Skocz do zawartości

marcinb

Użytkownicy
  • Postów

    3
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia marcinb

Nowicjusz

Nowicjusz (1/4)

  1. Cześć, ja ze swojej strony polecam Kellys Pheebe 30 (idealnie po środku Twojego budżetu). Dziewczyna jest mega zadowolona, jeździ jej się lekko, a nasza jazda to głównie dalsze wyprawy poza miejskie po różnej nawierzchni - asfalt, szuter, leśne dukty, co się trafi po drodze. Jeśli chcesz jeździć po lesie, ale nie na przełaj, tylko po duktach to oponki, które są tam w standardzie, dają radę (Schwalbe CX Comp), bo to semi slicki. Przy Twoim wzroście pewno byłabyś między M a L (dziewczyna ma ok. 172 cm i wybrała L). Osprzętowo wypada nawet nieźle w stosunku cena/jakość. Pytanie tylko jak z dostępnością, ale na to wpływu nie mamy... Pozdrawiam!
  2. Dzięki Panowie za podpowiedzi! @pepe wielkie dzięki za wyczerpujący wpis. Zaryzykuję chyba z aluminiową wersją widelca. Piszę zaryzykuję, bo aluminium uważane jest za najtwardsze tworzywo do produkcji widelców. Ale utrata 2,6 kg na rzec 800-900 gr to coś pięknego... Do niedawna jeździłem na sztywnym stalowym góralu i było ok, więc liczę, że przy takiej zmianie nie będzie drastycznego spadku komfortu. Jeśli mogę to pytanie z innej beczki - coś czuję w kościach, że mój suport niebawem wyzionie ducha. Zastanawiam się czy zostawać przy kwadracie, czy wziąć suport oraz korbę np. Alivio w Octalinku? Czy będzie faktycznie widoczna (czuciowa?) różnica między jednym i drugim? Macie Panowie jakieś doświadczenia w tym zakresie?
  3. Cześć wszystkim! Przyszła pora, aby w swoim Unibike Viper 2015 (http://www.unibike.pl/unibike2015/vipergts.php) wymienić widelec. Obecnie mam wsadzony fabryczny amortyzator SR Suntour NVX, ale ponieważ w 90% jeżdżę po asfalcie, a w 5% po ubitych duktach leśnych, uznałem, że lepszym wyborem będzie sztywny widelec. Sporo czytałem, m.in. na blogu Łukasza oraz Moniki, odnośnie wymiany, mniej więcej wiem na co zwracać uwagę, ale jednak nie jestem biegły w tych sprawach. Znam swoje założenia - skłaniam się ku stalowemu widelcowi (kwestia pochłaniania drgań, mniej ważna jest cena, choć też istotna), chciałbym, żeby był pod v-brake oraz żeby nie zmieniał za bardzo charakteru roweru (w sensie geometrii, pochylenia, itd.). Tutaj pojawiają się dwa pytania / prośby: 1) Czy w związku z tym, że mam komplet sterowy ahead 1 - 1/8 to muszę w związku z tym szukać widelca dopasowanego, czyli z taką rurą sterową, czy może mogę wymienić zarówno stery jak i widelec na rozmiar 1 cal? I czy ma to znaczenie dla jazdy/sterowności/etc? 2) Czy możecie mi doradzić jakiś sztywny widelec, zwłaszcza w kwestii jak najmniejszej różnicy w długości? Mam szczerze mówiąc problem ze znalezieniem czegoś stalowego, na 1-1/8 pod pivoty i koła 28 cali. Nie ma tego zbyt wiele... Udało mi się znaleźć: https://velo.pl/czesci/widelce/widelce-sztywne/accent/widelec-treking-700c https://detal.unibike.pl/produkt/8195/widel-28118x220x130czarnypiwstal Czytałem, że zapewne aluminiowy widelce Force po 28' trekking będzie najlepszy, gdyż najmniej zmienia geometrię, aczkolwiek trochę obawiam się tej różnicy w braku pochłaniania drgań (jak rozumiem będzie to ciut mniej komfortowe niż przy stali). Chyba, że waszym zdaniem nie da się tej różnicy odczuć na kilkunastu/kilkudziesięciu km jazdy. Znalazłem wówczas Force coś takiego: http://www.force-components.pl/index.php?p4844,kod-146181-force-treking-28-widelec-1-1-8-ahead-alu-czarny-mat. Ewentualnie Mosso M5: http://mossopolska.pl/mosso-m5/. Zauważyłem, że znacznie łatwiej wybrać coś z aluminiowych niż stalowych. Stąd jeszcze większy ból głowy... ? Będę wdzięczny za wszelkie informacje/porady/wskazówki oraz podpowiedź co lepiej wybrać, co się powinno lepiej sprawdzić, itd.!
×
×
  • Dodaj nową pozycję...