Skocz do zawartości

Pierwszy Gravel - Fuji Jari 1.1 vs Triban GRVL AF GRX


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć wszystkim!

To mój pierwszy post na forum, więc witam serdecznie wszystkich rowerowych zapaleńców! 🙂

Chciałbym poprosić bardziej doświadczonych forumowiczów o pomoc w wyborze między dwoma rowerami:

🔹 Fuji Jari 1.1 GRX 810 (2x11)
🔹 Triban GRVL AF GRX (2x12)

Kontekst:
Mieszkam obecnie w centrum dużego miasta i jeżdżę na singlu (fixie.inc). W przyszłym roku przeprowadzam się do domku ok. 9 km od centrum, więc planuję więcej codziennych dojazdów trasami rowerowymi, a także częstsze wypady za miasto.

Dodatkowo w domu pojawił się mały pasażer — roczniak, który pewnie niedługo będzie chętnie jeździł ze mną w foteliku 😉

Na czym mi zależy:

napęd GRX
hamulce hydrauliczne
minimalistyczna rama bez dużych napisów


Linki do modeli:
👉 Fuji Jari 1.1 GRX 810 https://www.olx.pl/d/oferta/fv23-fuji-jari-1-1-gravel-grx810-faktura-gwarancja-raty-hydraulika-CID767-ID14yZZx.html
👉 Triban GRVL AF GRX 2x12 https://www.decathlon.pl/p/rower-gravelowy-triban-grvl-grx-af-2x12/_/R-p-343001

 

Będę bardzo wdzięczny za wszelkie opinie, sugestie i doświadczenia z tymi lub podobnymi modelami. 

Z góry dzięki! 

 

ps. Fuji bardziej mi się podoba (marka i matowa rama), stąd dylemat. Pod kątem serwisu i gwarancji pewnie brał bym z decathlon, jednak sprzedawca na OLX i Facebook ma same pozytywne opinie.

 

Odnośnik do komentarza

Ekspertem nie jestem, ale jeździć lubię 🙂 Bardzo ważne jest, żeby rowerek się podobał. Też mi się bardziej podoba Fuji, choć Van Rysel też niczego sobie. Z praktycznego punktu widzenia, zwróć uwagę na napęd. W Fuji masz więcej zębów z przodu i ciut mniej z tyłu (48/32 i 11/34), czyli bardziej szosowy napęd. Będzie twardo. Mocną masz nogę? W Tribanie klasycznie 46/30 i 11/36. Ja mam tą drugą, lżejszą konfigurację i powiem ci, że po płaskim w zasadzie nie przechodzę na większy blat. Jest on niezbędny z górki, ale też mi nie brakuje przełożeń. Więc ten napęd z Fuji byłby dla mnie niepotrzebny i niepraktyczny.

Na papierze Fuji aż o 1 kg lżejszy, pytanie, jak w praktyce? To już będzie zauważalne podczas jazdy, ale tylko przy ruszaniu i na górkach. Na płaskim w zasadzie bez znaczenia...

Bernard, jako sprzedawca, ma bardzo dobrą opinię, również tutaj na forum.

A mówią, że od przybytku głowa nie boli 🙂

Odnośnik do komentarza

Dzięki za odpowiedź!

No właśnie — z nogą i kondycją powiedziałbym, że standardowo. Obecnie śmigam po mieście na singlu, głównie płaskie odcinki.

Nigdy nie jeździłem z dzieckiem, więc zakładam, że lżejsze przełożenia będą bardziej praktyczne — prędkości raczej nie będą autostradowe 😉. Do tego opony Continentala z Tribana chyba lepiej się sprawdzą w takim codziennym, miejskim użytku. Te WTB z Fuji wyglądają bardziej terenowo.

Rozum mówi Triban – nowszy napęd 2x12, pełna grupa GRX, lepsze wsparcie i gwarancja (dozywotnio rama, 5 lat na widelec, 2 na osprzęt).
Ale serce mówi Fuji – jakoś bardziej mi podchodzi, wygląda świetnie, a specyfikacja wcale nie odstaje. GRX810, karbonowa sztyca, lepsze koła. Tylko ta brakująca gwarancja producenta i konieczność wysyłki trochę na minus.

Dylematy, dylematy – nie pierwszy raz od przybytku głowa boli 😅

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...