Skocz do zawartości

garncarz

Użytkownicy
  • Postów

    3
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Osiągnięcia garncarz

Nowicjusz

Nowicjusz (1/4)

  1. Shimano korba (po prostu shimano), suport na kwadrat. Rower przyzwoity ale zdecydowanie amatorski, jak pisałem z 2014 (choć w dzisiejszych czasach to już bardzo stary). Łańcuchy, rzadziej kasety zmieniam. Teraz byłem z nim na wymagającej górskiej wyprawie i wyszło natychmiast co powinienem zmienić. A już tę przednią część napędu to z całą pewnością. dzięki :) W.
  2. Dzięki za odpowiedź. Odchudzenie w sumie nie jest tu najistotniejsze. Natomiast wywalenie korby z 3 blatami i niezwykle irytującej przedniej przerzutki (alivio) jest sprawą ważną. Teraz mam deore 9 rz. z tyłu i przód - wiadomo. Zdaję sobie oczywiście sprawę, że i manetki trzeba będzie zmienić (obecnie mam alivio). Zanim pomyślałem o 1x11 przyglądałem się deore xt 10 rz. na tył i deore (korba i przerzutka) na przód. Oczywiście wolałbym xt ale i drogo i chyba nie potrzebuję skoro w górach jestem 2 razy w roku, a na codzień las i dojazdy do pracy (dziennie około 40 km). Najskromniejszą wersją dobrej zmiany w napędzie byłoby pewno zostawienie tyłu w spokoju (działa jak talala) a wymiana wszystkiego z przodu (jeżeli taki układ zadziała). Tak sobie "głośno" myślę. Niestety pomimo, że jeżdżę na tym rowerze bardzo dużo (13000 km w 2,5 roku) to nie wyszedłem z etapu technicznego analfabetyzmu. Tym bardziej dziękuję za kompetentne podpowiedzi. W.
  3. Witam forumowiczów. Może ktoś mi coś sensownego podpowie w następującej sprawie. Jeżdżę rowerem Focus Black Forest 29r 5.0 z 2014 roku. Chciałbym zmodernizować i nieco odchudzić napęd,a przede wszystkim zmienić przednią korbę z 3-rzędowej na 2 lub 1-rzędową. Siłą rzeczy oznacza to ( tak przynajmniej mi się wydaje) zmianę kasety i przerzutki z tyłu na 10 lub 11 - rzędową. Jakoś najbardziej po przeczesaniu internetu i allegro przekonuje mnie układ 1x11 z korbą SRAM i deore xt z tyłu. Z mojego dotychczasowego pedałowania wynika, że mógłby to być układ optymalny i dostępny cenowo. Nie jestem jednak pewien czy dobrze kombinuję. Nie chcę na to wydawać oszczędności życia (nie jeżdżę wyczynowo, ale bywam w górach i jakość osprzętu nie jest bez znaczenia). Jak na razie wychodzi mi, że zmieniając kolejne elementy dochodzę do wymiany niemal wszystkiego poza dzwonkiem :) Widząc ile jest różnych systemów kompatybilnych i niekompatybilnych poczułem zawrót głowy i tonąc w nadmiarze informacji znalazłem się na tym forum. Może ktoś jest w stanie coś mi doradzić. Może gdzieś już jest poruszony podobny wątek? pozdrawiam Wojtek
×
×
  • Dodaj nową pozycję...