Skocz do zawartości

hydro4dr

Użytkownicy
  • Postów

    12
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Osiągnięcia hydro4dr

Forumowicz

Forumowicz (2/4)

  1. Aha. Jeździłem jeszcze na Unibike flite 29 - fajny jak powyższe ale niestety brak mocowań - typowy sport.
  2. No ja dzisiaj jeździłem na giancie talon 1 ge na 29 rozmiar M. Powiem szczerze, że to fajny rower. Mocowania na bagażnik ma. Gwarancja wieczysta na ramę jest (ogólnie intersport udziela rocznej gwarancji - słowa gościa z obsługi). Korba na 3 blaty też się melduje na miejscu. Powiem szczerze już miałem brać, jednak nieoczekiwanie pojawiła się klęska urodzaju... ponieważ mam możliwość zakupienia: Treka XCaliber 8 za ok 3500-3600 no i chyba ulegnę, dołożę i skuszę się na tego treka... on też ma mocowania i generalnie różni się trochę osprzętem (mnie razi trochę korba z 2 blatami 36-22T)... Co myślicie?
  3. Indiana ma, wg stron marketów które to sprzedają, 2 lata gwarancji plus 5 lat na ramę. Tylko realizacja serwisu w marketach może być mało fachowa. Giant ma niby dożywotnią gwarancję na ramę ale znowu trochę gorszy osprzęt, no i jest droższy.
  4. Widziałem gravlera z oponami 1.95 jeśli byś chciał mogę poszukać linku. Dość ciekawa propozycja za 3k.
  5. Planie tylko o jakość ramy i obręczy, które wcale nie są tanie. Co więcej serwis buzi pewne zastrzeżenia no i gwarancja. Pisze o indianie.
  6. Jajacek ten blaze kosztuje 3700. Za to gianta którego wkleiłem można kupić 5 stówek taniej. Gucci co do wagi to ja bym tak nie odrzucał rowerów 15 kg. Różnica 2 kg nie powinna być duża w zależności pud wagi rowerzysty. Ja mam ok 100 kg więc dla mnie to nie dużo.
  7. Potwierdzam. Bardzo ciężko znaleźć taki rower o jakim pisali moi poprzednicy... sam szukam czegoż z 3 blatami z przodu oraz dość szeroką kasetą. W obecnych mtb jest to praktycznie nie do znalezienia. korba 42/32/24, która swoją drogą była by dla mnie najodpowiedniejsza była np w Unibike flint z 2017 - https://www.unibike.pl/unibike2017/flite29.html chętnie bym coś takiego kupił ale niestety na rynku już praktycznie nie ma nic podobnego. Sam zastanwiam się nad Giantem - https://sprint-rowery.pl/rower-gorski-giant-talon-1-ge-2018?utm_product_id=10793&gclid=CjwKCAjw9dboBRBUEiwA7VrrzToCow60f09BgbgSWBXi55iBWd8Tf1W0PcrA27230kdkOLKAQkuaSxoCSTsQAvD_BwE który ma korbę na 3 blaty lub na budżetowym x-pulserem 6.9 z markety... serio już sam nie wiem co mam robić.
  8. Pozwolę sobie dołączyć się do tematu. Również poszukuje mtb w tym budżecie. Generalnie mam 3 rowery na oku: Indiana x-pulser 6.9 https://www.mediaexpert.pl/rowery-mtb/rower-indiana-x-pulser-6-9-m19-czarno-brazowy,id-1272956?gclsrc=aw.ds&&gclid=CjwKCAjw0tHoBRBhEiwAvP1GFc2Uflt6unxnHrCBZTzx3wBHEE2LECNuIpZ1mKNwnecs20h-4Y6rRRoC-08QAvD_BwE Northtec cayon al http://northtec.pl/rowery/mtb-29/50-cayon-al Oraz trek xcaliber 7 https://www.trekbikes.com/pl/pl_PL/rowery/rowery-górskie/rowery-xc/x-caliber/x-caliber-7/p/23147/ Niby indiana ma najlepszy osprzęt ale z drugiej strony northtec ma nie dużo gorszy a za to solidna rama. Znów trek to dobra gwarancja oraz serwis no i świetna rama ale gorsze podzespoły od poprzedników no i jest najdroższy. Czy ktoś z was mógłby mi rzeczowo doradzić w wyborze pomiędzy tymi trzema modelami? Który wybrać i dlaczego?
  9. Czyli jednak bardziej do MTB... niestety nie jestem w stanie przekroczyć rzeczonych 3000 zł. chociaż ten Giant bardzo mi się podoba... natomiast znalazłem w niższej cenie poniższy rower: https://www.mediaexpert.pl/rowery-mtb/rower-indiana-x-pulser-6-9-m19-czarno-brazowy,id-1272956?gclid=CjwKCAjwr8zoBRA0EiwANmvpYFHzXb088FOg5yp73NH1Eo7pYzQkaMt0xl792NRCAawK3DbPKgOX8xoCH44QAvD_BwE&gclsrc=aw.ds Wydaje się spełniać wszystkie wymagania.
  10. Kilka razy przetrawiłem sobie to co napisałeś. Porównałem rowery crossowe z mtb. Wziąłem pod uwagę swoje możliwości wydolnościowe, cele i drogi po jakich będę się poruszał: szosa, rzadko szosa góry, czesto utwardzone drogi polne i leśne, żadnych bezdroży. Policzyłem sobie możliwe prędkości na maksymalnych przełożeniach w zakresie 80-100 rpm i generalnie dochodzę do wniosku, że jednak rower crossowy byłby dla mnie bardziej odpowiedni ze względu na większe możliwości szosowe niż mtb i pomimo gorszych właściwości terenowych od mtb. Gravler i fitness pomimo trochę lepszych możliwości szosowych od crossa nie dadzą tak rady w terenie jak cross. Dodatkowo w crossie można usztywnić widelec na szosie i dołożyć lemondke dla wygody i bardziej opływowej pozycji. Myślisz że takie wyjście jest właściwe w tym wypadku? Czy jednak radziłbyś mi coś innego? Czy w związku z powyższym te modele crossów są odpowiednie? Który moglibyście polecić? Proszę o opinie o amortyzatorach. Unibike Viper GTS Saveno Everest Kross Evado 6.0 Merida Crossway 100 Trek Dual Sport 3 Bardzo dziękuję za fachową i rzetelną pomoc...
  11. Bardzo dziękuję za odpowiedź, wiedziałem, że znajdę tu pomoc ? z powyższego postu nasówa się następujący wniosek: rower który ma być uniwersalny - do wszystkiego, jest do niczego. I hej! ja bardzo dobrze zdaje sobie z tego sprawę. Mam świadomość, że taki rower nie będzie w żadnej dziedzinie najlepszy. Bardziej chodzi mi o znalezienie zdrowego kompromisu pomiędzy: codziennym użytkowaniem roweru na krótkich trasach w mieście, dłuższych wyjazdach poza miasto z uwzględnieniem dróg gruntowych i szutrów dłuższych wyjazdach 'treningowych' na szosie oraz z możliwością wykorzystania takiego roweru do PIERWSZYCH startów i powalczenia ale nie oszukujmy się nie o czołówkę. Z racji bezpieczeństwa jednak odrzucam kwestie wykorzystania tego roweru do przewozu dziecka. Faktycznie kwestia kierownicy i ramy to jest coś czego nie wziąłem pod uwagę, a gravele czy fitness/urban słabo spełniają te wymagania dzięki za trafne spostrzeżenia. Moim celem jest znalezienie roweru który w pewny sposób będę mógł dostosować do swoich założeń. W którym będę mógł zmienić opony z typowo szosowych na grubsze przeznaczone również na drogi gruntowe lub szuter. Oraz w którym kierownica umożliwi mi możliwie najwygodniejsze przybranie pozycji aerodynamicznej. Chciałbym np do późnej wiosny przyszłego roku pojeździć w miarę rekreacyjnie na dłuższe trasy a później wrzucić cieńsze opony o bardziej szosowym profilu, zrobić kilkanaście treningów i wziąć udział w zawodach. W między czasie codziennie dojeżdżając 2 km do pracy. Czy w ogóle te moje założenia i tok myślenia ma sens? Któryś z powyższych rowerów spełniałby takie wymagania? Może mieliście inne propozycje w kwestii doboru sprzętu? Ehh już mam mętlik w głowie...
  12. Szanowni Państwo, na wstępie, jako że to mój pierwszy post, chciałbym się przywitać! Powód z którym przychodzę do Was z prośbą o pomoc jest prozaiczny i prawdopodobnie większość tu zebranych w tym celu odwiedza to forum - potrzebuję porady przy zakupie roweru! Stoję przed wyborem swojego pierwszego roweru i niestety mam wobec niego bardzo duże wymagania, a budżet ograniczony. Zakup typowego rowera gravlerowego jest poza moim zasięgiem natomiast ten typ rowerów jakoś najbardziej pasuje do warunków jakie stawiam swojemu pierwszemu jednośladowi. Przejrzałem masę wątków na forach, artykułów jaki rower kupić do... i recenzji rowerów ale nie do końca potrafiłem się przekonać do jednego modelu. Być może ktoś z Was rozświetli mi wątki i sprawy których ja nie brałem pod uwagę podczas moich poszukiwać, a z punktu widzenia moich wymagań są istotne. Do rzeczy, jakie warunki powinien spełniać mój rower: 1. Rower powinien umożliwiać poruszanie się w mieście oraz po drogach asfaltowych jak również po drogach gruntowych i utwardzonych, szutrowych, leśnych. 2. Możliwość montażu siedzenia dla dziecka albo bagażnika i sakw. 3. Możliwie lekka i wytrzymała konstrukcja. 4. Przekładnie umożliwiające szybką jazdę na szosie i możliwość poruszania się po drogach gruntowych/szutrowych lub na lekkich podjazdach. 5. Chciałbym wystartować na nim, powiedzmy za rok, w triatlonie na połówce olimpijskiej (20 km) - możliwość zmiany opon z grubszych gruntów na cieńsze szosy. Biorąc powyższe pod uwagę dotarłem do momentu w którym rozważam zakup: Opcja nr 1 Tribana RC 500 - cena 2700 zł https://www.decathlon.pl/rower-szosowy-triban-rc-500-id_8502354.html - ZALETY: dobry osprzęt w tej cenie, hamulce tarczowe, możliwość montażu bagażnika i fotelika, opony można zmienić z szosówek które są fabrycznie 28 na grubsze opony max 36, waga ok 11 kg. WADY: baranek nie do końca sprawdza się na drogach rowerowych i w mieście, serwis decathlonu nie jest zbyt dobry, różne opinie o jakości. Opcja nr 2 Marin Nicasio - cena 3000 zł https://www.marinbikes.com/pl/bikes/2019-pavement-drop-bar-beyond-road-nicasio - ZALETY: możliwość zastosowania grubszych opon niż w TRC 500 (do 40 mm), WADY: gorszy mechanizm niż w TRC 500 ale to samo przełożenie, wysoka waga (ok 14 kg), wyższa cena. Opcja nr 3 Kross Vento 2.0 - cena ok 2400 zł https://swiatrowerow.com.pl/rower-kross-vento-2-0-2019.html?gclid=Cj0KCQjwjMfoBRDDARIsAMUjNZrjxlZol29Dx-OYFPa31jiUbrGEXuXZC9-TwW7hFN_YqlVvXB6oEwkaAtsvEALw_wcB - zalety: niższa cena. Wady: gorszej klasy przekładnie (chociaż mają takie same przełożenia), hamulce v-brakei zamiast tarczówek, mimo zastosowania obręczy o tych samych wymiarach nie jestem przekonany czy wejdą tam opony tak jak w Tribanie rc 500 do 36 mm. Opcja nr 4 - zakup rowera fitnessowego i zamontowanie do niego rogów i na potrzeby wyścigu lemondki np: Kross Pulso 2.0 - cena ok 2200 zł https://www.goride.pl/rowery/kross-pulso-2-0-2018?gclid=Cj0KCQjwjMfoBRDDARIsAMUjNZp4dXZ_cQb1sIeQ6gds4okeM_tA458lIfkfL8osbYCI-86iboVtnPgaAtT9EALw_wcB ZALETY: najtańszy w zestawieniu, dobry osprzęt (sora), 3 przełożenia na korbie w tym 50 do szybkiej jazdy, opony 34 mm podczas zakupu, po zamontowaniu rogów można stosować różne chwyty kierownicy, WADY: nie jestem pewny co do montażu siedziska dla dziecka albo bagażnika i sakiew, hamulce v-brake zamiast tarcz, kaseta Avilio (czy to wada?), myślę, że może być bardziej wygodny do miasta i na krótsze dystanse jednak czy nie sprawdzi się gorzej na dłuższych trasach i podczas zawodów? czy różnica będzie znaczna? Trochę się rozpisałem... nie wiem czy wszystko przekazałem tak jakbym tego chciał mam jednak nadzieję, że ktoś bardziej doświadczony i obeznany z tematem pochyli się nad moim problemem i będzie można merytorycznie podyskutować! ? z góry dziękuję! ?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...