Skocz do zawartości

eljac

Użytkownicy
  • Postów

    7
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Osiągnięcia eljac

Nowicjusz

Nowicjusz (1/4)

  1. Czytajac Twoje opisy stwierdzam ze w pięknych terenach jeździsz :-) Zazdroszcze. Ja dziś zrobiłem 52 km, 80% asfalt, 20 procent twardy teren, jeden hardkorowy podjazd (oczywiście jak na warunki okolic Bydgoszczy, pewnie nie ma porównania z gorami). Srednia predkosc prawie 24 km/h mi wyszla co jak na rower MTB wydaje się zadowalające. Tez chciałbym zrzucić jakies 10-15 kg... przy moim wzroście 190 cm niby nie widać zebym miał za dużo, ale wiem ile wazylem kiedyś...
  2. Jako ze nie lubie gdy ktoś na forum cos konsultuje a juz nie fatyguje się podzielic wrażeniami po wdrozeniu rad w zycie, postanowiłem choć krotko opisac wrazenia po wymianie opon: Na zmienionych oponach przejechałem lacznie około 100 km wiec już bardziej konkretne wrazenia mam Generalnie jest bardzo dobrze. Rower zdecydowanie przyspieszyl i bardziej oszczedza moje sily. Wrocilem ze średnimi prędkościami na poziom powyżej 20 km/h w terenie mieszanym. Rower nadal zaskakująco dobrze trzyma przy jeździe pod gore, mimo węższych opon z mniej terenowym bieżnikiem. Również zaskakująco dobrze jedzie po głębszym piasku, nie rzuca, nie zakopuje się (a ja swoje waze ze względu na wzrost). Subiektywnie mam wrazenie nieco mniejszej stabilności, ale nie na tyle by było to dokuczliwe. Mysle tez ze może to bardziej moja logika mi to podpowiada i sam się trochę ograniczam jeśli chodzi o agresywne wchodzenie w zakrety itp. Spodziewajac się nieco mniejszej stabilności i trzymania w zakrętach nie szarzuje, ale to oznacza ze tak naprawdę jeszcze nie wyczulem "granicy" - być może jest ona dalej niż mi się wydaje. Ogolnie zmiana okazala sie zdecydowanie udana z punktu widzenia moich rowerowych potrzeb :-) Wyimaginowana konieczność kombinowania z napedem jakby zblakla....
  3. No to ostro poszedles :-) 1,8 w MTB to jednak dosyć wasko. Ja ostatecznie zdecydowałem się na zestaw taki jak opisałem wcześniej, tzn Thunder Burt 2,1 na tyl i Rocket Ron 2,1 na przod. Tez dziś kupiłem i cala godzine spedzilem na zmianie "laczków" (nie miałem jak nabrać wczesniej wprawy, bo, tak jak pisałem, jakos nie lapalem gum :-) ). Były dwa trochę trudniejsze momenty - jeden dokładnie to co pisales. Thunder Burt jest rzeczywiście ciasny. Ja go nie musialem zdejmować, ale zalozenie tez było kłopotliwe, a konkretnie wciskanie koncowki obwodu w obręcz. No ale się udało (z bolem palcow :-) ). Thuder Burt dal się zalozyc bez kłopotu, za to drugim kłopotem było zalozenie tylnego kola do roweru ;-) No ale i z tym się uporałem (klnąc nieco pod nosem). Szybka przejazdzka "wokół komina" dala mi wrazenie ze rower rzeczywiście nabral wigoru. W te sobote wyjezdzam na tydzień, ale przed wyjazdem może jeszcze zdołam pojechać trochę dalej na rowerze i sprecyzować swoje wrazenia. Ogolnie wygląda to optymistycznie... teraz tylko się zastanawiam czy może jednak Continental Race King 29 (2.0 lub 2.2) nie bylby jeszcze lepszym wyborem.... ;-) PS. tez chciałem zwazyc te opony przed zalozeniem (podobnie jak detki), ale moja dawno nieuzywana waga kuchenna okazala się nie mieć baterii ;-) Opony sa ciutke cięższe od Twoich na pewno, wg producenta nieco ponad 500g, ale na wymianie zyskałem i tak w porównaniu z poprzednimi lacznie cos około 400-500 g. Teraz, jako ze już tak się wkrecilem w te oponiarskie tematy, zaczynam myslec czy nie przejść na jazde bez detek. W sklepie bardzo mi to zachwalali w kontekście tych opon...
  4. Najlepsza oferte na conti race king race sport 29 (szerokość 2,2) znalazlem na allegro. Z tym ze to sprzedaje firma nie prywatny użytkownik. Cena tez dokladnie 149 PLN. Jednak to wyjątek, bo oprócz tej oferty pozostale sa w okolicach 170 PLN Za wersja 2.0 jeszcze się nie rozgladalem. http://allegro.pl/opona-continental-race-king-race-sport-29x2-2-535g-i5672056510.html Dzieki za sugestie dot Specialized Renegade Control 1,95 2Bliss Ready. Zaraz sobie przeczytam zalinkowana recke. Odnosnie Thunder Burt, poczytałem jeszcze trochę zagraniczne fora i widze ze sporo poważnych bikerow zakłada Thunder Burt 2,1 na tyl i Rocket Ron 2,1 na przod (co podobno poprawia prowadzenie roweru w trudniejszym terenie przy zachowaniu szybkosci). W wersji Snake Skin te opony podobno sa zadowalająco odporne na przebicia. Natomiast wypowiadający się twierdza, ze dość szybko się zuzywaja, co ma znaczenie dla osob rzeczywiście jezdzacych bardzo dużo. Ale ogolnie ta konfiguracja wydaje mi się rzeczywiście ciekawa...
  5. Dzieki za te "konsultacje", zawsze warto posluchac doswiadczen innych osob. W sumie specyfika Twojej jazdy tak jak ja opisales jest podobna do mojej. Tez staram się unikac blota, deszczu. Nie jezdze zima. Jezdze natomiast długie i zróżnicowane trasy, w większości leśnymi sciezkami i dróżkami, do tego trochę asfaltu (choć staram się to minimalizować). Lubie czuc, ze rower mnie w terenie nie ogranicza i ze mogę ruszuc ostro jakas waska nierowna sciezka jak również nie zsiadać z roweru na stromym podjeździe z luźnymi kamieniami czy odrobina korzeni i galezi (stad rower MTB). Mimo przejeżdżanych znacznych dystansow nie startuje jednak w zawodach (i raczej nie zamierzam), Generalnie moje jazdy na rowerze to glownie aspekt krajoznawczy, jednak.... lubie szybkość i trochę wyzwan terenowych, a pokonanie dużego dystansu z przyzwoita srednia predkoscia sprawia mi satysfakcje.:-) Mimo wielu już lat na rowerze nie mam wielkiego doświadczenia w kwestii doboru opon i odczuwalnych w praktyce roznic przy zastosowaniu roznych modeli. Przez 12 ostatnich lat jezdzilem na rowerze Giant NRS2 (full na kolach 26" 2,0 Hutchison Python, maksymalne przelozenie 44 do 11) i byłem zadowolony z jego możliwości na asfalcie. Natomiast mimo ze miałem rame 22,5" rower ten był trochę dla mnie za maly (mam 190 cm) i przez to niewygodny, a procz tego z biegiem czasu geometria rowerow MTB tez bardzo się zmienila i ta akutalnie spotykana znacznie bardziej mi sluzy (w starym rowerze moja pozycja była zbyt "pionowa", sredek ciezkosci za wysoko i zbyt z przodu, odleglosc miedzy siodełkiem a kierownica niewystarczajaca mimo roznych zabiegow). Stad w ogole zmiana maszyny po 12 latach. Cale te 12 lat przejezdzilem na tych samych oponach (bieznik prawie zanikl w srodkowej części :-) ) i byłem z nich zadowolony. Nigdy nie zlapalem gumy (!) i po prostu nie miałem motywacji do kombinowania. Teraz w nowym rowerze (z którego jestem ogolnie bardzo zadowolony - nowa geometria itd.) uszczęśliwiono mnie oponami 2.4... Przeskok z 26 calowych kol 2,0 na 29 calowe 2,4 to duza zmiana. Krotko mowiac nowy rower jest skonfigurowany dużo bardziej pod wymagający off-road a ja chciałbym punkt ciezkosci jednak przesunąć trochę w kierunku pokonywania długich dystansow. Doswiadczenie z poprzedniego roweru w sumie pokazuje mi ze 2,0 było wlasciwym kompromisem... Chyba przez to ze nowy rower był oryginalnie ubrany w opony 2,4 podświadomie sklonil mnie do myslenia ze 29" w MTB powinien mieć automatycznie trochę grubsze te opony :-) Tymczasem chyba jednak nie ma takiej reguly i 29" na 2,0 albo 2,1 będzie pod specyfikę mojej jazdy calkiem ok...
  6. Troche mnie zaniepokoilo Twoje stwierdzenie ze "opony 2.0 na szybka jazde tego typu wydaja się za szerokie". Tak jak pisałem ja z 2.4 o agresywnym biezniku zamierzam zejść do 2.2 o mało agresywnym bieżniku i licze na znaczna poprawe, ale teraz trochę dales mi do myslenia mowiac ze 2.0 nawet wydawalo Ci się zbyt szerokie. Mimo wszystko poniżej 2.0 wydaje mi się ze strata zdolności off-roadowych roweru bylaby już zbyt duza. Na bazie Twoich doswiadczen i własnych przemyslen zaczynam rozwazac opone Schwalbe Thunder Burt 29 SS TL-E PSC w rozmiarze 2,10 (https://www.rowertour.com/p/40574/schwalbe-thunder-burt-29-ss-tl-e-psc-opona-zwijana) jako opne docelowa w miejsce poprzednio upatrzonej Continental Race King 29 RaceSport 2,2. W opisie tej opony podana jest nosnosc do 110 kg. Nie do końca rozumiem jak to interpretować. Moja waga to 98 kg, rower ok 13,5 kg, czyli.... jakby przekraczam limit :-) Z drugiej strony przecież ciezar rozkłada się na dwa kola.... a może ta nosnosc podana w pramatrach opony dotyczy już dwóch kol i rzeczywiście ja przekraczam i nie powinienem tych opon zakladac... ? :-) Bylbym jeszcze wdzięczny gdyby ktoś był w stanie konkretnie potwierdzić lub zaprzeczyć odnośnie mojego pytania o podmianę kasety... może ktoś już ma własne doświadczenie w tej kwesti...
  7. Witam, W moim nowym rowerze MTB (29er. opony 2,4) fabrycznie zalozony jest naped 3x11 Shimano Deore XT Dyna Sys. Koronki na korbie 22-30-40, kaseta 11-13-15-17-19-21-24-27-31-35-40T. Jak widać najszybsze przelozenie to 40 na 11, co daje proporcje ok 3,64. Zabrzmi to trochę dziwnie, ale brakuje mi odrobine predkosci na asfalcie (tak, zdaje sobie sproawe ze nie do tego rowery MTB stworzono, ale lubie długie wyprawy >100 km dziennie, a takie zawsze choćby częściowo zahaczają o asfalt. gdzie chciałbym mieć dobre "predkosci przelotowe"). Ponadto, gdy już się nawet rozpedze, to utrzymanie wysokiej predkosci jest na tym rowerze bardziej meczace niż na moim poprzednim MTB (26", opona 2,0, max przelozenie 44 na 11) W związku z tym. chcąc poprawić V-max, w pierwszej kolejności planuje odchudzić nieco kola - tzn zmienićoryginalnie zalozone opony 2,4 o mocno terenowym bieżniku na model 2,2 oferujący bieznik o niskim oporze toczenia (bedac przy tym swiadomym utraty części zdolności off-roadowych roweru). Przymierzam się do opon Continental Race King 29 RaceSport 2,2. To stosunkowo mało kosztowa i mało "inwazyjna" zmiana. Być może ten zabieg wystarczy (na to licze), ale jeśli nie, to kolejnym krokiem może być przyjrzenie się napedowi. I tu pojawia się moje pytanie. Czy mój aktualny naped przyjalby wymiane kasety z Deore XT M8000 HG-X Cassette Sprocket (11-Speed) na ktoras ze SRAMowskich kaset 11 rzedowych. Kasety SRAM oferują zakres 10-42T, a wiec najmniejsza zebatka dalaby odrobine szybsze przelozenie. Z kaset SRAM w gre wchodzilyby potencjalnie nastepujace 11rzedowe modele: XG-1199 (https://www.sram.com/sram/mountain/products/xg-1199-x-dome-cassette), XG-1195 (https://www.sram.com/sram/mountain/products/xg-1195-x-dome-cassette), XG-1180 (https://www.sram.com/sram/mountain/products/xg-1180-mini-cluster-cassette), XG-1175 (https://www.sram.com/sram/mountain/products/xg-1175-full-pin-cassette) Chodziloby wiec wyłącznie o podmianę kasety na ktorys z powyższych modeli SRAM przy zachowaniu pozostałych elementow napedu, tzn calosci napedu przedniego oraz manetki i przerzutki tylnej (system Shimano Deore XT Shadow Plus, 11s, Dyna Sys) Pozdrawiam
×
×
  • Dodaj nową pozycję...