
Mcarto
Użytkownicy-
Postów
21 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
Ostatnie wizyty
Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.
Osiągnięcia Mcarto

Forumowicz (2/4)
-
Na razie odpuściłem. Rozejrzę się za jakimiś MTB 3/4 z tkaniny z dwr. A na zimniejszą porę może takie endura?? W zapasie mam wtedy prawie zawsze te nieprzemakalne.
-
Mam identyczne ale zabieram je tylko wtedy gdy pogoda już chłodniejsza i długie spodnie ubieram. Myślałem raczej o MTB bo to ma być do i z pracy po 5km. Jeżdżę dlugo w krótkich spodenkach to jakby co tylko nogi musze przetrzeć i ew buty zmienić ale i spodenki nie raz trochę zmokną. Wolałbym aby nie złapały za bardzo wody. Drugie pytanko o długie spodnie typu softschell na chłodniejsze dni, są takie turystyczne o wr 5000 i zastanawiam się czy warto? Przed zlewą nie ochronią ale przed zwykłym deszczem już zabezpieczą.
-
Ostatnio pogoda trochę niedomaga i zastanawiam się nad spodenkami z jakiegoś materiału waterproof do jazdy. Mam dobrą kurtkę, ochraniacz na kask, rękawiczki, buty ale od lat nie bardzo potrafię dobrać dolnej części garderoby. Zwykle kończy się to tak że zostawiam rower albo ubieram najkrótsze spodenki techniczne które schowają się pod kurtką i które też szybko schną.
-
Dziękuję za porady. Preparat który zakupiłem załatwił sprawę. W pierwszej dobie działał słabo ale teraz już trzyma solidnie. Zlepia się tak z wkładką, że muszę ją czasem wyciągać aby coś poprawić ale najważniejsze, że sztyca nie opada ?
-
Jak w temacie. Od początku mam problemy z częstym opadaniem sztycy w moim składaku Tern Link A7. Zwykle muszę kilka razy dokręcić szybkozamykacz zanim dobrze złapie co jest irytujące. Zbierałem się od jakiegoś czasu do naprawy, zakupiłem preparat który miał na zadanie zwiększyć tarcie i nic - sztyca dalej opada. Dzisiaj rozebrałem całość tj. wyciągnąłem rurę podsiodłowa, zacisk sztycy, wkładkę redukcyjną z rury roweru i nic. Wszystko wygląda idealnie. Zacisk (szybkozamykacz) jest dość szeroki na 2 cm i wygląda dobrze - nie chcę się go pozbywać bo to składak i zależy mi na tym aby go szybko złożyć. Wkładka aluminiowa jest dość miękka i wygląda dobrze. Rura w rowerze jest gładko i starannie w środku wyszlifowana jak być powinno. Przychodzą mi do głowy tylko dwie rzeczy: -Wymiana wkładki na coś z innego metalu czy tworzywa (rower jest cały aluminiowy) co zwiększyło by tarcie. -Zmiana szybkozamykacza na inny chociaż nie jestem pewien czy to załatwi sprawę? Może coś ze śrubą na pokrętle zamiast "klamki" - zaciski na imbusy odpadają. Z góry dziękuję za sugestie.
-
Co wybrać gravel Triban120 a Kross Esker 2 ms
Mcarto odpowiedział(a) na Artur13 temat w Jaki rower kupić do X złotych?
Podepnę się pod zapytanie bo autor wątku już chyba znalazł odpowiedź a ja konkretnie celuję w kupno tego Tribana 120 (z nowszej linii?? 2023r.) będąc świadomy jego plusów i minusów. Głównie podoba mi się bo: - jest tani i na w miarę poprawnym osprzęcie (nie chcę kupować używanego). - ma w miarę wysoki stock więc pozycja będzie bardziej wyprostowana. - jest w miarę lekki. - pozwala na zamocowanie toreb i biketrekking. Patrze jeszcze na Martin 4 cornera czy nicasio ale to już większy wydatek i zakup raczej przez internet bez przymiarki. Nie jestem wytrawnym rowerzystom ale lubię zawsze coś mieć na przejażdżki, wymyśliłem sobie Gravela bo fajnie mi się jechało na Genesis CDA 30, ogólnie fajnie mi pasował baranek i i wymyśliłem sobie, że gravel jest dla mnie najbardziej uniwersalny na dojazdy do pracy czy na ew. wycieczki. -
Jak w temacie, mam w planach wymianę kierownicy w moim rowerze z 46cm na coś bardziej kompaktowego 44cm z mocniej rozgiętymi rogami. Testowałem ostatnio kilka graveli i prawie idealna dla mnie jest kierownica z roweru firmy Genesis. Link do recenzji i zdjęć. Szukam kierownicy o b. podobnej geometrii ale dobrze by było jakby górna rura była grubsza a może wyprofilowana na płasko aby zapewnić wygodniejszy górny chwyt bo oryginalna Genesis jest dość cienka. Planuję też torbę na kierownicę więc wszelkie udogodnienia będę mile widziane. Nie chcę specjalnie owijać kierownicy dodatkowymi taśmami bo nie czuję wtedy roweru. Styl jazdy czysto amatorski, głównie chwyt za klamkomanetki i górną rurę, może jakaś dłuższa wyprawa z sakwami ale bez żadnego ostrego gravelowania.
-
Wracam do gry? Zrobiłem rekonesans po paru sklepach, przymierzyłem się do kilku rowerów i na dzień dzisiejszy moim faworytem jest Genesis croix de fer 10. Ną żadnym rowerze nie jechało mi się tak dobrze jak na tym Genesisie poza linią aluminiową Genesisa CDA która wydawała mi się jednak mniej wygodna. Nie wiem czy to opony 37mm vs 40mm, lepsze siodełko czy może stal?? czułem gorszą amortyzację. Miałem też okazję spróbować gravela Felt broam 30. Całkiem przyjemny rower dobrze się na nim jechało, była wygoda ale wydał się odrobinę mniej zwrotny. Może to za sprawą szerszej kierownicy 460mm która do końca mi nie pasowała bo preferuję 440mm? Felt ma też dużo lepszy napęd GRX który jednak nie zrobił na mnie większego wrażenia, bo jakoś na wszystkich przełożeniach wydawał się chodzić ciężej jak Croix de fer 10 wyposażony w Sorę? W każdym razie chcę wybrać pomiędzy trzema rowerami: Felt broam 30 Genesis Croix De Fer 10 Kona Rove Kony nie miałem okazji wypróbować ale na papierze ma prawie identyczną geometrię co ten Genesis i jedyną różnicą są koła 47mm 650c vs 700c w pozostałych. Kona jest też o prawie 400 euro tańsza od Genesisa. Wolałbym opony 40mm-42mm ale cena jest atrakcyjna. Kupują Genesisa mam rower jak na zamówienie - wszystko mi się w nim podoba. Felt jest ok ale pewnie wymieniłbym kierownicę na coś bardziej kompaktowego. W Konie nie jestem pewien szerokości opon - nigdy tak szerokich nie miałem. Bałbym się, że będą znaczne opory toczenia względem 40mm-42mm.
-
Mam jeszcze jedno pytanie. W niedzielę znowu przymierzyłem się do identycznego Gravela Genesisa co CDA o tej samej geometrii ramy, niestety znów na placyku ale jak poprzednio rower mi się podobał... czułem, że mam nad nim kontrolę, wystarczająco zwrotny i też stabilny bo punkt ciężkości wydawał się niższy. Niestety ten model był stosunkowo drogi, tańszych CDA już nie ma więc planuję zakup modelu o podobnej ramie przez internet. Zrobiłem rekonesans i Marin Nicasio+ jest praktycznie identyczny więc mam w pewniaka ale sporo graveli też nie odbiega bardzo wymiarami. Chcę wiedzieć na które dane mam zwrócić uwagę jeśli zależy mi na niższym punkcie ciężkości dla osoby wysokiej? czytałem, że ważna jest długość rury podsiodłowe, gdzie indziej zalecano wysoki stack... ile forów tyle opinii.
-
Niestety zakupiony rower nie podszedł mnie i wracam do tematu. Dalej szukam Gravela ew. jakiegoś innego trekkinga z możliwością montażu bagażnika jak będzie potrzeba. Ostatni zakup pokazał, że potrzebuję roweru lepiej przystosowanego do mojego wzrostu (188cm, długość nóg 95cm, waga 86 kg). Coś przystosowanego dla osób o dłuższych kończynach. Jedyna zmiana to grubość opony, miejscowe drogi są takie sobie więc celuję raczej w oponę powyżej 38mm.
-
Tak też chcę zrobić i niekoniecznie musi to być gravel - sam jeszcze nie wiem. Tylko musi lepiej pasować do mnie; w Cube obniżenie siodełka o 2cm już robiło różnicę ale wtedy nogi przetrwały odpoczywać i jazda stawała się męcząca.
-
Rozumiem ale ten gravel wydawał się wystarczająco zwrotny jak na moje skromne potrzeby. Ogólnie fajnie się na nim czułem, było jakieś zgranie z rowerem i łatwiej brałem ostrzejsze skręty na placyku. Nie jestem wytrawnym rowerzystom ale kilka rowerów przerobiłem i wszystkie wspominam dobrze.
-
Miałem kiedyś b. podobny do Cube rower ale jeździło się na nim dobrze. Sam już nie wiem, w sklepie testowałem ostrzej gravela (Genesis CDA) bo ten typ rowerów mnie bardziej interesował w dodatku nie miałem doświadczenia z kierownicą typu baranek. Po początkowych problemach jazda mi się spodobała, rower wydawał się zwrotniejszy od tego CUBE i bez problemu jechałem trzymając się tylko jedną ręką. Wybrałem jednak Cube bo lata doświadczenia z prostą kierownicą no i wydawało mi się, że w domu go sobie lepiej ustawię; ogólnie rower był też dużo lepiej wyposażony od tego Genesisa.
-
Nie wiem, nie znam się ale teraz wiem na co bardziej zwracać uwagę. Patrzyłem się bardziej na osprzęt jak na zachowanie roweru ale też nie było za bardzo miejsca aby lepiej wypróbować rower.
-
Dzięki @liftlodzzdecydowałem się jednak go zwrócić bo to nadal by nie załatwiło sprawy w 100% Ten rower był jakiś mało stabilny; o jeździe bez trzymanki mogłem zapomnieć a nawet z jedną ręką na kierownicy czułem się nieswojo... nigdy nie miałem z tym problemów? Wracam do tematu Gravela i dalej celuję w któregoś Genesis bo na CDA XL czułem się pewnie.