michal82
Użytkownicy-
Postów
43 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
Ostatnie wizyty
Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.
Osiągnięcia michal82
Forumowicz (2/4)
-
Pierwszy gravel/fitness do ~4000PLN
michal82 odpowiedział(a) na michal82 temat w Jaki rower kupić do X złotych?
Ale ja nie pisałem że musi byc gravel. Wręcz w tytule pisałem gravel/fitness. To że jest to "dziwoląg" w niczym mi nie przeszkadza po z punktu widzenia geometrii wygląda na to że idealnie spełnia moje oczekiwania. Co do Cubów to przy wyborze MTB równiez myślałem o wspomnianych Attentionanch więc to jest jak najbardziej kierunek dla mnie. Tak czy inaczej dzięki za opinię. Z tym Tribanem musze potestować. Dzięki za wskazówki. Co do samego Tribana to wogóle warto brac go pod uwagę jesli chodzi o zakup? Jeśli chodzi o rynek wtórny to jak najbardziej biorę pod uwagę używki. -
Pierwszy gravel/fitness do ~4000PLN
michal82 odpowiedział(a) na michal82 temat w Jaki rower kupić do X złotych?
@jajacek nie bardzo mi się widzi przekładanie opon a kupowanie kompletu kół ma chyba średni sens z ekonomicznego punktu widzenia. Z ta pozycją to chyba przesadzasz. Chociażby Sirrus x 4.0 wspomniany przez @Pepe75 ma doskonały stosunek Stack / Reach >1,65 sugerujący dużo bardziej zrelaksowaną pozycję niz na moim MTB Storm X8. Oczywiści baranek nie pomaga ale wspomniany Spec ma prosta kierownicę co rozwiązuje ten problem. Pozostaje jeszcze kwestia ceny bo ten Spec niestety sporo przekracza budżet ale może znacie coś tańszego o podobnej geometrii? Póki co wypożyczę z Deca Triban GRVL 520 Subcompact ze stosunkiem Stack / Reach +/-1,5 żeby zobaczyc jak sie jezdzi na baranku. Czy pod kątem montowanie sakw z przodu lepiej miec kierownice prostą/lekko giętą czy lepiej baranek? P.S. zapomniałem napisać w pierwszym poście ale najchętniej chciałbym mieć korbę dwublatową. Korby jednoblatowe zwłaszcza w rowerach "uniwersalnych" mnie nie przekonują. -
Hej, Aktualnie jeżdżę na MTB Indiana Storm X8 ale większość "codziennych" tras jakie robię to asfalt, kostka lub lekki szuter. Przy takiej nawierzchni mój rower nie jest optymalny dlatego zacząłem zastanawiać się nad rozpoczęciem przygody z gravelem/fitnessem. Typowa szosa raczej odpada bo stawiam na rower bardziej wszechstronny. Mój wzrost to 180cm, waga 80kg. To na czym szczególnie mi zależy: komfortowa bardziej wyprostowana/zrelaksowana pozycja - geometria ramy jest dla mnie PRIO 1 (potrzebuję ramy z małym kątem rury podsiodłowej bo mam długie nogi a krótkie ręce i w MTB musiałem dawać sztycę z dużym offsetem i skracać mostek) niska waga sztywny widelec - lepiej alu czy carbon? Internety podają sprzeczne informacje. Raz piszą że lepiej tłumi carbon a raz ze alu możliwość montażu bagażnika i sakw pod okazjonalne wyjazdy biwakowe hamulce - teraz standardem są chyba tarczówki ale nie jest to dla mnie "must have" chętnie rozważę zakup używki w rozsądnej cenie więc jeśli ktoś ma na sprzedaż to proszę o info Mam dylemat co do typu kierownicy. Na baranku nigdy nie jeździłem i na rowerach które przymierzałem miałem wrażenie nadmiernego wyciągnięcia. Co prawda mierzone rowery były trochę "z łapanki" w Deca i nie wiem czy optymalnie wybierałem rozmiar ramy ale zastanawiam się jednak nad prostą kierownicą. Czy rowery z Deca warto rozważać? Przyglądałem się również Meridzie Silex 200 ale trochę przekracza budżet. Będę wdzięczny za wszelkie porady.
-
Mam 180cm i kupiłem 19cali. Mój problem polega na tym że mam krótki tułów i ręce oraz długie nogi. Dlatego aby mieć poprawną pozycję siodła względem suportu potrzebuje je cofnąć. Niestety to co oferuje siodło i offset obecnej sztycy to za mało dlatego rozglądam się za sztyca z większym offsetem. Zmierzylem suwmiarka swoją średnicę i wynosi ona 31,6mm ale u żony wynosi 30,5mm. Do tego tak jak pisałem widziałem chyba z 5 różnych średnic.
-
Hej, Zakupiłem X8 ale nie jestem w stanie odpowiednio ustawić siodełka. Jarzemka siodełka są dość krótkie a offset w sztycy mały. Dlatego postanowilem kupić sztyce z większym offsetem ale gdy zacząłem szukać ku mojemu zaskoczeniu zobaczyłem że jest chyba z 5 (a może i więcej) standardów srednicy. Czy jest mi w stanie ktoś podpowiedzieć z czego to wynika i czym grozi zakup ciut innej średnicy? Jeżeli błądzę to też dajcie znac. Pozdrawiam
-
byc moze niezbyt dokładnie szukałem ale na pierwszy strzał zobaczyłem nastepująca róznicę w cenach: łańcuch: 10s ~60zł 11s ~150zł kasety: 10s ~150zł 11s ~400zł porównywałem te modele które sa oryginalnie w x7 i x8 Przyznam że faktycznie nie szukałem najtańszych opcji. Chodziło mi o szybkie porównanie kosztów wymiany w przypadku 10s i 11s i wziałem ceny z piewrwszych wyników wyszukiwania stad moje pytanie bo ta różnica wydawała mi sie bardzo duża (~300zł). Jeżeli różnica w cenie to faktycznie 60-70zł to faktycznie nie ma tematu. Edit: Sprawdziłem na popularnym portalu aukcyjnym i cena kasety 11s SLX to 400-450zł natomiast Deore 10s to około 250zł łańcuch HG701 to 117zł taki jak w x8 natomiast HG54 (w x7 jest KMC) to 80zł Całkowita różnica to 200-240zł. Nie jest to moje 300zł ale tym bardziej nie jest to 70zł tak jak pisał @Oskarr. Jeśli gdzie zle popatrzyłem to dajcie znac bo moze szukam złych produktów.
-
Hej @jajacek nie jestem pewien czy dobrze zrozumiałem bo w x8 manetka jest 11 klikowa a nie 10 tak jak napisałes. Dodatkowe słowo wyjaśnienia: Ta wymiana na 10s miała by mieć miejsca po zużyciu oryginalnego napędu 11s wiec nie planuje odsprzedawac. Dodatkowe 3 pytania: czy zmiana łańcucha na 10s po zuzyciu oryginalnego napędu 11s nie wymusza zmiany zebatek w korbie? Wydawało misie że łańcuch 11s jest cieńszy? Czy sa kasety SLX ale 10s? czy SLX jako takie wymusza 11s. Czy do jazdy rekreacja+ faktycznie potrzebuje kasety z lepsza anodazacją? Pewnie ta anodyzacja właśnie robi ta wyższą cenę o które pisałem. Czyli przerzutka nie ma "klików"? zawsze mi sie wydawało że przerzutka tez ma określona ilość klików.
-
Hej, Storm X7 w rozmiarze 19' nie jest już dostępny więc zastanawiam sie nad X8. Moja watpliwość polega na tym że jest tam osprzęt SLX którego nie specjalnie potrzebuję natomiast wymiana kasety i łańcucha SLX 11s to koszt ~300zł wyższy niż w przypadku Deore. I tutaj pojawia sie pytanie do szanownych kolegów; Czy w przyszłości zamiast SLX mozna zastosować łańcuch i kasetę Deore 10s? Czy tylna przerzutka SLX będzie kompataybilna? Czy przy takiej podmianie trzeba równiez wymienić korbę na Deore? Pozdrawiam
-
Rower 24 calowy z amortyzatorem czy bez?
michal82 odpowiedział(a) na Bonnum temat w Jaki rower kupić do X złotych?
a te amory spinner to sa cokolwiek warte? opis marketingowy mają ładny: że najwiekszy producent na świecie i wogóle... Ja własnie kupiłem dla córki uzywke 24" z amortyzatorem SR chyba m3010. Pode mną toto cos tam się ugina ale pod córką raczej nie ma żadnych szans a i tak jest lepiej niz było w poprzednim rowerze 20". tam był chyba jakiś zoom. Rower na 1 max 2 sezony więc sie nie napinałem. Pozatym ogólne przekonanie jest takie że amor musi być a rower bez amora jest niższej klasy. Osób świadomych IMHO jest znacznie mniej i możesz pozniej mieć problem ze sprzedażą. -
Indiana miesiąc temu skoczyła z 3 tyś na 4 tyś. Tutaj raczej Covid dyktuje ceny niż oficjalny pocztek sezonu który notabene chyba juz był ?
-
RS Judy AIR vs RS Recon 30 TK Air
michal82 odpowiedział(a) na michal82 temat w Części i akcesoria rowerowe
OK. To juz wiem jaki konkretnie amor jest w X7. Czyli jaka konkluzja? Recon Silver TK Solo Air czy Judy Air? -
RS Judy AIR vs RS Recon 30 TK Air
michal82 odpowiedział(a) na michal82 temat w Części i akcesoria rowerowe
chodziło mi o tego Recona co jest pakowany do Storm X7. Myslałem że on ma golenie 30. Mój błąd. Troche sie zamotałem teraz bo chyba zadałem złe pytanie. Chodzi mi o porównanie RS Judy z RS pakowanym do Strorm X7. -
hej, Prośba o porade na który z tych dwóch się decydować. Czytałem opinie (chyba od @jajacek) że Judy jest słaby i nie warto do niego dopłacac ale nie znam konkretów.
-
Cross dla żony do 4000zł
michal82 odpowiedział(a) na michal82 temat w Jaki rower kupić do X złotych?
Nie no bez przesady... Kolor ważny ale na komponenty też coś patrzyła. Poza tym mi też zależy żeby jakoś to jeździło. @jajacek wypowiesz się szerzej? -
Hej, Żona stwierdziła że kupi szybciej rower niż ja (i pewnie jej się uda). Wstępnie wybrała sobie dwie pozycje: https://www.unibike.pl/viperlds.html https://www.trekbikes.com/pl/pl_PL/rowery/rowery-crossowe/rowery-hybrydowe/dual-sport/dual-sport-3/p/32892/ Generalnie żona jeździ raczej bo ścieżkach rowerowych, parkach, szutrach, ubitych polach. Bez ciężkiego terenu czy technicznej jazdy. Żadne wyścigi tutaj nie sa brane pod uwagę. Ot taka rekreacyjna jazda. Prośba o ocenę powyższych pozycji pod kątem jej potrzeb. Moim zdaniem Unibike oferuje więcej za mniejszą kasę. Nie wiem tylko jak podejść do ramy bo podobno Unibike ma przestarzałe i toporne ramy. Natomiast znajomy powiedział żonie żeby brała Treka. Dlatego prośba o Wasze opinie i sugestie. A może ktoś podpowie jeszcze coś innego?