Skocz do zawartości

Kiciol

Użytkownicy
  • Postów

    42
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia Kiciol

Forumowicz

Forumowicz (2/4)

  1. Rozglądałem się wcześniej za takim na rynku wtórnym ale stanęło na Big nine 300 lite... Zazwyczaj tak jest że gdy szukasz, to nic nie ma w pobliżu ? Hamulce do włóczęgi wkoło komina dają sobie radę. Ale po zmianie na Deore to już inny świat... To chyba po kołach najlepsza inwestycja w rowerze.
  2. Mój rozmiar i jeszcze w Poznaniu.... XC 100 za tę kasę sam bym przygarnął... Rower poza konkurencją.
  3. Pewnie chodzi o stronę wizualną w porównaniu z ramą Meridy... Jakościowo raczej bez zarzutu. Nie wiem jak Rose ale Rockrider ma dożywotnią gwarancję i dobrą obsługę pod kątem reklamacji, więc tu kolejny plus dla Decathlonu.
  4. Koła już klepnięte, więc temat zamknięty. To nie rower na wyścigi ani do ciężkiego tyrania po górach, więc myślę że to co mi zaproponowali to i tak na górkę jak na moje potrzeby. Pchać się w komponenty z jeszcze wyższej półki nie ma sensu.
  5. Mi w zasadzie została z oryginału rama i napęd. Koła się robią, amortyzator też wleci inny, kiera zmieniona, hamulce również... Ale to w rowerze za psie pieniądze. Gdyby przyszło mi to wszystko wymieniać w nowym, to prędzej bym się szarpnął na wyższy model jak 120... XC 120 to ta sama rama co setka. Cenowo kilka stów tańszy niż Merida 500, a osprzęt o wiele lepszy... To też dobry sprzęt.
  6. Składane i na 100 % się mylisz ?
  7. To nie tylko hamulec ale i pancerz przerzutki tył. W ramie nie masz otworu pod suportem żeby wyprowadzić przewód i linkę , ani z lewej strony otworów, a tam powinien wychodzić przewód hamulcowy. Poza tym kolejny minus moim zdaniem to mocowanie hamulca tylnego. Obecny standard to post mount, a tutaj z tyłu masz IS... Szczerze to prędzej bym wybrał Rockridera. Może warto rozejrzeć się za czymś z drugiej ręki? Za nieco ponad 3 tysiaki możesz znaleźć takiego xc 100 a resztę zaoszczędzoną wpakować w upgrade. W tej kwocie możesz też znaleźć starszą wersję w czarnym kolorze, na kołach Sun ringle i z lepszym napędem. Ja początkowo też jeździłem po sklepach i szukałem nowego, ale jak zrobiłem podsumowanie ile rzeczy w rowerze za 5 tysięcy jest kiepskich (hamulce, koła, amortyzator), to stwierdziłem że wolę używaną dobrą bazę i powoli resztę robić pod siebie...
  8. Przymierzałem się w dwóch sklepach do 500 lite i w obu były to L-ki przy 180. M jest dla mnie za krótka. I taka też była sugestia sprzedających co do rozmiaru...
  9. To już zależy od potrzeb. Ja obecnie też mam zwykłą 3-setkę i jeżdżąc po płaskim, nie używałem małego blatu, więc w wersji lite przechodzę na jeden blat... Co do geometrii, lite rzeczywiście jest bardziej progresywna. Ale tak jak piszesz, możesz pokombinować z mostkiem. Ja odwróciłem na plus i przełożyłem kierownicę ze starej, bo te proste to dobre jedynie do ścigania a nie do szwendania się na codzień...
  10. A czy nie pomyliłeś 300 z 300 lite? Z tego co mi wiadomo lite wychodzi w kolorze turkusowym (chyba tak się to nazywa ?) i czarny mat... Antracyt to zwykła 3-setka. 300 lite ma Deore Shadow, czyli z mocniejszą sprężyną, mającą zapobiegać obijaniu łańcucha. Między 500 lite a 300 lite jest 5 stów różnicy. Ja bym wolał dopłacić i mieć Markhora i lepszy napęd...
  11. Rose sztywna oś z przodu, z tyłu QR. Ta linka hamulcowa kłuje w oczy. Ma lepszy osprzęt od Meridy, koła, amortyzator, hamulce... Rama Meridy zdecydowanie ładniejsza - sam taką właśnie kupiłem. Ładne spawy, sztywne osie. Reszta bez szału, dlatego wziąłem z drugiej ręki dla samej ramy i robię upgrade pod swoje potrzeby. Do takiej jazdy jak piszesz pewnie będzie wymagana ingerencja w napęd. Rose ma blat 32, więc może brakować twardych przełożeń. Nad Rockriderem też się zastanawiałem ale tak jak u Ciebie, malowanie mi zupełnie nie podeszło. Starsza wersja w czarnym kolorze była całkiem spoko i na lepszych klamotach...
  12. Stanęło na XR 391 i piastach 370. Dzięki za odpowiedzi ?
  13. Myślałem o czymś z półki DT Swiss. Tu nie wiem co to za piasty, no i bębenek u mnie zwykły pod kasetę 10-tkę. Pisałem do Lemonbike i polecili mi coś takiego https://lemonbike.eu/product/dt-swiss-x432-straightpull/#configuration
  14. Cześć Planowałem upgrade swojej Meridy w późniejszym czasie, ale padnięta piasta przyspieszyła poszukiwania. Poszukuję kół na sztywne osie 12/148 i 15/110 boost, centerlock. Budżet około 1500. Używane do celów do włóczęgi po płaskich terenach, lasy, szutry,przez cały rok. Moja waga 72 kg. Opony obecnie Gravelking 50 mm i w tych okolicach chcę się obracać. Możecie coś polecić?
  15. No i się rozjaśniło. To Suntourowski wynalazek Q-lock. Teraz trzeba to będzie poskładać ?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...