To mój pierwszy post. Na wstępie chciałem się przywitać z użytkownikami forum. Nazywam się Karol i jestem z Lublina.
Mam problem z napędem w nowym rowerze, który złożyłem na bazie starej ramy turystycznej Giant Avant-załączam zdjęcia przed i po remoncie a właściwie złożeniu roweru na odmalowanej ramie i widelcu ze starego roweru. Napęd to: klamkomanetki Sora 3*9 (nowa wersja), kaseta acera 11-34, przerzutka tylna Sora średni wózek, przednia przerzutka Acera i korba Alivio 26-36-48 na octalink.
Nie mogę wyregulować przedniej przerzutki. Max co mogę mogę osiągnąć to w miarę zmienianie biegów miedzy blatami. Na skrajnych położeniach obciera i to mocno. Zaczyna już przy 1-4, na zewnętrznym przy 3-6. Jeśli wyregulować tak żeby na dużym blacie nie obcierało to przerzutka nie zrzuci na najmniejszy blat. Regulacja śrubami H i L jest ustawiona tak jak powinno być. Generalnie da się jeździć bo skrajnych przełożeń używam rzadko, jednak o ile do działania tyłu nie ma się o co przyczepić to widać że na korbie coś nie gra. Prawdopodobnie problemem jest zgranie przerzutki i korby mtb z klamkomanetka szosową - raczej to dobrze działać nie będzie.
Stąd moje pytanie o pomoc w rozwiązaniu problemu. Ja mam kilka pomysłów tylko nie wiem czy będą skuteczne i nie każde jest satysfakcjonujące.
1. Czy jeśli kupię przerzutkę przednią Sora 3 biegową będzie to działać poprawnie z tą korba co jest? Ewentualnie może trzeba będzie wymienić suport na krótszy bo nowa przerzutka nie obsłuży poprawnie 3 blatu? Sora według producenta ma pojemność przednią 20 T, tutaj będzie 22 T ale myśle ze da rade ( tylne przerzutki oficjalnie tez mają jakąś granicę a dobrze działają z lekko większymi kasetami
2. Wymiana korby na korbę zintegrowana 2 rzędową Altus 30/46 + 2 rzędowa przerzutka Sora ( Sora obsługuje górne tarcze 46-50 T i pojemność wynosi 16 T więc się zgadza idealnie). Korba zintegrowana wiec będzie można regulować linie łańcucha podkładkami, tarcze 30 i 46 bardzo mi odpowiadają, na korbie 30 i 32 bezproblemowe podjazdy, a obecnej korbie przełożenia 48 na korbie i 11 13 na kasecie rzadko używam. Jeśli taka konfiguracja by zadziałała, byłbym w stanie docelowo zmienić klamkomanetkę na 2 rzędową.
3. Ewentualnie 2 rzędowa korba sora która ma tarcze 34/50 + przerzutka 2 rzędowa. Taka konfiguracja niechętnie, za duży blat ten 50, ale przy takiej konfiguracji cały napęd byłby z jednej grupy więc największe prawdopodobieństwo że będzie działać poprawnie.
4. Kupno korby Sora 30/39/50 i przerzutki 3 rzedowej Sora. Trochę ten blat 50 mi niepotrzebny narazie, i czy blat 30 nie będzie szorował o ramę, lub ewentualnie po dodaniu podkładek do suportu czy linia łancucha nie odsunie się na tyle ze przerzutka nie obsłuży zewnętrznego blatu
5. W ostateczności i niechętnie przejście na napęd 1x9. Mam w moich częściach rowerowych nową korbę i przykręcaną tarczę narrow-wide 38 T, kasetę 9 rzędową 11-40 T i wysięgnik do przerzutki - adapter do obsługi większych kaset. Części kupiłem na aliexpress, miały posłużyć do przeróbki starego mtb na naped 1x9 do jazdy na zimę.
Pozdrawiam i dziękuje za pomoc.
W przypadku jakichkolwiek pytań dotyczących składania tego roweru również służę pomocą, patrząc po tematach na różnych forach dużo osób interesuje się przejściem na klamkomanetki, a przy budowie tego roweru przetestowałem klamkomanetki z aliexpress firmy micronew, w połączeniu z przerzutka tylną micronew i acera bo miałem pod ręką. W końcu kupiłem sore.
Na piaskowanie i malowanie rower oddałem do warsztatu. Resztę robiłem sam oprócz złożenia sterów po malowaniu bo nie chciałem kupować kluczy do przestarzałych konstrukcji jednak po złożeniu okazało się że mam luzy i chyba się przydadzą wiec musiałem i tak kupić.