Skocz do zawartości

Mikson

Użytkownicy
  • Postów

    4
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Osiągnięcia Mikson

Nowicjusz

Nowicjusz (1/4)

  1. Witam, Skoro przeglądałeś różne tematy, to pewnie zauważyłeś, że ostatnio miałem podobny dylemat wyboru pomiędzy Trekiem DS3, a Unibike Viperem. Ostatecznie zdecydowałem się na Unibike, tylko teraz muszę jeszcze podjąć decyzję czy brać Vipera, czy dokładać do droższego Zethosa (dziś idę przymierzać). Trek poza fajną ramą przegrywa z Unibikiem w każdym segmencie osprzętu, a cenowo wychodzi podobnie. Odnośnie pkt 2, to w tej kolejności jak wymieniłeś: Acera<Alivio<Deore. I z tego co wyczytałem to Alivio jest już taką w miarę porządną grupą osprzętu. Ten poradnik autora bloga powinien nieco więcej wyjaśnić: https://roweroweporady.pl/grupy-osprzetu-rowerowego-shimano/
  2. Ja także przeglądając inne tematy widziałem, że polecasz tego Cube Attention jako rower uniwersalny, dlatego przyjrzałem się mu już wcześniej. Tylko właśnie ja bardziej szukam roweru na asfalt/drogi szutrowe. Mieszkam na Śląsku, dojazd do pracy mam praktycznie w całości po asfalcie/ścieżkach rowerowych (chyba, że postanowię sobie urozmaicić przejazd jakąś wesołą hałdą ?), w okolicy jest sporo lasów ale tam raczej też nie ma jakiegoś wielkiego off-roadu, ścieżki w większości są utwardzone. Wiadomo czasem ma się ochotę gdzieś wjechać w lesie na ubocze, ale z wyboru las/asfalt bardziej stawiam na asfalt. Także Cross mi w sam raz pasuje. No i sprawa może i drugorzędna, ale jednak ten szary kolor Cuba z tego roku średnio mi się podoba, a jeśli już wydam na rower 3k+, to jednak musi cieszyć oko. Jeśli chodzi o tą korbę 3x 48/38/28, to nie widziałem jej w tych modelach, które przeglądałem - wszędzie 3x 48/36/26. Jest jakaś większa różnica na korzyść tej pierwszej?
  3. Jak tak porównuje na obrazku Zethosa i Vipera to Zethos wydaje się trochę dłuższy, a Viper wyższy - to pewnie przez ten regulowany mostek, ale chyba rzeczywiście geometrię mają taką samą. Nic będę musiał zadzwonić i popytać o tego Zethosa, bo wcześniej o nim w ogóle nie wspomniałem. Ten Kross z linka wyżej raczej odpada - raz że kolorystycznie jest nijaki, dwa że nie lubię takich połączeń jak przednia przerzutka - Altus, a tylna Deore. To już wole tego Northteca, który jest cały w Alivio.
  4. Dzięki właśnie takiej odpowiedzi oczekiwałem. Jeśli chodzi o ten regulowany mostek to sprzedawca tłumaczył mi, że różnie z nim bywa i klienci często wymieniają go po jakimś czasie na zwykły (chodziło albo o mostek albo o sztyce już nie pamiętam). Tylko jaki jest później tego koszt i czy warto się w takie coś bawić to nie wiem. Ten Unibike Zethos wygląda super (z samego wyglądu podoba mi się bardziej niż Viper) jednak cenowo to już grubo ponad 3 tysiące (z rabatem może ze 3200-3300 bym wyciągnął). Załóżmy że mam kasę i mogę sobie pozwolić, tylko czy warto? Uznałem że osprzęt powyżej Deore to już przesada, bo i tak nie wykorzystam jego możliwości w rekreacyjnej jeździe, więc nie ma sensu przepłacać. Będę dojeżdżać 12-13 km w jedną stronę do pracy i jeździć rekreacyjnie po lasach (ale raczej po dobrych ścieżkach), czasem robiąc kilkudziesięcio km trasy. W Treku boli mnie, że w rowerze za 3k z hakiem mamy takie odstające poziomem składniki osprzętu, jak te piasty Formula czy przerzutka i manetki Acera. Nie wiem czym ten rower nadrabia w stosunku do innych w tej cenie poza samą marką. Dlatego chętnie bym się czegoś więcej o nim dowiedział, bo tu na forum mało się o nim pisze. Zarówno sprzedawca w Treku jak i Unibike'u okazali się bardzo spoko i mogłem uciąć sobie z nimi dłuższą pogawędkę, ale jak łatwo się domyślić przedstawiali dość różniące się od siebie poglądy co stworzyło mi tylko mętlik w głowie ?
  5. Witam wszystkich forumowiczów ? Już od jakiegoś czasu rozglądam się za rowerem crossowym w przedziale cenowym do 3000. Poczytałem sporo w necie, odwiedziłem kilka punktów sprzedaży w mojej okolicy, pogadałem ze sprzedawcami. I pewnie jak wielu kupujących mam mętlik w głowie na zasadzie im więcej informacji, tym trudniej zdecydować się na dany model ? Po tym wszystkim wybrałem 3 modele, ze szczególnym uwzględnieniem 2 pierwszych: 1. Trek Dual Sport 3 – katalogowo kosztuje ponad 3k, z rabatem mogę go mieć za jakieś 2800 z hakiem. Podoba mi się z wyglądu, niestety osprzętowo wypada zdecydowanie najgorzej. Niepokoją mnie te piasty Formula, które są raczej słabe z tego co się zorientowałem. Rozumiem, że tu dopłacamy do marki i porządnej ramy, ale czy warto kosztem reszty? 2. Unibike Viper DISC GTS – też mogę uzyskać rabat, więc cenowo wyjdzie podobnie jak Trek. Osprzętowo zdecydowanie wygrywa, ale nie wiem jak z geometrią, bo wydaje się jakiś krótszy od reszty i czy w ogóle ten rower ma jakieś słabe punkty? Sprzedawca twierdził, że w kategorii cena/jakość ciężko znaleźć coś lepszego. 3. Northtec Caledon DB AL – taki solidny rower na osprzęcie Alivio (co powinno mi w zupełności wystarczyć), ma gorsze hamulce i piasty od Vipera, trochę inną geometrię (ale tu nie jestem w stanie ocenić która lepsza), cenowo może wyjść trochę taniej, ale to akurat nie jest decydujące. Prosiłbym o opinie i pomoc w wyborze, głównie chodzi mi tutaj o porównanie Treka do pozostałej dwójki. Bo o ile porównanie Unibika i Northteca jest w miarę proste (Unibike ma lepszy osprzęt, ale jest droższy), to Trek tutaj wymyka się logicznej analizie - ma gorszy osprzęt nawet od Northteca, a cenowo wychodzi trochę drożej od Vipera. Liczę że ktoś będzie w stanie wykazać się szerszym spojrzeniem, albo ma własne doświadczenia z tymi rowerami, bo w rozmowach ze sprzedawcami wiadomo jak jest - tam gdzie sprzedają Treka to tłumaczą, że rama + marka > cała reszta, inni znowu stanowczo odradzają przepłacanie, skoro w tej samej cenie można mieć dużo lepszy osprzęt. W tym tygodniu chciałbym już dokonać zakupu, bo pojeździłoby się w końcu ?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...