Skocz do zawartości

ArekPerla

Użytkownicy
  • Postów

    28
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia ArekPerla

Forumowicz

Forumowicz (2/4)

  1. Dałem Pirelli P Zero TLR na mleku. Kapec 35 mm, rzeczywiście wyszło 36 mm. Myślę , że będzie to dobre rozwiązanie na to żeby nie tracić na asfalcie ale też wjechać w dobry szuterek. Póki co zrobiłem treścik na mieszanym terenie i jestem mega zadowolony.
  2. Ok spoko. Teraz zastanawiam się jaki rozmiar brać. 32 będą optymalne? Czy może 35?
  3. A jaki rozmiar polecacie 28 czy 30? Ogólnie nie ma dostępnych większych. Pod dętkę czy tubless? 30 mm są dostępne pod dętki, 28 pod trl.
  4. Cześć Posiadam rower Trek Domane SL6 na di2 z kołami AEOLUS 38 mm na Schwalbe Pro One 28 mm. Ostatnio stwierdziłem, że fajnie byłoby mieć gravela. Więc zacząłem kombinować, czy kupić nowy rower czy po prostu wsadzić do Domane inne opony? Tym bardziej, że wejdą tam kapcie do 38 mm. Moje trasy to 70/30 z przewagą asfaltu. Trasy szutrowe płaskie i szybkie. Warunki suche. Po sezonie więcej MTB. Czytając różnego rodzaje fora, testy opon, doszedłem do wniosku żeby wsadzić do tego all roada opony 32 mm lub 35 mm. Chciałbym zachować głównie szybkość. Wymyśliłem, że kupię opony PIRELLI P Zero Race TRL. W testach na YT zauważyłem, że sprawdzi się w takim zastosowaniu. Co myślicie? Wiem, że są opony typowo gravelowe ale myślę, że na moje warunki ich nie potrzebuje. Ktos może testował te oponki na szutrze?
  5. Cześć Jacku Dzieki za informacje. Trasy jakie robię to głównie asfalt i lekki szuter. W śniegu czy po lodzie nie chce jeździć. Ale chciałbym żeby opona była bezpieczna głównie na mokrym asfalcie i w miarę szybka. Obecnie w Domane mam typową oponę szosową bez bieżnika typu gravel, dziś trochę popadało i z chęcią bym ruszył w trasę ale nie na tej oponie. Nie wiem czy celować w 35 czy 38 mm, i jaki typ bieżnika wybrać. 🙂 Powyższe firmy właśnie analizuje i czytam co tam wybrać.
  6. Cześć Idzie zima więc postanowiłem sobie zmienić opony pod gravel w moim Treku Domane SL7 na kołach Bontrager 35 mm. Co byście polecili pod nadchodzące warunki - deszcz, mokry asfalt, szuter? Jaki rozmiar 28 mm? Może macie jakieś sprawdzone modele? dziekuje
  7. @jajacek a jeżeli mówimy o kierownicy z flarą, co byś polecił? U mnie szerokość obecnie 40 cm.
  8. Tak bez testu wiem, że nie kupię roweru za 20 000 zł. Ale po dzisiejszej jeździe, doceniam moją Domane. Komfort, odpowiednie opony, iso speed, lepsze piasty i napęd. I myślę zostanę przy niej, zainwestuje jedynie w kierownicę z flarą bo mi siadła.
  9. @jajacek dziękuję za wyczerpująca odpowiedź. Jestem już po testach Madonki SL6 na Shimano 105 di2 na Teneryfie. ? Jakie wrażenia? Nic mnie nie zachwyciło, a nawet mogę napisać że jestem rozczarowany. Rower jest ciężki, nie czuję żadnej różnicy w porównaniu do mojej Domane SL7. Co więcej jeździło mi się gorzej na Madone , ze względu na te oryginalne piasty i opony Vittoria Zefiro. Ogólnie rower nie wart swojej ceny, kowadło. Czy dobrze się wspina? Nie! Czy ma odejście? Też nie. Jest ciężki. Czy jakoś super zjeżdża? Stabilnie, nie rzuca po bokach i spokojnie można mu zaufać. Pozycja na rowerze była dla mnie ok, ale tu mamy oryginalny stos podkładek. Siodełko oryginalne, twarde jak kamień. Na plus kierownica z flarą. Czy zamieniłby moje Domane na Madone i dopłacił ponad 10 000? Nie ma mowy. ? ?‍? Czy wydałby na ten rower ponad 20 000 zł? Absolutnie. Nie poczułem flow. Może wersja SLR zmieniła by moje odczucia. Ale to już inna kasa. Pozostaje mi teraz wytestować Tarmaca. Wracam do Polski i będę miał od kolegi SL7 Expert z 2022. Zobaczymy. Podsyłam kilka fot i pozdrawiam z wyspy.
  10. Cześć Jacku. Wiek 41, waga 69 kg, mobilność bardzo dobra, głową dotykam kolan przy ćwiczeniach na tylną taśmę. Też się dziś zajechalem w ten wiatr ? A czy będę w stanie jeździć tak ugięty na dłuższych trasach? Nie mam pojęcia, obecnie mam Domane w geo endurance. Podkładek na jakieś 3 cm. Ale jak patrzę na Madone nie wygląda mi strasznie. W poniedziałek lecę na Teneryfę i będę miał tam Madone ale w gen 8, więc coś więcej będę wiedział.
  11. Cześć Będę wdzięczny za porady w moim temacie. Zastanawiam się nad zakupem nowego roweru. Obecnie jeżdżę na Trek Domane SL7 gen 4. Jeżdżę głównie po płaskim terenie z małymi zmarszczkami, odcinki to jakieś 50 - 120 km, czasem ustawki ale bez zawodów. Naszła mnie myśl nad wymianą sprzętu, chciałbym aby rower miał lepsze odejście, był lżejszy, pozwalał mi jeździć dłużej. Podobają mi się dwa modele Tarmac i Madone Gen 7 z iso speedem. Celuję w rynku używanym do kwoty 24 000 zł maksymalnie. Za Madone przemawia do mnie dobra opinia w testach, isospeed, koła. Za Tarmaciem podobnie, z tym że mam obawy o to, że wytrzepie mnie na tym rowerze na naszych drogach. Co sądzicie? Może macie jakieś doświadczenie z tymi rowerami? dziekuje
  12. @kryptoszosowiec Cześć! Domane waży teraz 8,7 kg. I też tak myślę wydawać teraz ponad 15 000 czy 20 000 tylko żeby mieć lżejszy rower to bez sensu. Tym bardziej, że głównie jeżdżę po płaskim z lekkimi pomarszczeniami.
  13. Ja polecam Domane. Mam SL7 gen 3, Ultegra di2, koła Bontrager V3PRO 37 mm, Piasta dt35, oponki PZero 28 mm na zwykłym kapciu, kierownica karbon Bontrager XXX VR-C. Kupiłem używkę w mega stanie, wymieniłem tylko kierownicę ale to nie model Aero, bo nie widziałem sensu jeździć bez owijki i męczyć rąk. Pozycję na nim sobie dobierzesz jak chcesz bo jest z czego schodzić. Rower ma iso z przodu i z tyłu. Jak się jeździ? Na prawdę zajebiście, płaskie i w dół torpeda, w górę też jak masz parę w nogach ? Co do wyboru roweru, kieruj się przede wszystkim wygodą, komfortem. Jeżeli będziesz jeździł w zawodach tylko, trzeba myśleć o innym rowerze l, który i tak przerobisz i wydasz kupe kasy. Nie ma ideałów, uwierz mi. Co do Domane, świetna pod kątem komfortu jak na nasze drogi, szybka, elektronika działa super. Osobiście polecam. Też myślę nad innym rowerem, lżejszym ale z pewnością Domane nie sprzedam. Czy waga ma znaczenie? Tak Jacek pisał, na płaskim żadne. Zadbaj o pozycję na rowerze, dobre ubrania, odpowiednią technikę pedałowania, doboru przełożeń i uwierz mi na lokalnej ustawce objedziesz szpsnerów na sprzęcie za 3 dychy i więcej.
  14. @jajacek Waga spora za nawet te 4500 euro. Ta podsiodłówka to też dziwna sprawa, mam wrażenie, że pęknie jak tylko podeprę rower i oprę się o niego. Czytałem sporo na temat tej Madony gen8 na forach USA. Części ludzi co mają Domane mówią, że komfort jazdy jest bardzo podobny. Czy jest szybsza? Myślę, że to zależy od kolarza i poziomu wytrenowania. Bo przy wadze Domane czy tej nowej Madony różnic wielkich nie uzyskam. Jacku wyjaśnij mi jeszcze proszę jedną kwestię. Ten Tarmac SL6 z 2019 roku, wiele się różni od późniejszych modeli z lat 2020, 21 itd. pod kątem geometrii i użytego materiału do wykonania ramy? Wiemy ile kosztuje sworks chociażby z roku 2024. Czy jak kupię ten z 2019 wiele będę odstawała? ? Aha Tarmac jest na ultegrze di2.
  15. @jajacek dziękuję za odpowiedź, skarbnica wiedzy z Ciebie, fajnie że dzielisz się nią na forum. Z chęcią czytam Twoje wypowiedzi. Bardziej skłaniałbym się do Tarmaca, jest na elektronice, koła BMC CRD 321, ale dziś pojawiła się też opcja na kupno poniższego Treka Madone Sl6 gen 8 z foto i muszę pomyśleć. Do wyboru ze stożkami RSL62 lub V35. Trek cięższy ale wizualnie mi leży. Zastanawiam się który będzie bardziej komfortowy. Mam wrażenie że ta Madonka to będzie jeździć jak mój Domane ? A wydać kasę nie sztuka. Treka na V35 miałbym w cenie niewiele większej niż ten Tarmac z 2019.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...