
Darik
Użytkownicy-
Postów
7 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
Osiągnięcia Darik

Nowicjusz (1/4)
-
Jest to oczywista cecha fizyczna ze powierzchnia stuku im większa tym lepsza przyczepnosc.Wierz mi kiedy chcesz smigać po bruku ,kocich łbach a jeszcze lepiej mokrych po niedawnym deszczu albo porannej rosie,złozony w zakręcie na lekkim spadzie zadne te cechy duzych opon/kół nie pomagają.Widzę jak posiadacze większych tak samo szlifują ulice twarzami.W takich warunkach tylko niski srodek cięzkosci i bardzo dobry balans+hamulce które nie są za ostre i dobra znajomosc terenu.Ale to tylko na sztywnej ramie mtb bo na tych miejskich habetach to tylko prosto i do przodu.Jesli zakręt to tylko po wielkim łuku i z bardzo wczesną sygnalizacją zamiaru skrętu.Te dwa ostanie zdania to przytyk do wątku obok o rodzajach rowerów na miasto.Postaram się odniesc do tego wątku pózniej bo mogę powiedziec cos wiecej po 15 latach mieszkania w stolicy Holandii.Ponieważ czas mnie goni a cenię sobie uwagi rozmówców takze szybko do wątku Oskarr-rama klasycznego sztywnego MTB (nie większa niż 21" cali) jest to najbardziej uniwersalna baza dla wygodnego,szybkiego i wszechstronnego roweru.Posiadam grubą ramę aluminową(napęd korba specialized i caseta, przerzutki tył/przód-deore lx) z kompletem kół Bassano Grimeca 26"+opony 26x2.40.Całosc to mały czołg.Jak się rozbuja to mało rzeczy może zwolnić tego potwora.Nawet woda i snieg po oski nie robią problemów na krótkich odcinkach kilkudziesięciu metrów.Ale na taki rower potrzeba więcej czasu zeby sie cieszyc z jazdy na nim.Wyjazd w inny teren,więcej czasu wolnego etc.etc.Ktos mi polecił zmianę kół i napędu.Mam na mysli dwa rózne komplety kół i ogumienia do tej samej ramy.Co jest wykonalne i całkiem interesującą alternatywą gdyby nie cięzar ramy i jej ograniczenie do formatu kół 26".Dlatego jest potrzeba nowego zakupu , dobrej w miarę uniwersalnej ramy która może słuzyć po szybkich modyfikacjach jako baza dla dwóch róznych zestawów np.MTB/trekking,trekking/gravel.Pozdrawiam
-
Dziękuję za odpowiedz.Obecny tryb zycia jaki prowadzę nie pozwala mi cieszyc się rowerem z kołami 28",teleskopem,etc.Najwięcej czasu spędzam na rowerze jezdzac w miejskich ciasnych brukowanych uliczkach ,rzadziej poza miastem.I w takich warunkach duze koła podnoszą srodek ciezkosci i rower traci na zwrotnosci.Brak kontroli trakcji w moim przypadku to niebezpieczne konsekwencje.Zwłaszcza ze wokól jest masa rowerzystów którzy jezdzą jak chcą i dzięki kołom 26" mozna sie szybciej rozpedzic i odjechac. Dlatego na ten rok potrzebuje szybki napęd,dobre koła i hamulce.Pół napędu dobrego mam muszę przemysleć co będzie dobre na drugą połowę(korba).Na nastepny rok jest plan na złozenie mixa/hybrydy:treking o mozliwosciach lekko terenowych.Tam na pewno bedzie min 28" koła i jakies szybkie przełozenia może nawet karbonowa rama albo kompozyt Cr-Mo i wszystko na sztywno.Po prostu potrzebuje dwóch rowerów bo nie da się upchnąć wszystko do jednego.Novatec z Alexrims wygląda niezle.Ktos mi zaproponował Mavica.Jak zejdzie z ceny tez wezmę.Do tego dobre opony i jest moc.Nie chce za duzo grzebac przy rowerze wolą więcej raz zapłacic i miec spokój na dłuzszy czas.Czesciej serwisowac i jak się dba i nikt nie ukradnie mozna się cieszyc z jazdy.Jedyna ekstrawagancja o której myslałem to taki wynalazek jaki znalazłem w sieci-taki rodzaj amortyzacji siodełka:https://pojazdyelektryczne.org/viewtopic.php?t=911. Pytanie jest czy ktos mial stycznosc z tym i czy to działa?
-
Własnie sprawdziłem Novatec i cenowo jest ok.A maszynowe łozyska są o wiele wytrzymalsze od standardu jak w xt.Do tego dodatkowa oska którą łatwiej i szybciej wymienić.Ktos mi polecił DT Swiss ale to już nie do tego roweru,ponoć niezawodne ale to już inna półka.A jakie felgi by były optymalne do Novateca?
-
Dzięki wielkie panowie.Chyba poszukam cos z zakresu alivio-deore.Wtedy cos innego wstawię w nową ramę no i koła tez lepsze mozna zainstalować.Dzieki jeszcze raz.Pozdrawiam
-
Zgadza się.To był wolnobieg z tourney.Zrobiłem gruntowną wymianę i 90% podzespołów wymieniłem.Na to chwilę nie chce zmieniać roweru,cenię sobie geometrię ramy,sentyment i ma te inne zalety.Dopiero w następnym roku planuję złozyć dobry trekingowy/hybryda rower na kołach 28"-29"."Kasety XT są aluminiowe i minimalne rozciągnięcie łańcucha powoduje bardzo szybkie zniszczenie takiego napędu."Tu gdzie teraz mieszkam w lokalnym warsztacie zaoferowali mi taki przyrząd do kontroli łańcucha. -3min19sec Chain Wear Indicator 2.0. Dzieki regularnej kontroli podobno mozna wydłuzyć zywotnosc napędu.Korbę i tak muszę wymienić i to będzie korba na hollowtech II.No i jak wszędzie mówią i piszą podstawowe hollowtech'y mają problem ze szczelnoscią(woda dostaje się do srodka).Mógłbyś polecić jakiś dobry hollowtech?Wolę zainwestować w coś dobrego żeby bez wyraźnego powodu nie zaglądać za często do tej części roweru.Rower niestety trzymam na zewnątrz budynku. Jeszcze poszukuje dobrych kół 26".Myślałem o piastach Deore xt i jakies dobre felgi pod opony 1.75-2.00.Moja waga 110kg i mam hamulce v-brake.Jak bys mógł polecić cos solidnego w rozsądnej cenie.
-
Witaj.Tak to klasyczny mtb z 26"kołami.Dzięki za reakcję.Jestem trochę zielony w temacie i nie nadążam.Co to znaczy ze "więcej niz 44 się nie zmieści"Jak bym wstawial 48/38/28 to musi byc dłuższy łańcuch?Wcześniej na tej ramie jeździłem w układzie 3x7 gdzie przód to jakaś korba no name 48/38/28 a tyl jak dobrze pamiętam to najmniejsza zebatka miala 14 zębów.Wtedy nic nie tarło o ramę.Teraz mam bardzo dobry górski napęd ale korba x3 najwiekszy blat ma 42 a tył najmniejsza zębatka 11.Na góry to jest genialny układ na płaski teren z małymi wzniesieniami nie wystarcza.A obawiam się że korba 44/36/26 niewiele zmieni.Dlatego mam ambicje na korbe 48 a z tylu x9 gdzie najmniejsza zebatka 11. Jeszcze mam pytanie napisałeś ze "korba 10x jest kompatybilna z 9x"czy w takim przypadku łańcuch xt hg 93/ 9 speed bedzie kompatybilny np:korba 3x10 na kasete 3x9?Aha i jeszcze przerzutka front powinna byc dedykowana do korby(3x10)czy tej samej klasy/serii co korba ale pod kasete(3x9)?
-
Witam.Ma na imie Dariusz i noszę się z zamiarem upgrade'u mojego roweru.Ponieważ portal ten zarekomendował mi kolega który uzyskał fachowe porady w kwestii napędu wierzę że trafiłem tu na kogoś z wielkim doświadczeniem i nieszablonowym spojrzeniem na problem.Otóż posiadam rame 19.5 cala i do tej pory jest tam naped 3x8.Korba na kwadracie bsa 68 i kaseta 8-rzędowa.Chce to zamienic na napęd 3x9 ewentualnie 2x9.Posiadam kasete 9-rzędową xt cs M770 i niestety nie mogę już znaleźć/kupić(przynajmniej na razie)korby m770(44-32-24)do kompletu grupy.Jednym z powodów problemu z zakupem tej korby jest zaprzestanie produkcji tej klasy komponentu jak i braki w magazynach.Ponieważ głównie jeżdżę po mieście ,trochę trasa przeważnie płasko z niewielkimi wzniesieniami nie potrzebuję typowo górskiego napędu ale raczej coś trekingowego.Moja rama jest stara ale nad wyraz solidna i wygodna(geometria ramy do mojego stylu jazdy)i nie chce jej zmieniać.Cenię bardzo jakość i niezawodność klasy deore xt kasety(m770)którą już posiadam łącznie z przerzutkami,manetkami,kablami i całą resztą potrzebną do instalacji ale potrzebuje korby z większą ilością zębów do wygodniejszej jazdy na długich płaskich dystansach.I tu zaczyna sie problem ponieważ nie mogę znaleźć właściwej korby (48/44 zębów duży blat)na przełożenie z 9-rzędową kaseta. Mam na oku następujące korby: -Shimano FC-CX50 46-36T 10S 175 mm 10s -Shimano Deore XT Trekking FC-T8000 10x 48-36-26T 175mm 10s -SHIMANO DEORE XT FC-T781 KORBA 48/36/26 175mm 10s I wszystkie charakteryzują się tym że mają przełożenie na 10-rzędową kasetę. Teraz zmierzam do meritum;poniewaz wszystkie wymienione modele są w systemie hollowtech II zakladam że jest opcja/możliwość zmiany suport bsa68 kwadrat na suport BB-MT800 BSA pod system hollowtech II-to pierwsze pytanie.I pytanie drugie czy model korby dedykowany kaset x10 to będzie kompatybilny z kaseta x9?Z tego co czytałem już na forum,cytuję słowa forumowicza"korby nie interesuje co jest z tyłu"to największym problemem może być łańcuch.Jaki w tym wypadku powinien być łańcuch-x9 czy x10??Z tego co czytałem różnią sie grubością.Automatycznie powstaje pytanie czy moduły zębów korby nie są za delikatne/przystosowane do np:łańcucha x9? Pozdrawiam, Dariusz