Skocz do zawartości

TmkG

Użytkownicy
  • Postów

    3
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Osiągnięcia TmkG

Nowicjusz

Nowicjusz (1/4)

  1. Dzięki za podpowiedzi - mam kilka inspiracji i nie pozostaje mi nic innego, jak po prostu udanie się do sklepów i przymierzenie się do paru modeli.
  2. Dzięki za odpowiedź. Wewnętrzne prowadzenie przewodów to oczywiście tylko efekt wizualny, który po prostu bardziej mi się podoba niż zewnętrzne linki. Natomiast sztywna oś w przednim kole to rozwiązanie, które nie jest mi niezbędne, ale zapobiegnie rozregulowaniu mocowania w porównaniu do samozamykacza przy częstym zdejmowaniu koła podczas transportu roweru w bagażniku auta. Krossy jakoś ogólnie mi się nie widzą, ale muszę ten model sprawdzić w praktyce i się przejechać. Natomiast gravele ze względu na baranki to nie mój klimat: wąska kierownica, mniejsze poczucie sterowania rowerem, i do tego mocno pochylona pozycja oraz wąskie opony. Nad amortyzatorem się wciąż zastanawiam, bo niestety nie mam porównania do sztywnego widelca. Fakt faktem, że skakać na rowerze nie zamierzam, a najbardziej wyboistym terenem po którym zamierzam jeździć będzie dziurawy asfalt, pofałdowane polne drogi i bruk w mieście. Co do najważniejszych rzeczy czyli geometrii (zamierzam przejechać się na upatrzonych modelach), osprzętu (deore/tiagra w zupełności mi wystarczy) w pełni się zgadzam. A co rozumiesz przez dobrej klasy koła? Pytam, bo tu mam najmniejszą wiedzę.
  3. Witam Wszystkich, Mam w planie zakup roweru, który będzie dostosowany do moich potrzeb. Dotychczas jeżdżę na MTB Rockrider, który jest mały (koła 26 cali, opony 2,2), ciężki (prawie 15 kg), na SRAM X4. W zeszłym roku zrobiłem ponad 2000 km: 50% asfalt, 30% leśne dukty, 10% polne ścieżki, 10% miasto. Teren przeważnie płaski, choć zdarzają się wypady w góry (500-600 m), ale tam tylko asfalt. Długość tras: przeważnie 40-60 km, jazda rekreacyjna, żadnego ścigania. Jeździ mi się na tym sprzęcie dosyć trudno. Mój idealny rower to taki, który posiada: - sztywną ramę, - amortyzator powietrzny o niewielkim skoku, - napęd klasy co najmniej Deore 2x10/11, - koła 28 cali, - opony 36-50 mm (nie tubeless), - sztywne osie (przynajmniej przednia), - hamulce tarczowe hydrauliczne, - wewnętrzne prowadzenie linek, i kosztuje poniżej 4500 zł. Wychodzi na to, że szukam roweru crossowego (nie zamykam się na inne opcje), ale nie znalazłem żadnego, który spełniałby te wszystkie oczekiwania. Pomożecie w znalezieniu czegoś sensownego?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...