Skocz do zawartości

michal82

Użytkownicy
  • Postów

    52
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia michal82

Forumowicz

Forumowicz (2/4)

  1. No dobra. Kwestię potencjalnej upadłości mamy omówioną A co z sama jakością rowerów RADON? Warto w to wchodzić? czy stosunek jakość/cena jest według Was ok? Podbijam pytanie o sklep Lucky bike. Koleżanka mieszkająca w Niemczech podała mi go jako największy i najpopularniejszy sklep (internetowy?) w Niemczech. ale ona nie jest znawcą tematu dlatego podpytuje tutaj czy ktoś z szanownych forumowiczów miał może do czynienia 😉
  2. Znacie może ten niemiecki sklep: Cube Stereo ONE44 C:62 PRO 2024 XL | carbon´n´black | Markenräder & Zubehör günstig kaufen | Lucky Bike ceny są całkiem fajne. Prośba jeszcze raz o zerkniecie na specyfikację pod kątem singli i lekkich zjazdów bo chyba na niego sie zdecydujemy. Orientujecie sie czy takie sklepy wystawiają fakturę VAT i czy mozna taką fakture rozliczyc na polska firmę? Chciałem jeszcze dopytac o sklep bike-discount i rowery RADON. Czy z tymi rowerami jest cos nie tak? Kojarze że wcześniej te rowery były polecane przez @jajacek (jesli cos pokreciłem to prosze o wybaczenie) ale w tym wątku @Veriv pisał że jest cos nie tak z obsługą posprzedażową (nie wiem co oznaczało "YT" więc nie jestem pewien czy dobrze zrozumiałem intencję). Z góry dzięki
  3. Co masz na myśli pisząc że "trochę delikatny"? Czy na single i lekkie zjazdy jest za delikatny? Szukalismy czegoś lekkiego zgodnie z wczesniejszymi sugestiami. Razem z @Oskarr poruszyliście temat wytrzymałości który gdzieś po drodze zgubiłem. Generalnie z tego co rozumiem to carbon jest sztywny i wytrzymały w trakcie jazdy ale z tego co czytałem to punktowe uderzenie ramy np przy upadku może ją nieodwracalnie zniszczyć. Teoria teorią ale chciałbym dopytac Was jak to jest w praktyce? Pytam ponieważ żonie zdarzały sie upadki gdzies na trasie (szczególnie na podjazdach gdy nie mogła zapanować nad rowerem) a także upadki "postojowe" gdy rower był o coś oparty ale się przewrócił. Nie mam tutaj na mysli jakich spektakularnych upadków w trakcie zjazdu 😉 ale z czasem pewnie i takich nie można wykluczyć. Zaczynam sie trochę obawiac czy ten carbon faktycznie jest dla nas najlepsza opcją. Może jednak jakieś lekkie aluminium? Patrzyłem tego Chisela podesłanego przez @jajacek i wygląda spoko ale byłbym wdzieczny za jeszcze inne podpowiedzi Senkju from the mountain 😉
  4. Przeglądam jeszcze różnego rodzaju zawieszenia i nie do końca jestem pewien który typ zawieszenia powinniśmy wybrać. Z tego co rozumiem i interpretuję po zdjęciach (w załaczeniu) to: nr 1 jest do rowerów do skate parku i tricków, nr 2 to do XC i ścigania sie bez dużego skoku, nr 3-5 bardziej do zjazdów przy czym 3 i 5 bardziej trail a 4 to juz bardziej enduro nr 6 - i tutaj mam problem bo damper jest powietrzny ale ma jakiś wymyślną dźwignie podpowie ktoś czy dobrze kminię? Co do samych rowerów to zaczeliśmy oglądać karbony i poki co wpadło nam w oko takie coś: Rower Cube 654200 Stereo ONE44 C:62 Pro - rowerycube.pl i tutaj prośba o ocenę i komentarz. Będę wdzięczny również za inne sugestie w podobnym budżecie bo podane wyżej raczej poza zasięgiem. Mam jeszcze pytanie o miejsce zakupu i realizacje gwarancji: czy sklep w którym kupuje rower z automatu jest miejscem które realizują potencjalne reklamacje serwisowe czy mogę w razie potrzeby oddać rower do dowolnego serwisu? W szczególności jak to wygląda u Cube'a? Pamiętam tez że kiedyś wspominaliście o jakimś zagranicznym sklepie (chyba Niemieckim) gdzie można była złapać fajne rowery. podpowie ktoś co to za sklep i czy jest to bezpieczna opcja? jak wyglada kwestia obsługi gwarancyjnej? Z góry dzięki
  5. tak jak pisałem single plus lekkie zjazdy póki co a z czasem pewnie cos trudniejszego. @jajacek Tak sobie myślę o tych podjazdach o których pisałeś i nie wiem czy myślimy o tym samym. Zasadniczo żona nie planuje podjeżdżać pod górę po to aby potem zjechać. Do zjazdów to raczej nastawia sie na wjazdy wyciągiem. Natomiast na singlach tez sa jakies podjazdy ale to inny rodzaj podjeżdżania. I teraz co miałeś na myśli? Aktualnie jeździ na około 14kg Liv Tempt 1 i czasem jest cieżko na podjazdach ale daje radę. Co do samej pozycji to kalkulator Ghosta faktycznie sugeruje raczej rozmiar 16,5cala ale gdy żona go przymierzała w sklepie to stwierdziła że jest dla niej turbo wygodny, dużo bardziej komfortowy i zrelaksowany niż aktualny Liv Tempt w rozmiarze S (14,5cala)
  6. Hej, Żona (165cm, 60kg) planuje przesiaść się z Hardtaila na niskobudżetowego Fulla i znalazła sobie takie 4 opcje: GHOST Kato FS 1500 LE - cena 4999 PLN Rower MTB GHOST Kato FS 1500 LE | CentrumRowerowe.pl GHOST Riot Trail AL - cena 6999 PLN Rower MTB GHOST Riot Trail AL | CentrumRowerowe.pl GHOST Riot AM Universal - cena 7499 PLN Rower MTB GHOST Riot AM Universal | CentrumRowerowe.pl GHOST Riot Trail Essential - cena 7499 PLN Rower MTB GHOST Riot Trail Essential | CentrumRowerowe.pl Na pozycje 3 i 4 mam dodatkowy rabat wiec wychodzą w podobnej cenie co pozycja 2. Prośba o opinie czy warto w takie rowery wchodzić a jeżeli tak to który najlepiej wybrać. oczywiście im taniej tym lepiej ale ten Kato jakoś podejrzanie tanio wygląda. Jestem również otwarty na inne propozycje w podobnym budżecie. Styl jazdy to las/teren oraz single (póki co raczej poziom poczatkujący ale z czasem coraz trudniejsze).
  7. Jak w temacie. Będę wdzięczny za polecajki. Obdzwoniłem parę sklepów ale albo nie odbierają albo nie wypożyczają. BTW. Na jakich zasadach działają te wypożyczenia?
  8. Hej, planuje nieco odchudzić rower oraz poprawić swoją pozycję dlatego planuję zmianę kierownicy (wiekszy wznios), skrócenie mostka i sztycę z większym offsetem. I teraz pojawia sie pytanie czy chiński karbon z Ali express jest dobrym pomysłem czy raczej szukać komponentów aluminiowych o niższej wadze? Jeśli chiński karbon jest ok to czy zasugerujecie jakichś producentów lub sprzedawców?
  9. Ale ja nie pisałem że musi byc gravel. Wręcz w tytule pisałem gravel/fitness. To że jest to "dziwoląg" w niczym mi nie przeszkadza po z punktu widzenia geometrii wygląda na to że idealnie spełnia moje oczekiwania. Co do Cubów to przy wyborze MTB równiez myślałem o wspomnianych Attentionanch więc to jest jak najbardziej kierunek dla mnie. Tak czy inaczej dzięki za opinię. Z tym Tribanem musze potestować. Dzięki za wskazówki. Co do samego Tribana to wogóle warto brac go pod uwagę jesli chodzi o zakup? Jeśli chodzi o rynek wtórny to jak najbardziej biorę pod uwagę używki.
  10. @jajacek nie bardzo mi się widzi przekładanie opon a kupowanie kompletu kół ma chyba średni sens z ekonomicznego punktu widzenia. Z ta pozycją to chyba przesadzasz. Chociażby Sirrus x 4.0 wspomniany przez @Pepe75 ma doskonały stosunek Stack / Reach >1,65 sugerujący dużo bardziej zrelaksowaną pozycję niz na moim MTB Storm X8. Oczywiści baranek nie pomaga ale wspomniany Spec ma prosta kierownicę co rozwiązuje ten problem. Pozostaje jeszcze kwestia ceny bo ten Spec niestety sporo przekracza budżet ale może znacie coś tańszego o podobnej geometrii? Póki co wypożyczę z Deca Triban GRVL 520 Subcompact ze stosunkiem Stack / Reach +/-1,5 żeby zobaczyc jak sie jezdzi na baranku. Czy pod kątem montowanie sakw z przodu lepiej miec kierownice prostą/lekko giętą czy lepiej baranek? P.S. zapomniałem napisać w pierwszym poście ale najchętniej chciałbym mieć korbę dwublatową. Korby jednoblatowe zwłaszcza w rowerach "uniwersalnych" mnie nie przekonują.
  11. Hej, Aktualnie jeżdżę na MTB Indiana Storm X8 ale większość "codziennych" tras jakie robię to asfalt, kostka lub lekki szuter. Przy takiej nawierzchni mój rower nie jest optymalny dlatego zacząłem zastanawiać się nad rozpoczęciem przygody z gravelem/fitnessem. Typowa szosa raczej odpada bo stawiam na rower bardziej wszechstronny. Mój wzrost to 180cm, waga 80kg. To na czym szczególnie mi zależy: komfortowa bardziej wyprostowana/zrelaksowana pozycja - geometria ramy jest dla mnie PRIO 1 (potrzebuję ramy z małym kątem rury podsiodłowej bo mam długie nogi a krótkie ręce i w MTB musiałem dawać sztycę z dużym offsetem i skracać mostek) niska waga sztywny widelec - lepiej alu czy carbon? Internety podają sprzeczne informacje. Raz piszą że lepiej tłumi carbon a raz ze alu możliwość montażu bagażnika i sakw pod okazjonalne wyjazdy biwakowe hamulce - teraz standardem są chyba tarczówki ale nie jest to dla mnie "must have" chętnie rozważę zakup używki w rozsądnej cenie więc jeśli ktoś ma na sprzedaż to proszę o info Mam dylemat co do typu kierownicy. Na baranku nigdy nie jeździłem i na rowerach które przymierzałem miałem wrażenie nadmiernego wyciągnięcia. Co prawda mierzone rowery były trochę "z łapanki" w Deca i nie wiem czy optymalnie wybierałem rozmiar ramy ale zastanawiam się jednak nad prostą kierownicą. Czy rowery z Deca warto rozważać? Przyglądałem się również Meridzie Silex 200 ale trochę przekracza budżet. Będę wdzięczny za wszelkie porady.
  12. Mam 180cm i kupiłem 19cali. Mój problem polega na tym że mam krótki tułów i ręce oraz długie nogi. Dlatego aby mieć poprawną pozycję siodła względem suportu potrzebuje je cofnąć. Niestety to co oferuje siodło i offset obecnej sztycy to za mało dlatego rozglądam się za sztyca z większym offsetem. Zmierzylem suwmiarka swoją średnicę i wynosi ona 31,6mm ale u żony wynosi 30,5mm. Do tego tak jak pisałem widziałem chyba z 5 różnych średnic.
  13. Hej, Zakupiłem X8 ale nie jestem w stanie odpowiednio ustawić siodełka. Jarzemka siodełka są dość krótkie a offset w sztycy mały. Dlatego postanowilem kupić sztyce z większym offsetem ale gdy zacząłem szukać ku mojemu zaskoczeniu zobaczyłem że jest chyba z 5 (a może i więcej) standardów srednicy. Czy jest mi w stanie ktoś podpowiedzieć z czego to wynika i czym grozi zakup ciut innej średnicy? Jeżeli błądzę to też dajcie znac. Pozdrawiam
  14. byc moze niezbyt dokładnie szukałem ale na pierwszy strzał zobaczyłem nastepująca róznicę w cenach: łańcuch: 10s ~60zł 11s ~150zł kasety: 10s ~150zł 11s ~400zł porównywałem te modele które sa oryginalnie w x7 i x8 Przyznam że faktycznie nie szukałem najtańszych opcji. Chodziło mi o szybkie porównanie kosztów wymiany w przypadku 10s i 11s i wziałem ceny z piewrwszych wyników wyszukiwania stad moje pytanie bo ta różnica wydawała mi sie bardzo duża (~300zł). Jeżeli różnica w cenie to faktycznie 60-70zł to faktycznie nie ma tematu. Edit: Sprawdziłem na popularnym portalu aukcyjnym i cena kasety 11s SLX to 400-450zł natomiast Deore 10s to około 250zł łańcuch HG701 to 117zł taki jak w x8 natomiast HG54 (w x7 jest KMC) to 80zł Całkowita różnica to 200-240zł. Nie jest to moje 300zł ale tym bardziej nie jest to 70zł tak jak pisał @Oskarr. Jeśli gdzie zle popatrzyłem to dajcie znac bo moze szukam złych produktów.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...