem się z tym, że będzie do wymiany, ale nie sądziłem, że zniszczy piastę. Momentu nie zmniejsze, bo to rower elektryczny i w dodatku raczej z tych słabszych. Wychodzi na to, że ta piasta się na dłuższą metę nie nadaje. A może, tak sobie teraz myślę, mój błąd polegał na tym, że zajechałem zębatke za bardzo, zrobił się luz i zębatka uderzając w oś piasty ja zniszczyła? Fajnie jakby ktoś użytkujący podobna piastę w elektryku się wypowiedział. Ogólnie od zawsze czytałem w sieci, że to dobre połączenie... Km.
  4. Cześć, chciałbym prosić o poradę odnośnie piasty Shimano Nexus 8. Pojawił się ostatnio problem - przy większym obciążeniu tylna zębatka zostaje "wypchnięta" spod tej sprężyny (segera), która dociska zębatkę do piasty. W rezultacie napęd z łańcucha nie jest przenoszony na koło - można kręcić łańcuchem, a koło stoi w miejscu (słychać przy tym, że zębatka skacze po piaście). W załączniku zdjęcia, na którym widać, że: - rowek w piaście, gdzie siedzi zębatka, jest mocno wyrobiony - analogicznie "wypustki" zębatki są mocno zużyte Przypuszczam, że zużycie tych miejsc powoduje wypychanie zębatki przy działaniu większej siły. Dodam, że piasta jeździ w elektryku (mid-drive), więc komponenty dostają mocno w tyłek. Czy jest szansa i sens naprawiania tej piasty? Czy w tym wypadku należałoby wymienić oś piasty? Piasta niedawno przeszła pełną konserwację (czyszczenie, smarowanie), więc wolałbym, żeby jeszcze pojeździła. Dzięki, KM.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...