Skocz do zawartości

Jcbsky

Użytkownicy
  • Postów

    6
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Osiągnięcia Jcbsky

Nowicjusz

Nowicjusz (1/4)

  1. Decyzja została podjęta, postanowiłem rzucić się na głęboką wodę i wybór padł na Cube Cross Race Pro z ramą 61 cm. :) Skiteam.pl zrobił promocję i przecenił rower z 6400 zł na 5100 zł. Chciałem najpierw Cross Race, ale zauważyłem, że za kilka stówek więcej będę miał Cross Race Pro z hamulcami hydraulicznymi zamiast mechanicznych. Wczoraj odebrałem rower z Warszawy i zrobiłem wieczorem pierwszą, krótką rundkę. Muszę przyznać, że... jest rewelacyjny. Tyle w temacie. :) Bardzo, BARDZO dziękuję Wam za solidną dawkę wiedzy, udział w dyskusji i pomoc w doborze. Jestem za to bardzo wdzięczny! :) Pozdrawiam, Kuba
  2. Morgens dzięki za radę odnośnie sztywnych osi, przeczytałem po Twojej wskazówce artykuł odnośnie różnic pomiędzy zwykłym zaciskiem a sztywną osią i faktycznie będę unikał zacisków. Elle czyli coś w tym jest, że Trek się ceni zbyt mocno. :) Ale przez wspomniany wyżej fakt, że ma zaciski raczej odpadł z rywalizacji. Jak myślicie, jako przeciętny Kowalski który od kilkunastu lat nie siedział na rowerze odczuję różnicę pomiędzy tańszym (4000 zł) Accentem Furious na SRAMie APEX a Cube Cross Race (5000 zł) na Shimano 105 5800? Czy warto dopłacić ten 1000 zł?
  3. Bardzo dziękuję za powyższe rady i czynny udział w dyskusji. :) Nie ukrywam, że Wasze opinie dużo mi pomogły. Wydaję mi się, że wybór będzie się rozgrywał pomiędzy jednym, z poniższych modeli: - Kellys Soot 50 - Cube Cross Race - Marin Gestalt 1 - Accent Furious - Fuji Jari 1.7 - Trek Crossrip 1/2 Osobiście chyba skłaniałbym się ku pozycjom nr 1 lub 2, czyli Kellys lub Cube. Marin Gestalt 1 - jest na Sorze, a z tego co zrozumiałem z Waszych wypowiedzi to niższa półka niż Tiagra/105 Accent Furious - ten rower od zawsze mi się podobał, myślicie, że może konkurować z pozostałymi? Poza tym nie wiem, czy podpasuje mi napęd 1x11. Fuji Jari 1.7 - też ciekawa opcja, ale nie potrafię nic więcej o nim powiedzieć Trek Crossrip 1 lub 2 - cholernie mi się podoba z wyglądu i zafascynował mnie pewnymi szczegółami, ale jest wiele opinii, że stosunek ceny do jakości jest trochę zbyt kiepski, w sensie że jest zbyt drogi jak na użyte podzespoły, przez co ubolewam, bo gdyby nie to, to wybór byłby prosty. Który model Waszym zdaniem jest warty wyboru?
  4. Właśnie, "wracając do głównego pytania", bo powoli zaczyna się robić offtopic. :) Właśnie idealnie to ująłeś - nie chcę bić rekordów prędkości ani się ścigać. Chcę zwyczajnie wyjechać poza miasto na ściężkę rowerową. Kończy się ścieżka? Wbijam na asfalt. Zauważam jakąś fajną leśną drogę? Jadę tam! Mam ochotę na 30-kilometrowy trip? Czemu nie. Właśnie do tego jest mi obecnie potrzebny rower. Nie chcę MTB, bo jazda na dłuższych dystansach będzie mnie męczyć. Wydaje mi się, że gravel będzie jak najbardziej odpowiedni do tego, co opisałem powyżej. :) I to nie kwestia przymierzenia się i wyglądu, zależy mi raczej na trwałości i dobrej jakości podzespołach. Wygląd ma drugorzędne znaczenie. Tylko wiecie... tiagra, sora, sram - nic mi to nie mówi. Nie znam się na jakości poszczególnych grup, dlatego skierowałem się z prośbą o pomoc do Was, drodzy użytkownicy. :) I tak jak wspominałem, z tego jaki model kupić, dyskusja zeszła trochę na temat czy to ma być w ogóle gravel czy nie gravel, czy mtb, szosówka, turystyk, cross a może trek. Proszę Was o pomoc w typowaniu konkretnych modeli, liderów w swojej kategorii cenowej. :) Notabene jestem w stanie podnieść widełki, myślę, że do 5 tysięcy, a jeśli trafi się coś wartego kupna to może nawet i do 6 tys. Pozdrawiam, Kuba
  5. Bardzo dziękuję za odzew. :) Nie chcę kupować MTB, ponieważ nie będę się pakować w lasy. Zamysł jest taki: Dojazdy do pracy, ale gdy najdzie mnie ochota, wsiadam i jadę za miasto, na asfalt/ścieżkę rowerową, nad jezioro. Myślę, że gravel będzie chyba ok. Tak jak wspominałem tylko, obawiam się o moją wagę. Mam dwa metry wzrostu i choć nie hestem gruby, mam normalną budowę ciała, to jest to 120 kg. W salonie rowerowym u mnie w mieście też słyszałem opinię, że będzie problem z obręczami. Nie widzę też problemu w wymianie elementów na lepsze klasowo, jak np hamulce czy przerzutki.
  6. Dzień dobry. :) Postanowiłem kupić sobie rower. Mam 28 lat i nie jeździłem na nim od dobrych kilkunastu. Chciałbym zacząć spędzać więcej czasu na świeżym powietrzu, stąd decyzja o kupnie roweru właśnie. Niestety po przeczytaniu artykułów które są polecane przed napisaniem tu tematu wciąż nie mogę się na nic konkretnego zdecydować. Rower miałby mi służyć w 80% do jazdy poza miastem na ścieżkach rowerowych/trasach i 20% na dojazdy do pracy/jazdy w teren. Bardziej gravelowy, choć crossowe też biorę pod uwagę. Problemem może być mój duży wzrost (197 cm, 92 cm od podłogi do kroku) oraz waga (120 kg, którą będę próbował zbić do około 100 kg). Jaki rozmiar ramy będzie dla mnie odpowiedni? Budżet, jaki mam przeznaczony to około 3-4 tysiące złotych. Zastanawiałem się (luźno) nad modelami KTM Life Action 2017, Cube Nature SL (jaka jest różnica pomiędzy SL a EXC?), Radon Scart, Merida Cyclo Cross 300, Romet Aspre, Accent Furious. Bardzo proszę o pomoc, ponieważ nie znam się na tym tak jak Wy. :) Pozdrawiam, Kuba.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...