Skocz do zawartości

bakkrol

Użytkownicy
  • Postów

    4
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Osiągnięcia bakkrol

Nowicjusz

Nowicjusz (1/4)

  1. Witam. Remontuję stary rower. Planuję napęd 1x9, ponieważ po remoncie poprzednich moich rowerów została mi korba z narrow wide 38 T support, łańcuch 9-rzędowy i kaseta 9-rzędowa o zakresie 11-40 T. Do roweru planuje zakupić przerzutkę SunRace RDM900 ponieważ producent podaje że obsługuje te niestandardowe kasety nawet do 50T. Stad moje pytanie czy zamontuję tę przerzutkę do haka który widać na załączonym zdjęciu (hak wymienię na nówkę) czy muszę dokupić jakąś przejściówkę? Wiem że na stronie Rowerowych Porad jest opis montaży ale nie potrafię się tak na 100 procent połapać. Czy wogóle jest szansa takiego połączenia? Lub może ktoś ma jakieś inne propozycje?
  2. Wpadłem na pomysł i pomierzyłem właśnie w moich rowerach ile linki wyciąga klamkomanetka 3 biegowa a manetka szosowa. Wrzuciłem na 3 bieg, zaznaczyłem taśma linkę przy mocowaniu do ramy ( mam ramy z linkami na wierzchu pod ramą) i zruciłem potem na 1 blat. Mierzone od mocowania linki do ramy do zaznaczonego miejsc taśmą na lince. Mierzyłem na rowerze z klamkomanetki tym co jej na zdjeciu, a przerzutki mtb na starym Giancie Rinconie na osprzecie Alivio i Giancie Roam 2 2017 na osprzęcie Acera/Altus Manetka szosowa 3 biegowa wyciąga ok 14 m linki Obydwie manetki MTB 3 biegowa wyciąga ok 19 mm linki Za duża różnica żeby to był błąd pomiaru, także jeśli blaty korby mtb i szosy są w takiej samej odległości to musi być inna konstrukcja samej przerzutki szosowej. Po przemyśleniu sprawy chyba kupie jednak korbę Sora 30/39/50 i przerzutkę Sora 3 rz żeby mieć pełna grupę. Z kasetą która jest 11-34 będzie szeroki zakres, ewentualnie z czasem przejście na o mniejszej rozpiętości.
  3. Czytalem już ten temat. Kombinować nie chce bo to zazwyczaj dobrze nie wychodzi, bardziej taki półsrodek. Szukam bardziej potwierdzenia, zeby ktos napisal ze mial podobny problem i zmienil na przerzutke szosowa i bylo ok. Jestem w stanie kupić nowa przerzutke i korbe tylko zeby wiedziec ze bedzie to dzialać.i jeszcze pytanie: czy odległosc blatow na 3 rzedowej tarczy szosowej i mtb są takie same? Znalazlem informacje na forach ze raczej sa takie same. Bo jesli szosowe by byly troszke mniejsze to juz bym wiedzial w czym problem.
  4. To mój pierwszy post. Na wstępie chciałem się przywitać z użytkownikami forum. Nazywam się Karol i jestem z Lublina. Mam problem z napędem w nowym rowerze, który złożyłem na bazie starej ramy turystycznej Giant Avant-załączam zdjęcia przed i po remoncie a właściwie złożeniu roweru na odmalowanej ramie i widelcu ze starego roweru. Napęd to: klamkomanetki Sora 3*9 (nowa wersja), kaseta acera 11-34, przerzutka tylna Sora średni wózek, przednia przerzutka Acera i korba Alivio 26-36-48 na octalink. Nie mogę wyregulować przedniej przerzutki. Max co mogę mogę osiągnąć to w miarę zmienianie biegów miedzy blatami. Na skrajnych położeniach obciera i to mocno. Zaczyna już przy 1-4, na zewnętrznym przy 3-6. Jeśli wyregulować tak żeby na dużym blacie nie obcierało to przerzutka nie zrzuci na najmniejszy blat. Regulacja śrubami H i L jest ustawiona tak jak powinno być. Generalnie da się jeździć bo skrajnych przełożeń używam rzadko, jednak o ile do działania tyłu nie ma się o co przyczepić to widać że na korbie coś nie gra. Prawdopodobnie problemem jest zgranie przerzutki i korby mtb z klamkomanetka szosową - raczej to dobrze działać nie będzie. Stąd moje pytanie o pomoc w rozwiązaniu problemu. Ja mam kilka pomysłów tylko nie wiem czy będą skuteczne i nie każde jest satysfakcjonujące. 1. Czy jeśli kupię przerzutkę przednią Sora 3 biegową będzie to działać poprawnie z tą korba co jest? Ewentualnie może trzeba będzie wymienić suport na krótszy bo nowa przerzutka nie obsłuży poprawnie 3 blatu? Sora według producenta ma pojemność przednią 20 T, tutaj będzie 22 T ale myśle ze da rade ( tylne przerzutki oficjalnie tez mają jakąś granicę a dobrze działają z lekko większymi kasetami 2. Wymiana korby na korbę zintegrowana 2 rzędową Altus 30/46 + 2 rzędowa przerzutka Sora ( Sora obsługuje górne tarcze 46-50 T i pojemność wynosi 16 T więc się zgadza idealnie). Korba zintegrowana wiec będzie można regulować linie łańcucha podkładkami, tarcze 30 i 46 bardzo mi odpowiadają, na korbie 30 i 32 bezproblemowe podjazdy, a obecnej korbie przełożenia 48 na korbie i 11 13 na kasecie rzadko używam. Jeśli taka konfiguracja by zadziałała, byłbym w stanie docelowo zmienić klamkomanetkę na 2 rzędową. 3. Ewentualnie 2 rzędowa korba sora która ma tarcze 34/50 + przerzutka 2 rzędowa. Taka konfiguracja niechętnie, za duży blat ten 50, ale przy takiej konfiguracji cały napęd byłby z jednej grupy więc największe prawdopodobieństwo że będzie działać poprawnie. 4. Kupno korby Sora 30/39/50 i przerzutki 3 rzedowej Sora. Trochę ten blat 50 mi niepotrzebny narazie, i czy blat 30 nie będzie szorował o ramę, lub ewentualnie po dodaniu podkładek do suportu czy linia łancucha nie odsunie się na tyle ze przerzutka nie obsłuży zewnętrznego blatu 5. W ostateczności i niechętnie przejście na napęd 1x9. Mam w moich częściach rowerowych nową korbę i przykręcaną tarczę narrow-wide 38 T, kasetę 9 rzędową 11-40 T i wysięgnik do przerzutki - adapter do obsługi większych kaset. Części kupiłem na aliexpress, miały posłużyć do przeróbki starego mtb na naped 1x9 do jazdy na zimę. Pozdrawiam i dziękuje za pomoc. W przypadku jakichkolwiek pytań dotyczących składania tego roweru również służę pomocą, patrząc po tematach na różnych forach dużo osób interesuje się przejściem na klamkomanetki, a przy budowie tego roweru przetestowałem klamkomanetki z aliexpress firmy micronew, w połączeniu z przerzutka tylną micronew i acera bo miałem pod ręką. W końcu kupiłem sore. Na piaskowanie i malowanie rower oddałem do warsztatu. Resztę robiłem sam oprócz złożenia sterów po malowaniu bo nie chciałem kupować kluczy do przestarzałych konstrukcji jednak po złożeniu okazało się że mam luzy i chyba się przydadzą wiec musiałem i tak kupić.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...