Skocz do zawartości

elpa

Użytkownicy
  • Postów

    3
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Osiągnięcia elpa

Nowicjusz

Nowicjusz (1/4)

  1. Wiesz no z uprzejmości i chęci dzielicie się tu swoją wiedzą, której ja nie mam, więc nie chcę wyjść na osobę, która domaga się jakichś odpowiedzi, bo tak nie jest. Owszem, nie odpowiadałem wcześniej na posty, bo pojawiały się nowe, co dawało mi jakiś zasób wiedzy, a na koniec odpisałem, by dopytać o to, czego nie jestem pewien. Jeżeli uważasz, że to złe czy głupie pytania, to sorry, bazuję tu jedynie na waszej dobrej woli i to doceniam. Na drugim forum odpowiadałem, czegoś się dowiedziałem, tu pojawiły się inne odpowiedzi (wręcz w pewnych kwestiach przeciwne) - wszystko daje jakąś wiedzę. Pewnie, że mogę teraz usiąść i przez dwa dni czytać na temat osprzętu, by coś z tego rozumieć, ale i tak nie dowiem się tyle, co osoby, które interesują się tym od lat, porównywały to, testowały itd. Dlatego spytałem. Są dziedziny, na których się znam i wiem, że aby ogarniać dziedzinę w całości nie wystarczy wejść na kilka stron i przeczytać (zazwyczaj pisane pod pozycjonowanie) artykuły. Odnośnie jazdy i prędkości, nie wiem, może nieprecyzyjnie się wyraziłem. Miałem na myśli to, że nie dążę do jakichś super wyników czy ścigania się, tylko jeżdżę sporo rekreacyjnie i szukam roweru, który pozwoli mi to robić efektywnie, nie męcząc się z rowerem bardziej niż to konieczne. Jasne, że na każdym rowerze można jechać szybko, jeśli się człowiek uprze, natomiast każdy ma swoje zastosowanie i chciałem dobrać odpowiedni. Dość dobrze znam się na samochodach, więc może wyszedłem z założenia, że z rowerami jest podobnie i można kupić w tej samej cenie coś dobrego lub niezbyt, dostosowanego do potrzeb lub nie. I nikt nie doradzi tak jak osoba, która się na tym dobrze zna.
  2. Wielkie dzięki za opinie. @Veriv wspomniałeś o konieczności uważania na ramę karbonową. Nie jestem z tych, którzy zbytnio dbają o rower. Kompletnie mi nie przeszkadza, że jest porysowany, zabłocony, stoi gdzieś na kupie. Wręcz myślę, że od tego jest, by się zużywał. Jakie, tak w praktyce, są konsekwencje takiego traktowania karbonowego roweru? I co oznacza większe uważanie w transporcie? @Greg29 dzięki za polecenie, obejrzę jeśli będą gdzieś stacjonarnie dostępne. I spytam jeszcze tak ogólnie, czy ktoś byłby tak pomocny i spojrzał na osprzęt tych rowerów z pierwszego posta? 🙂 Kompletnie się na tym nie znam i nie wiem, czy nie ma tam czegoś, co przy tych kwotach jest bez sensu. Oczywiście pomijając wagę, bo to jestem w stanie sam ocenić.
  3. Cześć, nie ukrywam, że analogiczny temat założyłem tydzień temu na innym forum rowerowym, ale w sumie nie dowiedziałem się tego, nad czym się zastanawiam, więc postanowiłem spróbować u Was 🙂 Będę bardzo wdzięczny za poradę, bo choć jeździć lubię, to o kwestiach technicznych nie mam zielonego pojęcia 🙂 Mam 183 cm wzrostu i ok. 83 kg. Mam rower górski Trek X-caliber 7, ale na dłuższe wycieczki asfaltem/szutrem jest niewygodny, za ciężki i denerwuje mnie, że ja się męczę, a i tak wszyscy mnie wyprzedzają 😉 Testowałem gravela, nie podszedł mi baranek, finalnie wyszło na to, że idealny dla mnie będzie fitness z bardziej gravelowymi oponami. Przeznaczenie: asfalt, czasem miasto z synem, szutry, czasem trochę lasu. Odległości to zazwyczaj po 30-50, do 80 km. Jeżdżę sobie na luzie, bez spiny co do wyników i profesjonalizacji 😉 Cenę wpisałem do 10 tys., choć wiadomo, że im mniej, tym lepiej. Bardziej niż ile, chodzi mi o to, by to miało sens, bo nie jestem gadżeciarzem i nie widzę powodu kupować coś droższego tylko dlatego, że ma jakiś bajer. Bardzo was proszę o poradę, co z tego polecacie, czy coś przeważa, czy coś odbiega zdecydowanie np. jeśli chodzi o osprzęt, bo się na tym nie znam i nie wyłapię np., że coś jest bez sensu skonfigurowane. Trek FX Sport 4 https://99spokes.com/en-EU/bikes/trek/2023/fx-sport-4 Cena: 8700 zł Podoba mi się, teraz mam Treka, jestem zadowolony, ale jest nieco cięższy od konkurencji (10,7 kg) i ma bardziej miejskie przerzutki (chyba??). Scott Metrix 10 https://99spokes.com/en-EU/bikes/scott/2023/metrix-10 Cena: 9000 zł Lżejszy (9 kg), chyba lepszy osprzęt? Specialized Sirrus X 5.0 https://99spokes.com/en-EU/bikes/specialized/2022/sirrus-x-5.0 Cena: 10 000 zł, po rabacie 9000 zł Nietypowa budowa, słaba dostępność i zdziwiło mnie, że w opisie na stronie 99 spokes jest zaklasyfikowany jako maksymalnie "relaksacyjny". Waga według którejś strony podobna jak Treka (10,7 kg). Chyba że coś innego? Zdaję sobie sprawę z tego, że te firmy są przepłacone i że pewnie da się kupić coś taniej, coś pozmieniać itd. 😉 Natomiast nie znam się na tym i wychodzę z założenia, że kupuję rower na wiele lat, a potem zawsze mogę go nieźle sprzedać, więc cena się tak rozkłada, że nie wyjdzie aż taka tragedia. Traktuję rower typowo użytkowo, trudno powiedzieć bym o niego przesadnie dbał, a np. z Trekiem mam w tym względzie bardzo dobre doświadczenia 🙂 Ale jeżeli są fajne, tańsze odpowiedniki, to oczywiście chętnie.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...