Witam,
jestem nowy na forum ale po przeglądaniu internetu odnalazłem tu wiele wątków i podpowiedzi.
Obecnie mam od kilku lat MTB Kross Hexagon v3 (17``) wzrost 173/174cm, długość wew nogi to 73 cm i 2 dzieci. Tutaj tez prośba o pomoc w doborze wielkości ramy. Z moich poszukiwań najbardziej optymalna byłaby 18 - oczywiście nie mogę w tym przedziale takiej znaleźć? Szukam roweru do:
- weekendowe/popołudniowe przejażdżki z dziećmi (2 i 5 lat) więc hol i siodełko (mam na tył) a nad holem myślę (krokodyl)
- sporadyczne wypady rodzinne raczej po drogach utwardzonych do kilku-kilkunastu kilometrów na ile 5 latek wydoła a z powrotem na hol!
- samotne wypady szosowe, ew jakiś park, las - lekarz kazał zacząć się ruszać.
Stąd moje pytania:
Mój MTB mnie odpycha z uwagi na pozycję. Jak byłem młodszy było ok i jeździłem sam. Dla tego wybór padł na trekking. Budżet nawet do 2,5 tyś tylko pytanie czy jest sens?
w Internecie jest tego wiele. Starałem się zawęzić wybór do kilku modeli (też z uwagi na wzrost raczej niewielki) nie wszyscy mają ramę 17``. Kolejność przypadkowa i w zasadzie wszystkie polskie:
1. romet wagant 4.0 albo wagant 5.0 (rocznik 2015 w dobrej cenie??? z tym że jest tam rozmiarówka ramy od wzrostu 172 - 19`` więc mam potencjalnie 1-2 cm zapasu - ała) - sentymentalnie. Przy wersji 5.0 mamy już wiele: tarczowe hamulce na których się nie zam, regulowany widelec z kierownicy (fajnie), raczej lepszy osprzęt niż u pozostałych.c
2. karbon challenger - patriotyzm lokalny (ładny), brak blokady amortyzatora
3. unibike vision - marka sama w sobie
4. lazano senatore - rozsądek
5. kross trnas siberian - z obecnych doświadczeń nie mówię nie
6.hoprider 520 btwin - bo dostępny na półce:)
Nie wybieram się na wyprawy stricte rowerowe kilkudniowe (puki co). Tak jak wspominałem turystyka miejsko/weekendowa. Krajoznawcza po okolicy + 1 do 2 wypadów na wakacje. Ale lubię bajery więc jak mogę coś fajnego mieć to wolę.
Jak widzicie dylematów mam wiele. Same typy to w zasadzie ten sam poziom cenowy i sprzętowy mniej więcej. Do estetyki aż takiej wagi nie przywiązuję. Może być model z lat ubiegłych. Zależy mi na uniwersalności, trwałości i solidności (czyli typowy polak wydać mało mieć dużo i na długo:))
zależy mi na:
1.raczej 8-9 przełożeniach kaseta
2. lepszej amortyzacji i dobrej pozycji (komfortowej) - czy warto iść w blokadę?
3. hamulce mogą być v-brake (tu raczej musza być)
4. lepszy osprzęt (przerzutki) - optymalny zestaw
5. Waga
6. ma zasuwać bo lubię speed.
nie zhejtujcie mnie od razu:) liczę na waszą pomoc i wszelkie sugestie.