Skocz do zawartości

LucasO

Użytkownicy
  • Postów

    1
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Osiągnięcia LucasO

Nowicjusz

Nowicjusz (1/4)

  1. Dzień dobry, szukam dla siebie roweru do jeżdżenia głównie po mieście do pracy, też po parkach, czasami na jakieś pozamiejskie rekreacyjne wycieczki (asfalt, szutry). Jazda raczej nie przez cały rok, ale w cieplejsze dni (wiosna, lato, jesień). Trochę ograniczają mnie parametry fizyczne: wzrost 164 cm, krótkie nogi (długość nogi po wewnętrznej: 67/68 cm), waga (na tę chwilę, ale idzie w dół ?) 88 kg. Ramy tzw. damskie mniej mi się podobają, więc celuję póki co w ramę tzw. męską. Budżet ok. 3 000 – 3 700 zł. Przeznaczenie roweru chyba kieruje mnie w kierunku tzw. rowerów crossowych, fitnessowych, trekkingowych. Ze względu na wspomniane moje parametry fizyczne: rama 17 cali, choć jest to na granicy ryzyka (a nawet chyba już w ryzyku), ale z dostępnością mniejszej męskiej ramy może być chyba problem. Rozważałem na początek jakiegoś zgrabnego trekkinga, np. Kross Trans 5.0: https://www.centrumrowerowe.pl/rower-trekkingowy-kross-trans-5-0-pd27820/ Ale chyba jednak skłaniam się ku crossowi / fitnessowi - zresztą, mniejsza o klasyfikację, chodzi mi to, aby wygodnie się jeździło z w miarę wyprostowaną pozycją, ale aż tak prostą jak na rowerach miejskich. Zastanawiałem się nad Unibike Crosfire - można wyrwać za ok. 3 200 zł: https://www.rowerzysta.pl/Rower-crossowy-Unibike-Crossfire-Man-2022/kolor-grafitowy--niebieski_rozmiar--ramy-19?gclid=CjwKCAiA5Y6eBhAbEiwA_2ZWIUHHRgodbKRQqJHJgW9xDlOu7SHw0qkYfZ0YWxbpDNg3xhyDvtlfNRoCEIgQAvD_BwE A nawet Unibike Viper (gorsza korba, reszta chyba solidniejsza niż w Crossfire’rze). Kolorystyka Unibike mnie jednak nieco nie przekonuje, wolałbym jednolity kolor. Wpadły mi jeszcze w oko: 1) nieco starawy Cube Nature Pro rozm. 17 z 2017 r. w cenie 3 699 zł (bez rabatu na tę chwilę): http://www.arkus.sklep.pl/rower-cube-nature-pro-czarny-2017-p-10796.html 2) Trek Dual Sport 3 EQUIPPED 2021 gen. 4 roz. M https://rower-sport.pl/pl/p/TREK-DUAL-SPORT-3-EQUIPPED-2021-Lithium-Grey/9096 (specyfikacja na stronie producenta: https://www.trekbikes.com/pl/pl_PL/rowery/rowery-hybrydowe/rowery-dual-sport/dual-sport/dual-sport-3-equipped/p/33535/) 3) ale - co ciekawe - wygodniej mi się jeździło (po sklepie) na Treku Dual Sport 2 2023 gen. 5 w roz. - uwaga - L (można mieć za ok. 3 700 zł) : https://pmrider.pl/produkt/rower-dual-sport-2-generacji-5-galactic-grey/ https://www.trekbikes.com/pl/pl_PL/rowery/rowery-hybrydowe/rowery-dual-sport/dual-sport/dual-sport-2-generacji-5/p/36823/?colorCode=grey Geometria tych Treków Dual Sport z 2023 r. gen. 5 jest nieco inna, ale żeby aż tak było czuć różnicę? Trochę zacząłem zgłębiać temat, policzyłem stosunek stack do reach i różni się chyba dość bardzo: Dual Sport 3 z 2022 r. gen. 4 (roz. M): 60,6 / 41,6 = 1,45 https://www.trekbikes.com/pl/pl_PL/rowery/rowery-hybrydowe/rowery-dual-sport/dual-sport/dual-sport-3-equipped-gen-4/p/35109/?colorCode=black Dual Sport 2 z 2023 r. gen. 5 (roz. L): 62,4 / 39,1 = 1,59 https://www.trekbikes.com/pl/pl_PL/rowery/rowery-hybrydowe/rowery-dual-sport/dual-sport/dual-sport-2-generacji-5/p/36823/ Z tego by wynikało, że wygodę daje mi stack do reach wynoszący ok. 1,6 ? i... więcej, bo prawie że najwygodniej jechało mi się na... trekkingowym (?) Diamancie Elan Super Deluxe https://pmrider.pl/produkt/rower-diamant-elan-super-deluxe-her-dravitgrau-metallic/ (po obniżce cena ok. 3 800 zł) Podobny stosunek stack do reach (ok. 1,6) ma np. Marin Kentfield 1 lub 2 - wizualnie super, ale osprzęt (i to w tej cenie) mnie nie przekonuje: https://www.marinbikes.com/pl/bikes/2023-kentfield-2 Ostatnio napaliłem się na kolejnego Treka - FX 3 roz. M (podobają mi się wizualnie), ale używanego, prawdopodobnie model z 2021 r., tyle że tu stack do reach wychodzi 1,40 (= 55,7 / 39,7): ? https://www.olx.pl/d/oferta/rower-szosowy-trek-fx-3-leciutki-hydraulika-karbon-CID767-IDRs194.html https://www.trekbikes.com/pl/pl_PL/rowery/rowery-hybrydowe/rowery-fitness/fx/fx-3-disc-equipped/p/35107/?colorCode=black (nie znalazłem nigdzie informacji, by ich geometria na 2023 r. zmieniła się) A napaliłem się na niego, bo przeczytałem taki oto opis: "Pozycja za kierownicą nastawiona jest na komfortową jazdę z nieco wyprostowanymi plecami, która sprzyja jeździe rekreacyjnej.": https://sprint-rowery.pl/rower-fitness-trek-fx-3-disc-2023 Niestety nie mam jak przymierzyć się do tego Treka FX (roz. M), bo nie ma ich we Wrocławiu. Może jutro uda się obejrzeć czyjś i przymierzyć doń, ale w roz. L, więc raczej niewiele mi to da. Sprzedawca twierdzi, że geometria FX'a jest zbliżona do geometrii Dual Sporta z 2022 r. gen. 4, więc... tak jakby dla mnie lipa. I... jak żyć??? Czy da się osiągnąć w tym Treku FX 3 bardziej wyprostowaną pozycję zmieniając mostek, np. na regulowany i podnosząc kierownicę??? Aktualnie (no, teraz zimą nie) jeżdżę na rowerze prawie już chyba dwudziestoletnim (coś z ok. 2004 r.) poskładanym na ramie Author Traction w rozm. ramy 17, na kołach 26. Jak na załączonym zdjęciu.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...