Skocz do zawartości

dreq02

Użytkownicy
  • Postów

    9
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Osiągnięcia dreq02

Nowicjusz

Nowicjusz (1/4)

  1. spartacus 4 albo 4.1 za 1800 - idealny. Ramy są 17 i 19. Ja szukam tego roweru w wersji 3.1 na 17 i nie ma nic ? a kosztował 1499 - straszne pustki. W 4 chyba wszystko jest na alivio i jest manetka blokady skoku. Opony jak na crossa ok. No i nie masz vbrake przy nodze 78 to rama 19 będzie ok, może nie na styk ale zazwyczaj 19 jest dobra od 75-76 - wiem bo mierzyłem kilka ostatnio rowerów
  2. Witam, poszukuje roweru crossowego z ramą 17 i hamulcami hydraulicznymi do kwoty 1600 zł. Idealnie w moje wymagania zmieściłby się rower spartacus 3.1 ale ma za dużą ramę. Rama 17 to max, rower nie dla mnie tylko znajomej. W związku z tym, że producent będzie miał te rowery w przyszłym roku, to szukam coś innego ale nie ma nic ciekawego. Rower crossowy jest wybrany z racji większości dróg asfaltowych i szutrowych. Stąd opony mają nie być szerokie by lżej się jechało. Mtb nie wchodzi za bardzo w grę (chyba, że zmieniamy opony) ale z racji wagi i bardziej pochylonej sylwetki, cross wydaje się lepszym wyborem. Tylko jest straszna posucha w tych rowerach. Ktoś miał niedawno podobny dylemat? V-brake nie wchodzą w grę nawet jakby były najlepsze jakie mogą być. Sam mam podstawowe hamulce hydrauliczne od shimano i po prostu zapomniałem o hamulcach. Żadnych problemów z regulacjami, ścieraniem się klocków i na długo starczają. Cena poszukiwanego roweru do 1600 zł Ewentualnie romet orkan 3 z tego co znalazłem, ale może padną inne propozycję?
  3. regulowany dla kiery 31,8 spotykany jest ale z długością 120 a nie 90 mm. Ogólnie jestem dość nietypowy. Mam 187 cm i ramę L - wszystko poustawiane poprawnie a trudno dopasować mi wysokość i odległość kierownicy. Rozmiar M był mały a Xl za duży. I ostatni czasy preferuje jazdę na asfalcie poza miastem i szutrem. Stąd właśnie takie pochylenie jak w typowym mtb mi nie potrzebne. Mostek Ahead. A regulacja pozwoli mi na dopasowanie i ewentualnie późniejszej zmiany na taki bez regulacji jeśli ona się nie sprawdzi.
  4. Witam, szukam mostka regulowanego o długości 90 cm (120 obecny jest za długi), rurze sterowej 1,1/8 i kierownicy 31,8. Najczęściej są do kierownic o mniejszym przekroju. Regulowany po to, że chciałbym ustawić i później kupić normalny. W różnych warunkach amatorsko jeżdżę więc może być dla mnie lepszy niż nawet sztywny. Ale nie mogę takiego spotkać bo jest albo 120 albo do mniejszych kierownic. Ktoś spotkał się z takim mostkiem?
  5. O nie wiedziałem o tym. Fajnie wiedzieć. Rower mtb wg mnie jest uniwersalny. Chociaż wg mnie tutaj typ cross bardziej by pasował, ale ciężko coś znaleźć w tak niskiej cenie. Tutaj w pierwszym linku był altus - nie jest to nawet średnia półka ale w tej cenie nie często się spotyka taki osprzęt. Jeśli już to coś niższego. W mtb jest po prostu większy wybór i przedział cenowy. Ja np sam od 1,5 roku jeżdżę głównie szuter i asfalt - wystarczyło zmienić opony na cieńsze i fajnie się jeździ.W przyszłym roku ponownie lasy i coś podobnego. Trochę tutaj małej uniwersalności a nie moda bo ładnie wygląda. jak napisałem najlepszy byłby cross ale w tej cenie nie ma cudów więc dobijają się po prostu względy estetyczne / wizualne. dzięki
  6. ok, dzięki. Wiem, że cudów nie ma. Sam mam natomiast jakieś najzwyklejsze shimano m315 i albo trafiłem na dobry egzemplarz albo jak na tanei zwykłe hydrauliki do spokojniej jazdy dobrze się sprawdzają. Ale np nie ma problemu na nich przelecieć przez kierownicę - są tak mocne. A zagapiłem się i za mocno wcisnąłem przód a tyłu wcale. Serwis - na razie brak. Jedynie przypadkowo zachlapałem czymś tłustym klocek lub tarcze i ciężko mi to usunąć nawet specjalnym płynem do tarcz i klocków. Ale powoli robi się ok. Zawsze hamulce można zmienić. Bawienie się w adaptery później - nie da się tego tak ustawić jak masz już wspawane otwory na hamulce. Ale może taki egzemplarz. V- braki w tej cenie będą bardzo dobre ale ja i koleżanka mieliśmy v-brake i naprawdę musi być idealnie to zgrane by nie denerwowało człowieka co chwilę. Wystarczy lekkie, nawet mało widoczne skrzywienie obręczy i już się robią problemy. Przy tej cenie nie spodziewam się cudów aczkolwiek w pierwszy mamy altus na przód i tyle a nie np microshifty czy jak się to zwie.
  7. Witam, szukam roweru dla znajomej do wzrostu ~165 cm. Przekroku nie znam, heh. Aby nikogo nie zanudzać masą linków, sporą ilością rowerów to wybrałem tylko 4 propozycje które odnalazłem i wydają mi się najciekawsze. Może ma ktoś do czynienia z którymś z tych modeli i mógłby się wypowiedzieć? Wydaje mi się, że w kwocie to ~1350 zł to będą dobre rozwiązania. Zdaje sobie sprawę z ograniczeń ale jazda i wymagania poniżej: - jazda asfalt / szuter/ delikatne mtb. Asfalt to raczej średnie jakości dróg więc amortyzator się raczej przyda. Oczywiście skręcona siła tłumienia by nie tracić energii. Wiadomo, że nie ustawimy jak powietrzny ale to wiadomo kasa. - hamulce - nie v-brake. Najlepiej hydrauliczne, ale mechaniczne też ostatecznie mogą być. Ja sam mam jakieś zwykłe normalne shimano i całkowicie wystarczają do mojej jazdy więc tym bardziej jej wystarczą . Plusem takich hamulców jest rzadszy serwis i brak konieczności częstej regulacji. - opony max 2.1 szerokości - 29 cali to chyba za dużo, stąd 27,5 myślę, że będzie ok ten ostatni trochę inny od pozostałych. Chciałbym aby rower ważył koło 14 kg bez bidonów itp ale raczej to w tej cenie nie osiągalne. Wszystko wskazuje na rower crossowy ale też ludzie kupują wyglądam. Na to nie mamy wpływu. Ps. czm się różni rama która mocniej opada w doł przy sztycy od takiej bardziej poziomej? Co to daje? https://allegro.pl/oferta/27-5-lazaro-core-v1-altus-hydraulika-kaseta-sr-18-7948746090 https://allegro.pl/oferta/polski-rower-27-5-kands-comper-18-graf-sel-2019r-7943025451 (hamulce to shimano st-ef505) https://www.decathlon.pl/rower-mtb-st-520-275-id_8378535.html https://www.decathlon.pl/rower-trekkingowy-riverside500-id_8405210.html
  8. ok, tylko u nas w sklepach są zazwyczaj po 1-3 mostki i tyle. W większości standardowe rozmiary. Mimo profilowanych gripów nadgarstki mam napięte cały czas. Stąd właśnie mam rogi w których lepiej mi się jeździ. Dlatego też myślę o bardziej wyprostowanej kierownicy. Ostatnio jeżdżę tylko asfalt i szutry. W lesie to pewnie i tak pozycja jest co chwilę zmieniana więc tej różnicy i tak nie odczuwam.
  9. Witam wszystkich. Mam nadzieję, że uda mi się tutaj znaleźć odpowiedź i nie zostanę zrównany z błotem jak na innym większym forum rowerowym. Otóż mam pytanie odnośnie mostka do kierownicy. Obecnie mostek ma 11 cm (od średnicy steru do średnicy kierownicy). Jest na 3 podkładkach. Kąt to 6 stopni (chyba bo mało się wznosi do góry). Koła 29 rama L 19. Mój wzrost 185 cm. Jazda: głównie asfalt, szutrowe drogi. Opony zmienione na węższe 1,75 kenda khan semi-slick. Siodełko muszę mieć wysoko bo mam długie nogi i jest do tyłu max bo inaczej mnie bolą kolana. Niestety wg mnie jest kierownica o jej grubość - za nisko i za wysoko. Stąd chciałbym zmienić mostek na krótszy. Właśnie przez to bolą mnie nadgarstki i łokcie jak są cały czas wyprostowane. Zależy mi na komforcie jazdy czyli niezbyt pochylony do przodu (nie ścigam się, amatorska jazda, właściwie to trekingowa). Oczywiście też odciąże też trochę kręgosłup. Pytanie czy zmienić mostek z 11 na 7-8 i dać kąt 17 lub 25 stopni czy może po prostu kupić regulowany mostek? Rower mtb wybrałem z racji tego, że zawsze szersze opony mogę włożyć niż do trekingowego. No i zawsze mogę zmienić jak będę chciał jeździć terenowo. Co doradzicie?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...