Skocz do zawartości

robertino1234

Użytkownicy
  • Postów

    13
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Osiągnięcia robertino1234

Forumowicz

Forumowicz (2/4)

  1. Dziękuję bardzo za odpowiedź. Czyli jednak trzeba iść w stronę RS/Fox, a nie Manitou, jeżeli zależy mi na komforcie jazdy. Niestety w moim budżecie na rower (5-8k PLN) nie ma żadnego amortyzatora Reba (mam na myśli tegoroczne modele). Chyba, że się mylę, i znajdzie się coś, co spełnia następujące elementy: 1. Rama aluminiowa. 2. Osprzęt Shimano (minimum deore) z dwoma tarczami z przodu.
  2. Witam, Szukam aluminiowego roweru MTB, którym będę jeździł rekreacyjnie po jakiś ścieżkach, utwardzonych drogach leśnych itp. Żadne zjazdy, maratony itp. mnie nie interesują. Jednakże chciałbym rower z dobrym amortyzatorem 100mm (myślę, że 100 wystarczy). Zastanawiam się nad rowerami z następującymi amortyzatorami: - Rock Shox Reba - Fox 32 Float Rhythm - Manitou Machette Chciałbym się dowiedzieć, który z tych trzech jest najlepszy, a który najgorszy, bo nigdzie nie znalazłem porównania klas amortyzatorów różnych producentów. Oczywiście zdaję sobie sprawę z tego, że RS będzie najprościej serwisować, ale z kolei z RS Reba jest najmniej rowerów. Zatem będę wdzięczny za wszelkie sugestie. Pozdrawiam, Robert
  3. Właśnie tylko i wyłącznie pod katem carbonu rozważam ten model. Czy jest sens? Czy ten carbon to nic nie warty i lepiej nie zaprzątać sobie głowy carbonem i wybrać aluminium.
  4. Niestety mam problem ze stawieniem linka. Chodzi o linę MTB XC FEMI LINE https :// www.kross.pl/ pl/2019/mtb-xc-femi-line/level-10-0-lady
  5. Tegoroczny. Jest na Recon i Deore/SLX. Oczywiście teraz rower wazy prawie 12 kg.
  6. Rekreacyjne zastosowanie to jednodniowe wyjazdy (60-100km) po lasach i okolicy. Żadne wyścigi, maratony, itp. Właśnie myślałem o amortyzatorze typu Reba. Tylko chciałbym coś na Shimano. Przejrzałem Scotta i wszystko z dobrym amortyzatorem jest na SRAMie. Decatlon odpada, bo nie ma nic z wyższej półki na Shimano. Merida niestety nie pasuje geometria. Była mierzona i było niewygodnie. A czy w przypadku Specialized Chisel Expert 2x tegoroczne rowery mają taką samą ramę? Bo właśnie takiej konfiguracji szukam, tylko chciałbym gdzieś się do tego roweru przymierzyć, a stacjonarnie z zeszłorocznej kolekcji będzie ciężko.
  7. Dziekuję za odpowiedzi. Przymierzaliśmy męskie wersje i też są ok, ale chciałem wyczerpać temat damskich, stąd mój post. Karbon raczej interesował mnie tylko w zakresie lepszej "amortyzacji". Waga akurat nie ma znaczenia czy to będzie 11,5 czy 13 kg, bo ścigać się nie zamierzamy. Chodzi tylko o wygodę.
  8. Witam, Szukam damskiego roweru MBT do rekreacyjnej jazdy - wzrost 164 cm, waga 65 kg. Zależy mi na tym, aby był bardzo dobry amortyzator, nawet kosztem pozostałego osprzętu (osprzęt Shimano, nie chcę SRAM). Dodatkowo, zastanawiałem się nad ramą karbonową. Wielu producentów nie robi damskich wersji. Męskie też są ok, ale póki co szukam w damskich wersjach. Budżet wskazałem 5000, ale w przypadku karbonu może to być mało, więc budżet mogę spokojnie zwiększyć. Co moglibyście polecić? Pozdrawiam, Robert
  9. Witam ponownie, Byłem w sklepie, przymierzyłem MTB, pomimo, iż znajomi doradzali mi cross. Ale w sklepie powiedziałem, że chcę rekreacyjne MTB i faktycznie wybrali coś sensownego pod kątem wygody. Przymierzałem różne rowery, patrząc pod kątem wygody a nie osprzętu, i wybrałem dwa modele: 1. Cannondale trail 3 2. Big Nine 500 lite Widocznie taka geometria mi pasuje. CUBE kompletnie mi nie pasował, jakoś tak sztywno było. Moglibyście coś powiedzieć powiedzieć o tych rowerach? Czy warto? A może w czymś innym szukać? Z góry dziękuję, Pozdrawiam
  10. Wywróciliście teraz wszystko do góry nogami, bo byłem przekonany, że potrzebuję crossa. Możecie polecić kilka 'amatorskich' modeli, żebym mógł sobie je porównać? Widziałem, że polecacie Cube Attention, Attention SL, Cube Acid. I jeszcze jedno pytanie, bo w crossach, w mojej półce cenowej, nie było takiego problemu. W MTB pojawia się osprzęt SRAM. Kiedyś czytałem, że trzeba na to uważać, bo nie każdy serwis sobie z tym osprzętem poradzi.
  11. Dziękuję za odpowiedź. Zastanawiam się tylko czy przy dłuższej jeździe MTB nie będą niewygodne? Jednak jeżdżę dla relaksu i wygody. Ścieżki, po których jeżdżę, raczej są utwardzone i jedyne nierówności to jakieś wystające korzenie. Stąd też czy MTB będzie lepsze niż Cross? Edit. MTB kojarzą mi się z profesjonalną jazdą, a nie z laikiem ?
  12. Witam, Chciałbym kupić pierwszy rower, gdyż dotychczas jeździłem na "góralu" z komunii (serio, 20 lat ma ten sprzęt) lub rowerach miejskich (o których chyba nie muszę nic pisać). Jeżdżę amatorsko, ale preferuję ścieżki leśne, dukty czasem asfalt, ale jak mam wybór to wolę szutrową drogę czy leśną niż asfalt. Jak będę miał rower to planuje wyjazd 1-2 tygodniowy na rowery po górach, ale drogą, a nie szlakiem. Mam 173 cm i 70 kg. Ponadto, wskazałem cenę 5 000, ale tak naprawdę nie mam ani minimum ani maksimum, po prostu chciałbym jak najtańszy rower, który mnie nie zawiedzie podczas takiego wyjazdu. Oczywiście zawsze coś może się stać nawet z najlepszym sprzętem, ale chodzi o pewne uogólnienie. Wyczytałem, że chyba takim minimum jest osprzęt Deore, dlatego chyba to jest minimalny osprzęt, który bym chciał (chyba, że jednak lepiej w coś lepszego zainwestować). Dla laika jest to niezmiernie irytujące, że producenci rowerów nie trzymają się jednej serii osprzętu w danym rowerze (przerzutki, korby, manetki, hamulce), dlatego też dwa pytania: 1. Hamulce - z reguły są poziom niżej niż przerzutki. W aucie nie idę na kompromis w odniesieniu do hamulców, dlatego też czy w przypadku roweru hamulce również powinny być minimum Deore? 2. Amortyzator - myślę, że powinien być powietrzny. Tylko kompletnie nie wiem czym one się różnią. Czy do mojego jeżdżenia potrzebuję czegoś lepszego czy wystarczy najprostszy powietrzny? Czy może jednak lepiej sprężynowy, ale nie najprostszy? Patrzyłem na trzy poniższe modele i de facto ten najtańszy (polecany w zestawieniu rowerów do 4000) wygląda, że ma wszystko co powinien mieć i jest prawie tysiąc tańszy niż pozostałe dwa. Chyba, że czegoś nie dostrzegam. Canyon Pathlite 5.0 - 3 699 PLN Kross EVADO 8.0 - 4 499 PLN Cube CROSS Allroad - 4 599 PLN Będę wdzięczny za inne propozycje i wszelkie porady. Pozdrawiam, Robert
×
×
  • Dodaj nową pozycję...