Skocz do zawartości

viayner

Użytkownicy
  • Postów

    13
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia viayner

Forumowicz

Forumowicz (2/4)

  1. Witam, dobra wiadomosc, po kontakcie z serwisem okazalo sie ze: - mam oddac rower do lokalnego serwisu a rachnunkiem obciazyc sklep w ktorym zakupilem rower (zakup z innego miasta) Wyglada ze cala sprawa zakonczy sie sukcesem. Pozdrawiam i dziekuje za zainteresowanie
  2. Witam, rower ma 10dni nowo zakupiony. Testuje od 10 dni. Jak widac "plasitk" z kola sam juz odpada ? Czesc eksploatacyjna tak ale po 10 dniach sie rozpada? Zebym jakos go forsowal ale na takiej sciezynce? Wszystko lata jakby wszystkie sruby puscily. Pozdrawiam
  3. Witam, Prosze kolegow o komentarz zdarzenia, post polaczony z "Rockshox Bluto luz w mocoawaniu" oraz "hamulce shimano BR-400 - piszczenie, odglosy tarcia" - wstawienie linkow powoduje "A potentially unsafe operation has been detected in your request to this site". dotycza tego samego roweru ktory testuje od 10dni. Wczoraj jechalem po sciezce narciarskiej: podjazdy rzedu 10-20m bloto i miekki snieg, zalaczam zdjecie. Podczas zmiany biegu na nizszy przewaznie zmiana 3->2 i 2->1 slychac bylo niemily zgrzyt, dla wyjasnienia nie zmieniam (przewaznie) biegow pod obciazeniem (wyjatek stanowia zawody gdzie nie mysli sie o tym ? ) powtorzylo sie to pare razy, ostatecznie na malym podjezdzie silny zgrzyt i upadek bo rower stanal w miejscu, ogledziny pokazaly ze lancuch jest zakleszczony (walczylem z nim moze ze 20min aby wogole byc w stanie isc z rowerem) a przerzutka znajduje sie w dosc ciekawym polozeniu. Brak mozliwosci ustawienia przerzutki w poprawnym polozeniu. Rower ma 10 dni, nie"szalalem" to byla normalna wrecz niedzielna jazda, czy to powinno podlegac gwarancji? spotykam sie pierwszy raz z czyms takim, w moich rowerach gorskich majacych XT i stary LX nigdy nic takiego nie wystapilo nawet na zawodach. Czy wspolczesne XT nadaje sie tylko na niedzielna wycieczke na plaze? Pozdrawiam
  4. Witam, po rozebraniu okazalo sie ze "specjalisci" ze sklepu docieli zbyt wysoko rure lub zapomnieli o jednym pierscieniu. Po kontakcie z nimi wysla mi brakujacy pierscien. Pozdrawiam
  5. Witam, dzis walczylem i nieco katowalem te hamulce, obserwacje: - piszcza/harcza podczas obracania kolem efekt jakby ocierajacych klockow o tarcze, opory toczenia kola, zwlaszcza z przodu. - podczas hamowania wrecz wyja, ale wielokrotne silne hamowanie ze sporej predkosci i sa cichsze jakby klocki sie dotarly bo co? spuchly po wodzie ? - tarcze nie pogiete, obracaja sie idealnie - umycie tarcz i zaciskow, odtluszczenie i wielokrotne hamowanie ulozylo klocki i jest akceptowalnie. - odczucia osobiste BR400 hamuja dosc dobrze, nie tak precyzyjnie da sie je wyczuc jak XT ale daja rade wylapac mnie (100kg) podczas nawet sporego zjazdu, za to porownywalny rower na NX jest w "dotyku" delikatny, plastikowy, wycie znaczaco silniejsze, nieda sie wyczuc kiedy hamulec zalapie albo nie hamuje albo wyje/hamujac odrazu. Pozdrawiam
  6. Witam, rozebralem dzis mostek i wyglada ze rura widelca jest ciut za dluga co podczas dokrecania mostka powoduje pozostawienie luzu, jezeli wstepnie docisne i obciaze mostek to da sie dokrecic go z minimalnym luzem. Nie popisali sie z montazem. Prosze o informacje: jezeli poluzuje mostek to widelec buja sie we wszystkie strony, czy tak byc powinno, nie pamietam takiego zachowania w moim "goralu", poluzowanie mostka powodowalo wysapienie ruchu gora dol ale nie na boki, czy brakuje gornej prowadnicy czy czegos w tym stylu? Jest stozek ktory po docisnieciu mostkiem ustala pozycje tej rury ale poluzowaniemostka i wszystko lata Pozdrawiam
  7. Witam, dziekuje za zainteresowanie, juz wyjasniam: - mieszkam w bardzo polnocnej Finlandii stad te mrozy i jeszcze/obecnie jezdze po sniegu, - obecne temperatury to -5 do +5 wiec to nieproblem temperatury - obydwa rowery ten z NX i BR400 zachowaly sie identycznie, po przejechaniu trasy crossowej na fatbike czyli lekkie gorki bloto sporo sniegu byloslychac"normalne"objawy zabrudzenia jak lekkie ocieranie czegos ale zanikalo po chwili. - zmycie woda bez specjalnego cisnienia, spowodowaly wyrazne opory toczenia ktore moge porownac do zle/nie symetrycznie ustawionych klockow/okladzin wzgledem tarczy. Tylko dlaczego ? - Zaraz to rozbiore i poogladam dokladniej, niemniej jak wspominalem moja Grimeca/XT nigdy tak sienie zachowywala, raz ustawiona mogala zostac zalana blotem i nic zadnych problemow tarcia. Pozdrawiam
  8. Witam, dziekuje za odpowiedz, czyli upraszczajac wspolczesne hamulce to pomylka, jak wspomnialem w moich Grimac'ach 4 tloczkowych nie zaobserwowalem takiego zachowania od 20 lat (tyle ma moj rower) a mieszkam w kraju gdzie -35 nie jest czyms dziwnym a snieg lezy 6 miesiecy. Rower o jakim wspomnialem ma 3dni i wspomniane zachowanie spowodowlao umycie go z blota tylko woda. Jak w takich warunkach wogole mozna tego uzywac w terenie, przeciez woda jest tu na porzadku dziennym. Piski pojawily sie po 2 dniach jazdy terenowej ale bez specjalnegokatowania hamulcow,normalna jazda, ocieranie to skutek mycia w obu przypadkach, efekt jakby okladziny tarly o tarcze. Pozdrawiam
  9. Witam, Kupilem niedawno fatbike z hamulcami shimano BR-400, testuje go od 2-3 dni, hamulce dzialaja nawet zadziwiajaco dobrze ale: - ostatnio zaczely pracowac (3dni uzywania) glosniej, jakies popiskowania itd. - dzis umylem rower woda (malo juz bylo widac go spod blota) i krecac kolem slysze chrobotanie, znaczne opory toczenia itd. O co chodzi? Czy oczekuje za duzo od kiepskich hamulcow? Ciekawostka uzywalem roweru kolegi z hamulcami sram NX i dokladnie takie samo zachowanie po splukaniu woda. W moim rowerze gorskim ze starymi XT (4tloczkowe, jeszcze pod nazwa Grimeca) zadnych takich "dziwadel" nie zaobserwowalem od 20 lat ! Czy to jakosc wspolczesnego sprzetu ? Prosze o sugestie. Pozdrawiam
  10. Witam, zamowilem niedawno fatbike z Rckshox Bluto ktory zostal zamontowany w serwisie zamiast oryginalnego sztywnego widelca. Testuje rower od 2-3 dni i mam wrazenie dziwnego metalicznego odglosu jakby dobijanie przy wiekszych nierownosciach terenu czy skokach. Z analizy wyglada ze te odglsy sa skutkiem "luzu" w mocowaniu amortyzowanego widelca. Dokrecalem mostek ale na niedlugo to pomaga. Jezeli poluzuje mostek to widelec buja sie na boki, czy tak powinno byc? W moim rowerze gorskim nic takiego nie bylo, zadnych takich luzow. Prosze o sugestie jak to powinno byc zrobioe i jakto poprawic Pozdrawiam
  11. Witam, dziekuje bardzo, w sumie na tego typu opis liczylem. Ja mam w "goralu" obecnie XT i polecam, dziala naprawde w kazdych warunkach, kiedys mialem sachs'a najwyzszy model wtedy, obudowa plastikowa i to bylo cos naprawde dobrego, zadnych problemow w doslownie kazdych warunkach, jedyna wada to slabsza odpornosc na "wywrotki" wiec pekla. Co do Fatbike rozwazam ktorys z powyzszych modeli z wymiana widelca na amortyzowany po pewnym czasie, glownie ze wzgledu na koszty i praktyznie dostepnasc jednego-dwuch modeli. To bedzie uzupelnienie roweru gorskiego a nie glowny przedniot przemieszczania sie w terenie. Zalezy mi na wyborze wersji ktorej nie zniszcze po 2-3 tygodniach jazdy, lubie nadal jazde dosc "aktywna" no i moja waga "po zimie" pewnie dochodzi do 100kg. Jeszcze pytanie co do wielkosci ramy, przymierzalem sie do XL i L i nie bylo odczuwalnej roznicy, moze po dluzszym czasie jazdy (mam 193cm), jak to oceniacie? Pozdrawiam
  12. Witam, jak wspomnialem mam rower gorski do jazdy "normalnej" ale sa u mnie tereny gdzie niestety rower gorski juz nie dajerady ze wzgledu na waskie opony, ja mam 2.5 wiec chyba zmiana na 2.8 nie wiele pomoze. Testowalem na kilku fatbikach te tereny i jazda jest przyjemnoscia. U mnie snieg lezy ponad pol roku wiec to tez biore pod rozwage, szczegolnie np. teraz kiedy zaczynaja sie roztopy i na nartach nie da sie jedzic za tydzien/dwa a na fatbajku i owszem a typowy rower gorski poprostu utonie. Znam ograniczenia tych rowerow i nie zamiezam jezdzic po asfalcie wogole. Moje pytania raczej byly a propo osprzetu, doboru itd. Pozdrawiam
  13. Witam, prosze o pomoc w wyborze/sugestie, chce w najblizszym czasie zakupic Fat-bike, w zwiazku z mala dostepnoscia (u mnie) jestem ograniczony do wyboru wsrod tych rowerow (przykladowe linki, niestety po Finsku ale da sie wyczytac jaki jest osprzet): 1) Mongoose Argus Comp 2021, https://www.skiout.fi/mongoose-argus-comp-2021-fatbike.html za widze tu osprzet SLX co w tej cenie nie jest oczyswiste, troszke martwia mnie hamulce (jarrut) BR-400 to raczej budrzetowe hamulce ale nie mialem z nimi doswiadczenia. 2) Silverback Scoop Single, https://jesajasport.fi/pyoraily/siklverback/fatbikes/2021-silverback-scoop-single prosze clicknac na "NÄYTÄ LISÄÄ" aby wyswietlic szczegoly, calosc na Deore i takze hamulce Deore M6100, tez nie mialem z nimi wielkiego doswiadczenia, powinny byc lepsze od BR400. 3) White 8FAT, https://www.xxl.fi/white-8fat-ltd-nx-1x12-22-unisex-fatbike-dark-blue/p/1178087_1_style?gclid=CjwKCAjw3cSSBhBGEiwAVII0ZzrZMMIu9e6R8z4U7jPely8z9UTkPPkuzBA-ZSZrNcBz-KWB1FcakhoC8TIQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds , na SRAM NX eagle, jezdzilem po sklepie i te hamulce wygladaja sie byc "plastikowe" mam wrazenie ze pierwsza wywrotka i je uszkodze ale to wrazenie dotykowe. Teraz moze nieco czego oczekuje: - ze wzgledu na wiek juz raczej zawody nie wchodza w gre, ma to byc rower do jazdy po okolicznych gorkach/blocie raczej rekreacyjnie ale nie emerycko - docelowo chce wymienic przedni widelec (Etuhaarukka) na amortyzowany, modele amortyzowane sa obecnie nie dostepne u mnie po za bardzo drogmi. Tu mam prosbe o ocene (jezeli to mozliwe) czy i na jaki amortyzowany widelec moge wymienic w danym modelu, milewidziane sugestiei polecenia. - 20 lat jezdzilem na rowerze gorskim 26" (rama Proflex 957), od nowowsci by "shimano free" czysty sachs/sram z najwyzszej polki wtedy, do dzis dziala perfekcyjnie, obecnie na XT, hamulce Grimeca=XT 4 tloczkowe i do nich moge sie odnosic. - rama i jej rozmiar, mam 193cm wiec teoretycznie XL ale przymierzalem sie do L i XL i nie widze specjalnej roznicy, jaki rozmiar polecacie? Koledzy mieli przypadki ze wieksza rama szybciej pekala - firmy oszczedzaja i robia wieksze ramy z tych samych "rurek" bez uwzgledneinia zmiany naprezen. Z gory dziekuje za pomoc Pozdrawiam
×
×
  • Dodaj nową pozycję...