Cześć,
doszedłem do momentu, w którym chcę kupić drugi rower. Chciałbym jeździć nim na dłuższe dystanse np 100 km i aby był w miarę szybki na asfalcie, ale.. żeby do tego asfaltu nie był przyklejony. Czyli z możliwością zjazdu na leśne czasem piaszczysto-korzeniowe drogi. Przykład jednej z krótszych tras (ok 40 km): dojazd asfaltem 10 km, polne drogi 10 km, teren zalewowy wzdłuż rzeki (czasem wilgotna trawa) oraz wał p-powodziowy 5 km, po czym powrót. Inny przykład: trasa z miasta na wieś: 60 km asfalt, 20 km polne drogi. Do tego chyba najbardziej nadawałby się gravel. Ale mam wrażenie, że na rynku do jednego wora z napisem gravel wrzucono kilka rodzajów rowerów, tak jak do worka z napisem grunge wrzucono Pearl Jam, Nirvanę, Alice In Chains i Soundgarden ?
Dysponuję ok 8000 zł, może 9000 by się uzbierało. Wybór roweru szutrowego ograniczałem do tegorocznych Diverge Comp e5 oraz Topstone 105.
https://www.specialized.com/pl/pl/diverge-elite-e5/p/171309?color=264793-171309
https://www.cannondalebikes.pl/rowery/2020-szosowe/gravel/topstone/topstone-105
https://www.specialized.com/pl/pl/diverge-comp-e5/p/171308?color=274161-171308
https://www.cannondalebikes.pl/rowery/2020-szosowe/gravel/topstone/topstone-ultegra
Patrząc na geometrię, kąt główki, długość tylnego trójkąta, to Diverge jest chyba zwinniejszy i szybszy, co mi się podoba. Jego minusem (wg mnie) jest Future Shock (stąd na mojej liście Diverge Elite+ewentualna wymiana osprzętu). Dziwnie mi się jechało po sklepie na przymiarce (mieli diverge'a compa karbonowego) i boję się awaryjności, uszkodzenia przy upadku lub trudności z upgradowaniem czy też ze sprzedażą za kilka lat. Z kolei Topstone może być stabilniejszy, co jest wygodniejsze przy dłuższych wyprawach, ale za to chyba cięższy i wolny (stąd na liście chyba lżejszy Topstone z osprzętem ultegra). Ma ktoś z was któryś z modeli? Jakieś spostrzeżenia?
Mam taki problem z wyborem, że zastanawiam się już nawet nad Rondo Mutt ST http://rondo.cc/mutt-st,216,pl lub Rondo HVRT ST http://rondo.cc/hvrt-st,71,pl (oczywiście na grubszych kołach)
Podoba mi się możliwość zmiany geometrii w z typowo gravelowej na endurance lub na odwrót. Kupując drugi zestaw kół miałbym więcej możliwości. Tylko tu z kolei nie wiem, jak się sprawują koła 650bx47. Nie będą za wolne na asfalcie porównując np. do 700x36? O Mutt nie ma nigdzie recenzji, nawet nie wiem ile waży..
Może ktoś podsunąć kilka rad?