Skocz do zawartości

opt160

Użytkownicy
  • Postów

    1
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Osiągnięcia opt160

Nowicjusz

Nowicjusz (1/4)

  1. Witam wszystkich, Jeśli chodzi o mnie to - 181cm/74kg. Aktualnie jeżdżę rekreacyjnie Trekiem 3900 głównie w lekkim terenie, który wygląda następująco - https://imgur.com/a/HyReZK4 + czasami trochę asfaltu na podmiejskich drogach, gdzie lubię szybciej się przejechać. Raz na jakiś czas zdarza mi się jeździć po mieście, wtedy bardzo przydają się najtwardsze przełożenia. Problem z aktualnym rowerem jest taki, że zwyczajnie dawno z niego wyrosłem (rama to 16"), a amortyzator praktycznie przestał się uginać, więc doszedłem do wniosku, że najlepszym pomysłem będzie kupienie czegoś nowego. Priorytetem byłoby dla mnie znalezienie czegoś co będzie wygodne w takim terenie jak na zdjęciach oraz asfalcie na trasach do około 50 km. Z czasem może zacznę bawić się w bikepacking. Przeglądając forum i aktualne oferty rowerów spisałem mniej więcej wymagania zaczynając od najbardziej dla mnie istotnych: - powietrzny amortyzator (must-have, wszystkie sprzęty ze sztywnym widelcem odpadają) - 2 przełożenia z przodu (albo 3, jeśli są jeszcze takie MTB) - największy blat ≥36 zębów, ale im więcej tym lepiej - mocowania na bagażnik/błotniki/stopkę - hamulce - coś lepszego niż MT200 - przerzutka ze sprzęgłem, żeby łańcuch nie skakał na nierównej nawierzchni - fajnie gdyby ważył poniżej 13 kg, ale coś koło 13.5 kg też będzie okej - prowadzenie linek w ramie - taperowana główka ramy/sztywne osie/piasty boost - fajnie gdyby były, ale wydaje mi się, że tego nie odczuję Moja największa obawa jeśli chodzi o nowe MTB to brak twardych przełożeń. W aktualnym Treku mam 3x8 - najtwardsze to 42T z przodu, 11T z tyłu i na asfalcie sprawdza się to idealnie. W nowych MTB z napędem 2x10 z 36T i 11T wg kalkulatora wychodzi mi, że przy tej samej kadencji będzie wolniej o 2 km/h (przez 29" zamiast 26"), jednak preferowałbym taką różnicę w drugą stronę. Nie chciałbym w nowym rowerze również niczego wymieniać na starcie, ale dobrze, gdyby sama rama była nowoczesna i pozwalała na modyfikacje w przyszłości. Aktualnie najbliżej wymagań, które spisałem jest Merida Big.Nine 300 https://www.merida-bikes.com/pl-pl/bike/3039/bignine-300. Ewentualnie Big.Nine 500 Lite, ale wtedy tracę mocowania na ramie. Zastanawia mnie jeszcze seria crossów Gianta - Roam 1 albo 0 https://www.giant-bicycles.com/pl/roam-disc-1. Tutaj zdecydowanie na plus przełożenia - 44T na korbie oraz niska masa, jednak martwi mnie jedynie 63mm skoku amortyzatora, a dodatkowo nie jestem pewien czy takie opony sprawdzą się dobrze poza asfaltem - nie jeździłem nigdy na takich cienkich. Wiem, że wejdą tu gumy do 55mm, ale tak jak pisałem, nie chciałbym niczego na starcie wymieniać. Ogólnie zastanawia mnie jak dużo taki Roam straci w terenie, a ile zyska na asfalcie względem tej Meridy. Co myślicie o wymienionych rowerach dla moich zastosowań? Może ktoś zna coś bardziej odpowiedniego?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...