Skocz do zawartości

DarekCh

Użytkownicy
  • Postów

    2
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Osiągnięcia DarekCh

Nowicjusz

Nowicjusz (1/4)

  1. Witam. Dziękuję za odpowiedź i proszę o odpowiedź na kolejne pytania. Zęby są aż tak wyrobione? Porównuję ze zdjęciami ze sklepów, to prawdę mówiąc, nie widzę dużej różnicy. Prawda, że zęby moich blatów są nieco pochylone, ale nie wiedziałem, że tak bardzo, że może być problem z nowym łańcuchem. https://rowerek.pl/product-pol-19495-Tarcza-mechanizmu-korbowego-Shimano-Deore-FC-M590-36T-stal-czarna.html Mimo wszystko może warto kupić nowy łańcuch i spróbować? Właściciel przjechał 6300 km na dwóch łańcuchach. Do jednego z nich przymiar 1.0 wpada swobodnie. Do drugiego przymiar 0.75 wpada w połowie. Nowy łańcuch mam już w szufladzie. Myślałem, żeby kupić 3 nowe łańcuchy i jeździć na 3-4 łańcuchy (1 stary, 3 nowe). Wydaje mi się to finansową lepszą opcją niż wymienianie blatów. Blaty z przodu kosztują - 26, 30 i 120 złotych, razem 176 - Łańcuch Rowerowy SHIMANO HG54 DEORE 116 OG 10 RZ 83 zł. Może warto wymienić te 3 zębatki z przodu? 176 to cena 2 łańcuchów, a jakbym znalazł jeszcze alternatywe dla tego blatu ALU na stal to byłoby pewno taniej i lepiej. 10 rzędowa korba z oryginalnego zestawu KORBA SHIMANO FC-T551 480 zł. Dobrze rozumiem, że jak 1 blat jest aluminiowy, to używać przymiar 0.75 mimo, że reszta zębatek jest stalowa? Czy blat ALU 44z mogę wymienić na jakiś inny stalowy? Jest jakiś katalog gdzie znajde kompatybilności? Tego FC-M590 za bardzo w Shimano nie widać już. Czy ew. blat ALU 44z mogę zamienić na blat 48z z tego samego zestawu FC-M590? https://allegro.pl/oferta/tarcza-shimano-fc-m590-48z-alu-czarna-do-oslony-10478433927 Generalnie gdzie kupujecie pojedyncze blaty? Liczba ofert z blatem ALU jest ... znikoma. Czy jest sens lekkiego spiłowania zadziorów na niektórych zębach? Zwłaszcza na aluminiowej zębatce? Czy to, że z tyłu jest 10 rz. z przodu napęd 9rz., łańcuch 10rz. to problem? W przyszłości powinienem celować w korbę z 10 rz? Zębatki w przerzutce też do wymiany? Myślałem, że one nie mają dużego znaczenia bo nie występują tam duże siły działające na łańcuch, a same zębatki chyba nie są metalowe.
  2. Witam. Kupiłem sobie używany rower Krossa. Teraz czyszczę i wymieniam poszczególne elementy. W związku z tym mam parę pytań strasznego laika. 1) Oryginalnie rower miał takie napędy: - z przodu Shimano FC-T551 2-Piece 48/36/26T https://bike.shimano.com/pl-PL/product/component/shimano/FC-T551.html - z tyłu Shimano Deore CS-HG62-10 11-34T Właściciel zmienił korbę z przodu na: Shimano DEORE FC-M590 44-32-22 http://www.megabikes.pl/korby-shimano-deore-fc-m590-170mm-44x32x22-h-ii-p-4282.html Oryginalnie były więc zamontowany zestaw 10 rzędowy. Po modyfikacji przód wspiera 9 rzędów. Czy to jakiś problem dla napędu że tył jest na 10 rzędów, a przód na 9? Nic nie ociera, przerzutki przerzucają raczej bez problemu (tylko 1 kombinacja zaskakiwała, ale to pewno kwestia regulacji). Czy w przyszłości mogę utrzymać taki zestaw czy też przy jakiejś większej wymianie zmienić przód na 10 rzędów? 2) Dlaczego FC-M590 ma 2 zębatki stalowe a 1 aluminiową (największą)? Ta największa wygląda najgorzej. Z bliska zęby wydają się nieco pogniecione. Jak dla mojego użycia - zwykłe turystyczne trasy weekendowe to raczej wada. Aluminium będzie się szybciej zużywało, do tego wyciągnięcie łancucha należałoby kalibrować pod zębatkę aluminiową (czyli wymiana przy rozciągnięciu 0.75) 3) Czy rozciągnięcie łańcucha mierzyć do 0.75 z racji aluminiowej zębatki z przodu? 4) Oto największa zębatka z przodu. Czy kwalifikuje się na wymianę? Chciałem wrzucić nowy łańcuch bo jest mocno rozciągnięty (kompletnie wpada przymiar 1.0). 4) Oto pozostałe zęby z przodu. Czy któryś z blatów kwalifikuje się na wymianę? Chciałem wrzucić nowy łańcuch. 5) Oto blaty z tyłu. Czy któryś z nich nadaje się na wymianę? 6) Kółeczka przerzutki tylnej. Wyglądają chyba ok. NIe trzeba wymieniać. 7) Dużo syfu w złaczu przedniego dynama. Czym to wyczyścić? Może brakuje jakiejś uszczelki?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...