Skocz do zawartości

Dominiks

Użytkownicy
  • Postów

    8
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Osiągnięcia Dominiks

Nowicjusz

Nowicjusz (1/4)

  1. @NoOnesThere Zostanie Marin. W kwestii rozmiaru: biorąc mniejszą ramę, jeśli za pół roku okaże się, że wolałbym bardziej wyciągniętą pozycję, to mogę to trochę skorygować dłuższym mostkiem. Natomiast od wyciągniętej pozycji na większej ramie trudno będzie uciec...
  2. @NoOnesThere a problem nie dotyczył modeli sprzed 2017 roku? Bo oglądałem nawet zdjęcia rdzy pod lakierem, ale wydawało mi się, że były to fotki modelu z 2016 roku... Odnośnie doboru rozmiarówki, lepiej kupić rower nieco przymały, niż nieco przyduży (jak się jest między rozmiarami), bo można go nieco wydłużyć np. mostkiem? Czy błądzę?
  3. Niestety, nie widzę opcji zmiany tematu (nie wiem jak poprzednio mi się to udało :blink:), a temat wykrystalizował się nieco bardziej, teraz brzmiałby "Stalowy Gravel/Adventure w cenie 3.5-4k zł" 1) Zdecydowanie chcę rower z barankiem (pojeździłem trochę na Marinie Four Corners, i w górnym chwycie jestem w stanie komfortowo chamować, dodatkowo kilka możliwych chwytów z naturalnym ułożeniem nadgarstków, rewelacja) 2) Na moich trasach przeżyję bez amortyzatora (pojeździłem z zablokowanym) 3) Zdecydowanie stal, dodatkowe tłumienie drgań zawsze się przyda + wydaje mi się, że stal będzie wytrzymalsza, bardziej żywotna 4) Raczej na pewno mechaniczne tarczówki (liczę na łatwiejszy serwis, pozatym bardziej ufam stalowym linkom, niż przewodom z płynem) Budżet 3.5-4kzł Obecnie w finale jest: Marin Four Corners - miałem przyjemność przejechać się chwilę na rozmiarze L - bardzo mi się podobało, natomiast zastanawiam się jeszcze nad rozmiarem (M/L mam ~85.5 przekroku, 179cm wzrostu) dodatkowo rozważam Author Ronin - którego można już w internecie znaleźć za 4050zł, planuję w tygodniu znaleźć gdzieś na żywo; jest niedużo droższy, sporo lżejszy, w Tiagrze zamiast Sorze (co ma też swoje minusy, nie można deore z tyłu założyć); aż zastanawiam się, gdzie jest haczyk, i co jest nie tak z Roninem. Jakieś uwagi w kwestii 4Corners vs Ronin? Różnice w charakterze (zwiność, pozycja bardziej zrelaksowana - pod dłuższe trasy)? Czy może ominąłem jakiś ciekawy model? Breezer Radar Expert => za drogi, i z paskudną pomarańczową wstawką (za to lżejszy od Marina i z Deore z tyłu...) Fuji Jari 2.3 => może udałoby się stargować poniżej 4000zł, ale tak na pierwszy rzut oka, nie widzę w czym miałby być lepszy od Marina. PS. 1. Nie potrzebuję kierownicy szerszej niż w Marinie. 2. Fuji Jari 2.1 wygląda bardzo ciekawie (a jego ceny w stanach, to już w ogóle...), ale w Polsce ani okolicach go nie widziałem...
  4. @Elle Dzięki, z używkami mam tylko o tyle problem, że na tyle mało się znam, że boję się, że ktoś wciśnie mi bubla, ale przyjrzę się dokładniej tematowi. Mam też pytanie odnośnie: "Szczególnie, że tego typu hamowanie niespecjalnie nadaje się do miasta" niewygodnie hamuje się na baranku w górnym (bocznym, nie środkowym) chwycie? PS. A jakieś opinie o Author'że (modelu marce?)?
  5. Problem z Nicasio rozwiązał się sam, nie ma już u dystrybutora. Za to chyba dzisiaj spróbuję skoczę przymierzyć: http://allegro.pl/marin-four-corners-rozmiar-m-rowermojezycie-pl-i7340264662.html @Bonnum Góral ma amortyzator bez blokady, cały jest w LX/SLX, rama jak na swoje czasy też była niezła; jakie koła, to już niestety nie pamiętam. Także niestety zmiana samej opony vs. stalowy sztywniak z barankiem, to dwie różne historie. Trzeba by podmienić widelec, a to już winduje koszty. @szenkx Ja do hamulców mechanicznych mam pozytywny stosunek, tylko do innych modeli, np.: Tektro Spyre-C. Odnośnie Clarisa 2x8, to rzeczywiście biednie, aczkolwiek to byłby rower przejściowy; podpasuje, to się przerzucę na coś pokroju Ronina SL/Jari, nie podpasuje? To będzie np. Author Airline. Zresztą, jak nie zdecyduję się na Gravela, to chyba skończę z Author Mission: http://pl.author.eu/crossowe/rowery/author-mission-2018-ua42897201-1154 wydaje się lekki jak na cenę; ma blokadę amortyzatora, jakieś poważniejsze krytyczne uwagi do niego? @Elle Gdzie widujesz te mało wyeksploatowane używki? Na allegro widzę tylko nówki zaczynające się od (bardziej przełajowego?) Accent CX-ONE (bez mocowań na bagażnik). Co do tego, czego się spodziewam, to bardziej naturalnego ułożenia nadgarstków (to obecnie załatwiam sobie rogami, bez których na prostej kierownicy nie wyobrażam sobie jazdy), którego nie muszę zmieniać przy każdym hamowaniu/zmianie biegu (na prostej kierownicy nie mam pomysłu jak to rozwiązać...); spodziewam się mocowań na blotniki/bagażniki wszelakie, oraz że będę się trochę mniej męczył podczas dojazdu do pracy, niż na góralu. Reszta to dla mnie wielka niewiadoma. Nie wiem np., czy ze stalowej ramy jest jakikolwiek odczuwalny uzysk w rozpraszaniu drgań (czy to tylko placego), ani czy baranek poza bardziej naturalnym ułożeniem nadgarstków mi podpasuje. Obręcze w weekend sprawdzę, ale tak jak pisałem => bez sztywnego widelca ten eksperyment nie będzie miał sensu. PS. Wybaczcie, że długo nie odpisywałem - ciężki tydzień.
  6. A jakiego Crossa z fajną ramą w tej cenie byście polecili? Trek DS3 będzie dobrym pomysłem? https://www.trekbikes.com/pl/pl_PL/rowery/rowery-crossowe/rowery-hybrydowe/dual-sport/ds-3/p/17205/?colorCode=black Fuji ma tragiczny kolor w tej cenie: http://www.fujibikes.com/usa/bikes/city/cross-terrain/traverse/traverse-1-3 Edit: Chyba znalazłem złoty środek: https://www.marinbikes.com/pl/bikes/nicasio + szersze gumy, + zastanawiam się czy wejdzie z tyły bardziej miękka kaseta (są w ogóle takie cuda jak 8/11-34, 8/11-36, 8/11-38?) Nie wyczerpuje budżetu, ale dzięki temu mniej żal będzie go sprzedać np. za rok i przesiąść się albo na Ronina, albo jakiegoś fajnego Crossa. Będę miał wtedy większą pewność, czy baran jest dla mnie, czy jednak Cross z prostą kierownicą.
  7. Szerszy baranek dla lepszej stabilności. Nie musi być szeroki u góry, może być rozginany dół. Komfortu nie mam jak sprawdzić, dlatego chciałem spróbować jakiś niedrogi sprzęt. Najlepiej taki który da się rozbudować, jak się spodoba. Liczę na to, że bardziej naturalne ułożenie dłoni na baranku, da mi na co dzień więcej niż rogi na prostej kierownicy.
  8. Cześć! Znudziło mi się już jeżdżenie starym góralem do pracy. Chcę go odesłać na zasłużoną emeryturę, i spróbować czegoś nowego. Szosówki nie chcę, bo czasami jeżdżę po polnych/leśnych drogach (gdzie dają radę podstawowe rekreacyjne "górale" i to z oponą poniżej 2'', chyba nawet z 1.75''), a i sakwy zdarzy się założyć. Na Crosie mam wątpliwość, czy odczuję różnicę w jeździe. Jak nic muszę się rozejrzeć za Gravelem. Przeglądając internet trafilem na: https://rower.com.pl/fuji-jari-2-5-968887 http://texasbikes.pl/rowery/217-rower-fairdale-weekender-drop-chrome-2017.html https://www.marinbikes.com/pl/bikes/four-corners-blue dobry trop? Dużo kosztowałoby założenie szerszego baranka do takich rowerów, a w Fairdale zamontowanie dwóch zębatek z przodu zamiast jednej? Gdyby do Aspre: https://www.romet.pl/Rower,ASPRE,10,735,736,14834,2018.html można było założyć bagażnik, to nie zastanawiałbym się długo, tylko brał...
×
×
  • Dodaj nową pozycję...