Skocz do zawartości

michal82

Użytkownicy
  • Ilość treści

    18
  • Rejestracja

  • Ostatnio

O michal82

  • Ranga
    Forumowicz

Ostatnio na profilu byli

Blok z ostatnio odwiedzającymi jest wyłączony i nie jest wyświetlany innym użytkownikom.

  1. Również poszukuję roweru z bardziej rekreacyjna niż sportową ramą dlatego podepnę się pod temat z pytaniem: Jakie inne oprócz Cuba Attention SL rowerki byście polecili (oczywiście w porównywalnym budżecie)?
  2. Hej, Temat trochę odgrzewany ale nie chciałem zakładac nowego a ten najbardziej pasuje do mojego pytania: Posiadam spora puszkę smaru do łożysk łt-43 taki jak tutaj: https://allegro.pl/oferta/lotos-smar-litowy-lt-43-lt-43-0-85kg-850g-9266329584 Czy moge go uzyć do nasmarowania amora XCM? Gdzieś wyczytałem że nie nalezy uzywać smarów litowych ale nie było napisane dlaczego. Zakładam że chodzi o uszkodzenie uszczelek ale to tylko moje domysły. Pomóżcie plisss
  3. Hej, szukałem ale nie znalazłem. Stwierdziłem że z zakupem chyba wstrzymam się do posezonowych wyprzedaży tylko nie bardzo wiem kiedy to jest. Kiedy powinienem zacząć monitorować sklepy w poszukiwaniu obniżek na egzemplarze z obecnego rocznika? Pozdr Michał
  4. To jest ten sam rower co w moim zestawieniu na 1 pozycji ale w lepszej cenie. Zwróć uwage na rozmiar ramy bo w jednym miejscu oferty piszą że rama 19" a w innym że 21".
  5. Ta Indiana którą podałem w linku jest dostępna do zamówienia tylko nie wiem jak z geometrią. Pytałem o to wczesniej i opinie sa takie że jest bardziej sportowa ale nikt nie odpowiedział na pytanie o wymiary. Może zamówie ją do sklepu i najwyżej nie kupię, ale po takiej 5 minutowej przymiarce w MediaExpert bez mozliwości przejażdżki to nie wiem czy będe w stanie jednoznacznie ocenić. Druga sprawa że trochę szkoda mi czasu na takie podchody.
  6. Hej, Przymierzam się do zakupu roweru ale mam problem z optymalnym wyborem. Budżet około 3000zł ale jeśli będzie warto to dorzucę przysłowiowe 5zł. Zależy mi żeby pozycja była bardziej komfortowa niż sportowa. Mój wzrost to 180cm także celuję w rurę podsiodłową 19". Rower ma służyć do jazdy po lesie/singlach, szutrach, polach ale również asfalt i miasto także napęd 1x11/1x12 odpada. Koło raczej 29" bo taka moda i ogólnie chyba rozwiązanie przyszłościowe ale 27,5" nie odrzucam bo jakoś tak podświadomie mam wrażenie że na 27" rower bardziej zwinny. Poniżej moje typy wraz z cenami oraz moją opinią: 1. Kross Level 5.0 2019 - cena ~3000zł #https://www.kross.pl/en/2019/mtb-xc/level-5-0 Długość ramy dość typowa 610mm a Stack i Reach na papierze sprawiają wrażenie pozycji komfortowej. Minusy: średnie piasty i słabe hamulce 2. Kross Level 6.0 2018 - cena ~3000zł #https://www.kross.pl/en/2018/mtb-xc/level-6-0 Długość ramy dość typowa 610mm a Stack i Reach na papierze sprawiają wrażenie pozycji komfortowej. Amor sprężynowy zamiast powietrznego choć nie wiem czy jest gorszy niż XCR air średnie piasty 3. Kross Level 6.0 2019 - cena ~3400zł #https://www.kross.pl/en/2019/mtb-xc/level-6-0 Geometria na papierze wygląda tak samo jak w poprzednich Lepszy amortyzator, średnie piasty 4. Kross Level 7.0 2018 - cena ~3400zł #https://www.kross.pl/en/2018/mtb-xc/level-7-0 Na papierze geometria wygląda na bardziej sportową: Przy tej samej długości ramy jest znacznie większy Reach i mniejszy Stack dlatego chyba tą opcje odrzucę Plusy: Waga (rama super Lite), Amortyzator (Recon) i ogólnie lepszy osprzęt 5. Cube Attention 2019 - cena ~3300 #https://www.cube.eu/en/2019/bikes/mountainbike/hardtail/attention/cube-attention-iridiumnred-2019/ Geometria na papierze wygląda na dość komfortową i ogólnie model polecany do jazdy rekereacyjnej Dobry osprzęt ale amortyzator sprezynowy RS XC30 6. Cube Attention SL 2018 - cena ~3500 #https://www.cube.eu/en/2018/bikes/mountainbike/hardtail/attention/cube-attention-sl-greynflashyellow-2018/ Geometria na papierze wygląda na dość komfortową i ogólnie model polecany do jazdy rekereacyjnej Dobry osprzęt i powietrzny amor RS Minus: dość znacząco przekracza budżet ... 7. A może po prostu wziąć INDIANA X-Pulser 5.9 - cena 2500zł #https://www.mediaexpert.pl/rowery/rowery-mtb/rower-indiana-x-pulser-5-9-m19-czarny-grafit-r19?utm_source=Jjakisty3m8p&utm_medium=convertiser&utm_campaign=convertiser&utm_content=convertiser&utm_term=direct Stosunek osprzęt/cena nie do pobicia Minus: Amor sprężynowy RS XC30 (chociaż przy tej cenie to nie wiem czy to jest minus) Minus2: Brak jakichkolwiek danych o geometrii a przymierzyć sie nie da bo rowery tylko na zamówienie Pomóżcie proszę bo mózg mi wybuchnie. Spać po nocach nie mogę i żona się już wkurza Pozdrawiam P.S. Przy linkach na poczatku dodałem # bo nie mogłem wstawić pytania (spam)
  7. a jaki jest koszt utrzymania takiego raidona w stosunku do sprężynowego rockshoxa?
  8. Hej, Jednym z kryteriów wyboru nowego roweru jest dla mnie amortyzator. Wśród rozpatrywanych modeli jest: RockShox XC TK Coil Santour Raidon XC-RLR Santour XCR32 AIR RLR Na które warto patrzeć a które odpuścić? Zgaduję że XCR jest najsłabszy ale który z dwóch pierwszych jest lepszy? Pozdr Michał
  9. Hej, Pulser 6.9 jest niedostepny ale da się jeszcze wyhaczyć Pulsera 6.7 lub 5.7/5.9. Ewentualnie X-Enduro 5.7. Myślicie że warto wchodzić w te niższe modele i dorzucić np jakis lepszy amor typu Raidon?
  10. Wrzucę dla potomnych bo dogrzebałem się do instrukcji: https://www.mediaexpert.pl/products/files/16/1676893/instrukcja-obslugi-INDIANA-X-Pulser.pdf Nie ma tam geometrii ramy ale jest info o producencie: PRODUCENT: Cicli Esperia S.p.A. Viale Enzo Ferrari, 8/10/12 30014 Cavarzere Venezia Italy e-mail: info@cicliesperia.com Być może dla kogoś będzie to pomocna informacja.
  11. Hej, Przyglądam się rowerom Indiana. Interesuje mnie X-Pulser 6.7/6.9 oraz X-Enduro 7.7 (choć na stronie producenta już go nie ma). Biore jeszcze pod uwagę X-Pulser 5.9 ale ma gorsze piasty, hamulce i amor. Jest za to sporo tańszy więc może wrzuciłbym jakiegoś używanego Raidona w dobrym stanie. Mam 181 cm i 82cm przekroku dlatego celuję w 19" ale mam dylemat co do koła. Teraz jeżdzę na 26cali i cenię sobie zwrotność dlatego myslałem o kole 27,5cala ale w którymś wątku @jajacek napisał że tylko 29cali. Jacku czy mógłbys rozwinać temat? Osobiście troche boję się wiekszej masy i mniejszej zwrotności. Nie wiem czemu ale koło 29 cali kojarzy mi sie z przecinakiem jadącym prosto przed siebie (najlepiej w dół) nie patrząc na przeszkody. Druga sprawa to pozycja. Po zdjęciach wygląda na pozycje pośrednią pomiędzy pozycja sportowa i rekreacyjną chodź spotkałem się z opiniami że to typowo sportowa pozycja. Niestety producent nie podaje wymiarów geometrii ramy. I tutaj moja prośba: Czy jest ktoś kto posiada w/w modele i jest w stanie zmierzyć efektywna długość górnej rury oznaczoną jako TT i ewentualnie Stack i Reach. Poniżej rysunek poglądowy. Trzecia sprawa to dusza roweru czyli rama. Pod względem osprzętu (w stosunku do ceny) Indiana nie ma konkurencji ale ta cena z czegos wynika. O ile mostek, kierownicę, siodełko mozna wymienić o tyle wymiana ramy jest bez sensu. Opinie na temat ram sa rozbieżne. Jedni twierdza że sa spoko bo kiedys Kross a teraz jakiś włoski producent. Inni twierdzą że to totalny badziew. Nie chciałbym wpakować się na minę w postaci słabej ramy. Jak to jest? Macie jakieś opinie? Czwarta sprawa to cos co zwróciło moja uwagę przeglądając zdjęcia na stronie producenta. Mianowicie chodzi o montaz zacisku w tylnym trójkącie: Czy takie umiejscowienie zacisku nie wyelimuje mozliwości zastosowania wiekszych tarcz hamulcowych? Będę wdzięczny za odpowiedzi i pomoc w rozwianiu moich watpliwości. Pozdrawiam Michał
  12. OK dzieki za rozwinięcie tematu. Z tego co widzę to jest opcja dla tego Scotta. Zakładam że w przypadku takiego Rockridera bedzie znacznie taniej.
  13. Hej Jajacek, Czemu piszesz o 1500zł na doprowadzenie do używalności i 1500 kosztów rocznych? Czy możesz jakoś rozwinąć temat? Pytam bo zastanawiam sie nad Rockriderem 6.3 lub ewentualnie 520s. Liczę się z wymianą łożysk w wachaczu i ewentualna zmiana amortyzatorów bo fabryczne to chyba jest kicha ale czy oprócz tego to faktycznie jest taki duzy koszt utrzymania?
  14. Czy aby na pewno te parametr (stosunek parametrów) jest najlepszym wyznacznikiem wygody pozycji? Wyobraźmy sobie trzecią sytuację gdzie Stack=682 a Reach=440. Stosunek tych dwóch parametrów nadal wynosi ~1,55 tak jak w pozostałych przykładach nie mniej jednak odległość do kierownicy wzrosła w związku z czym rowerzysta bardziej musi się wyciągnać aby sięgnąć do kierownicy.. To nie sa realne wymiary jakiegos konkretnego roweru ale na tym przykładzie chciałem poddac pod dyskusje sensowność tego parametru (stusunku Stack/Reach). Czy nie lepiej jednak posługiwac się efaktywna długością ramy? W moim przypadku mam wrażenie że główny problem leży w tym że muszę daleko sięgać do kierownicy a nie że jestem pochylony. Mam wrażenie że gdybym miał kierownice na tej samej wysokości ale 3-4 cm bliżej było by znacznie lepiej. Czy ma to sens?
  15. a co z tą Meridą Big Seven? Ma to sens aby wziąc taki rower i podmienić mu Amora? Jesli tak to na jakiego? Celuję w używkę powietrzna za ~500zł ale jestem otwarty na sugestie. No i oczywiście nie może być tapered. Chyba że da sie tam podmienić stery na na takie które umożliwią założenie amora ze sterówka taperowaną. Jeśli palnałem jakąś herezję to prosze o info. Natknałem sie tez na taka używkę: https://kross.eu/pl/rowery/gorskie/mtb-xc/level-3-0-2018-czarny-stalowy-niebieski-matowy co o tym myslicie? Ja juz zdurniałem z tymi wszystkimi wymiarami. Jak poszedłem do sklepu z pytaniem o krótka ramę to mi sprzedawca zaproponował Unibike Fusion rozmiar 21" na kole 29". Obecnie jeżdżę na Fusionie 19" (koło 26") więc na tym ze sklepu czułem sie jak na 2 rozmiary za dużym ale sprzedawca powiedział że tak ma byc i że herezje prawie że chcę mieć mniej wyciągnieta pozycję.
×
×
  • Utwórz nowe...