BetiOG Opublikowano 28 Czerwca 2020 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2020 Hej, to mój pierwszy post na tym forum ale już nie raz Wasze odpowiedzi w innych wątkach mi bardzo pomogły: Mam rometa sport z 89’ - rama, widelec, mostek i kierownica - mam też oryginalny osprzęt niekompletny. Chciałabym jednak zamiast oryginalnego osprzętu użyć, na ile to możliwe, bardziej nowoczesne rozwiązania tj: - zastosować klamkomanetki - obręcze stożkowe - nowe hamulce - nowe przerzutki i nowy napęd samodzielnie na oryginalnych podzespołach dokonałam renowacji rekorda, karata, wigry, waganta i bratka, bez większych problemów serwisuję też współczesne rowery w tym wypadku jednak chcę zaszaleć i zamiast renowacji - uwspółcześnić klasyka ramę będę malowała na czerwono i odtwarzała oryginalne oklejenie ale to właściwie tyle co chcę zachować z oryginału (no i mostek, widelec i kierownica też zostają). powiedzcie mi czy to co planuje jest w ogóle możliwe? jeżeli tak - to jaki osprzęt mogę wsadzić (grupa napędu - SORA?, hamulce itd) podpowiedzcie proszę jakie rozwiązania byłyby tu dobre - tak wiem, że się nie opłaca, tak wiem, że to profanacja ale rzeźbię sobie rower i jestem ciekawa co mogę urzeźbić Odnośnik do komentarza
jarcion Opublikowano 7 Listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2020 Cześć, ostatnio na podobne klimaty mnie wzięło, więc podzielę się skromnym może, ale doświadczeniem, zanim spłyną odpowiedzi "nie opłaca się" ? A temat z czerwca, więc już pewnie nie spłyną. Mi zachciało się unowocześnić podziadkowy rower "Popularny" z 1967 roku. Pierwsze schody to szerokość tylnych widełek. Stare rowery z torpedo (i nowe zdaje się też) mają szerokość montażową tylnych widełek 110mm. Teraz w rowerach jest 130-135mm, nie wiem jak we współczesnych szosach. Wartość pośrednia to 126mm. Tyle stalowe widełki bez większego problemu da się naciągnąć. Piasty 126mm to np. stare szosówki, w ogłoszeniach chodzą po około 100zł za sprawną shimano dura ace albo shimano 600 (lata '80/'90), są zarówno pod kasety jak i pod wolnobieg. Maksymalnie pod 7 rzędów, dopytaj sprzedawcę, bo starsze są pod mniejszą ilość zębatek. Co do współczesnych piast 135mm- jeszcze w praktyce nie sprawdzałem, ale zmieniając kontrnakrętki normalnej wysokości na wąskie, oraz skracając tulejkę, która jest na osi od strony kasety, można te 10mm urwać. Łatwiej będzie to zrobić z pełną osią, bez szybkozamykacza. Inną opcją jest zastosowanie piasty wielobiegowej. Stare 3 biegowe shimano ma szerokość 110mm. Współczesny nexus 7s 126mm, więc też wchodzi bez większego problemu. Mi udało się dostać dwa kompletne koła 28" z nexusem 7 z torpedo w bardzo ładnej cenie, wiec takie trafiły do dziadkowego "Popularnego" i pewnie tam już zostaną. Tak było szybciej i taniej. Oryginał w wersji "naked" psuje tylko linka do zmiany biegów. Dostałem jeszcze jedną ramę, na 99% także "Popularny", ale tu już trafią przerzutki zewnętrzne i hamulce łapkami uruchamiane. Jedna uwaga: po włożeniu piasty 126mm, tylne widełki się rozchodzą, niby minimalnie, ale u mnie prawa korba delikatnie stukała o widełki. Są dwa rozwiązania: albo wymiana suportu na ciut szerszy, albo delikatne zeszlifowanie główki korby i osi pedału od strony ramy w miejscu kolizyjnym. Ja na szybko wybrałem drugą drogę. 53 letnie mechanizm korbowy obraca się idealnie! Bez luzów, bez zacięć. Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się