Skocz do zawartości

MeMyselfAndI

Użytkownicy
  • Postów

    1
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Osiągnięcia MeMyselfAndI

Nowicjusz

Nowicjusz (1/4)

  1. Cześć, posiadam rower z Decathlona Rockrider ST900 (Link: https://www.decathlon.pl/p/rower-gorski-mtb-rockrider-st-900-27-5/_/R-p-301098). Rower posiada napęd jednorzędowy z zębatką 32T z przodu i kasetę 11-rzędową z tyłu (11-13-15-18-21-24-28-32-36-40-46). Rower użytkuję głównie na szosach (dojazdy do/z pracy) i czasami w lesie, dlatego zmieniłem oryginalne opony na Continental Double Fighter III. Po zmianie opon kultura pracy roweru wyraźnie się poprawiła, rower jest szybszy. Niestety co za tym poszło nie mogę go dokręcić nawet na płaskich odcinkach drogi. Już wcześniej mi to przeszkadzało, ale teraz totalnie brakuje rowerowi min. dwóch biegów... Obecna konfiguracja napędu daje duże opcje operowania poza utwardzonymi trasami, bo jest cała masa lekkich biegów, natomiast brakuje mi tych cięższych, żeby na asfalcie jechać przynajmniej te 30km/h bez kręcenia korbą jak szalony. Tyle w zasadzie z obrazowania tematu. Teraz do sedna - nie jestem specjalistą i nie potrafię dobrać przedniej zębatki, tak samo jak nie wiem jak się taka większa zębatka zachowa w praktyce. Znalazłem na Allegro zębatkę taką jak posiadam obecnie zamocowaną tylko że 38T (6T więcej niż fabryczna). Pytania: 1. Zębatka ma oznaczenie Sram X-Sync 2 Eagle 6mm Tarcza korby 38T - co ten offset oznacza? Nie mogę znaleźć informacji. 2. Jaki będzie miała wpływ ta zmiana na kulturę pracy roweru? Czy rzeczywiście dojdzie kilka cięższych biegów i ewentualnie ile, oraz ile tych lekkich wtedy odpadnie? 3. Czy przy zmianie zębatki z 32T na 38T muszę wydłużyć łańcuch i ewentualnie o ile? Z góry dzięki za pomoc.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...