Pozwolę sobie wkleić całą specyfikację :
 
	Giant XTC Advanced 29 2 2020 (~9000zł)
				Rama:
			
			
				 
			
			
				Kompozyt węglowy - Advanced
			
		
				Widelec:
			
			
				 
			
			
				ROCKSHOX Recon RL Solo Air 29", skok 100mm, Boost 15X110MM, manetka blokady, czarne golenie górne, Tapered
			
		
				Suport:
			
			
				 
			
			
				SHIMANO BB-MT800, PressFit
			
		
				Mechanizm korbowy:
			
			
				 
			
			
				SHIMANO SLX M7100 boost, 32T
			
		
				Manetki:
			
			
				 
			
			
				SHIMANO SLX M7100, 1x12
			
		
				Przerzutka tylna:
			
			
				 
			
			
				SHIMANO SLX M7100, Shadow +
			
		
				Łańcuch:
			
			
				 
			
			
				SHIMANO CN-M7100
			
		
				Kaseta:
			
			
				 
			
			
				SHIMANO SLX M7100, 10-51, 12s.
			
		
				Hamulce:
			
			
				 
			
			
				SHIMANO MT500, tarcze 180/160, hydr.
			
		
				Obręcze:
			
			
				 
			
			
				GIANT XCT 29” , szer. wew. 25mm, Tubeless, alu.
			
		
				Piasty:
			
			
				 
			
			
				[P] SHIMANO HB-MT400-B, boost 15x110mm [T] SHIMANO FH-MT510-B CENTER LOCK, boost 12x148mm
			
		
				Opony:
			
			
				 
			
			
				MAXXIS Recon Race 29x2.25, zwijane, TLR, 60TPI, EXO, Tubeless
			
		
				Wspornik kierownicy:
			
			
				 
			
			
				GIANT Contact, alu.
			
		
				Kierownica:
			
			
				 
			
			
				GIANT Contact SL XC Flat, 780x31.8mm, alu.
			
		
				Wspornik siodła:
			
			
				 
			
			
				GIANT Connect, 30.9x400mm, alu.
			
		
				Siodło:
			
			
				 
			
			
				
					GIANT Contact (Forward), UniClip, DCF (Dynamic Cycling Fit), ParticleFlow
				 
			
		
	 
 
	VS
 
	Procaliber 9.7 2x 2017 (~8800zł)
 
	 
 
	
		Rozmiar ramy: 19,5"
	 
	
		Waga: 11,00 kg w rozmiarze 17,5"
	 
	
		Typ ramy: Włókno węglowe OCLV Mountain, IsoSpeed, zwężana główka ramy E2, wewnętrzne prowadzenie linek, wyważone bezpośrednie mocowanie hamulca, wkład suportu PF92, Boost148 i geometria G2 na rowerach 29er
	 
	
		Widelec: Fox Performance 32 Float, Step Cast, 2-pozycyjne tłumienie Grip, zwężana rura sterowa E2, Boost110, geometria G2 z 51 mm offsetem w rowerach 29er, 100 mm skoku
	 
	
		Korba: Shimano XT 2x11 36/26
	 
	
		Kaseta: Shimano SLX, 11-42, 11-rzędowa
	 
	
		Koła: Bontrager Mustang Pro, przystosowane do montażu bezdętkowego Tubeless Ready, Boost110 z przodu, Boost148 z tyłu (15,5: 142 x 12 z tyłu)
	 
	
		Opony: Bontrager XR1 Expert, przystosowana do zastosowania bezdętkowego Tubeless Ready, ściany boczne Inner Strength, 120 tpi, stopka z aramidu, 29x2,20" (15,5: 27,5 x 2,20")
	 
	
		Manetki: Shimano SLX M7000, 11-rzędowa
	 
	
		Hamulce: Hydrauliczne hamulce tarczowe Shimano M615 Deore
	 
	
		Przerzutka tył: Shimano Deore XT, Shadow Plus
	 
	
		Przerzutka przód: Shimano SLX
	 
	
		Kierownica:Bontrager Race Lite, 31,8 mm, wznios 5 mm
	 
	
		Mostek: Bontrager Elite, 31,8 mm, 7 st., kompatybilny z Blendr
	 
	
		Siodło: Bontrager Montrose Comp
	 
	
		Sztyca: Bontrager Rhythm Elite, 2-śrubowe jarzmo, 31,6 mm, zerowy offset
	 
	
		 
	 
	
		VS.
	 
	
		 
	 
	
		Trek Procaliber 9.7 2020 (~9500zł)
	
	
					Rama:
				
				
					 
				
				
					Włókno węglowe OCLV Mountain, IsoSpeed, zwężana główka ramy, wewnętrzne prowadzenie linek, wyważone bezpośrednie mocowanie hamulca, wkład suportu PF92, Boost148 i geometria G2 na rowerach 29er
				
			
					Widelec:
				
				
					 
				
				
					RockShox Reba RL, sprężyna Solo Air, tłumienie Motion Control, zdalna blokada, zwężana rura sterowa, geometria G2 z przesunięciem 51 mm na rowerach 29er, Boost110, 100 mm skoku
				
			
					Suport:
				
				
					 
				
				
					DUB PF92
				
			
					Mechanizm korbowy:
				
				
					 
				
				
					Truvativ Stylo 6k Eagle Dub, 30T z mocowaniem bezpośrednim
				
			
					Manetki:
				
				
					 
				
				
					SRAM NX Eagle, 12-biegowa
				
			
					Przerzutka tylna:
				
				
					 
				
				
					SRAM NX Eagle, Type 3 Roller Bearing Clutch
				
			
					Łańcuch:
				
				
					 
				
				
					SRAM NX Eagle
				
			
					Kaseta:
				
				
					 
				
				
					SRAM XG-1230 Eagle, 11-50, 12-rzędowa
				
			
					Hamulce:
				
				
					 
				
				
					Hydrauliczny hamulec tarczowy Shimano MT500
				
			
					Opony:
				
				
					 
				
				
					Bontrager XR2 Team Issue, obręcz przystosowana do zastosowania bezdętkowego, 120 tpi, stopka aramidowa, 29 x 2,20˝ (13,5 i 15,5”: 27,5 x 2,20”)
				
			
					Wspornik kierownicy:
				
				
					 
				
				
					Bontrager Elite, 31,8 mm, 7 st., kompatybilny z Blendr
				
			
					Kierownica:
				
				
					 
				
				
					Bontrager Race Lite ze stopu aluminium, 31,8 mm, wznios 5 mm, szerokość 720 mm (13,5: 690 mm szerokości)
				
			
					Chwyty:
				
				
					 
				
				
					ESI Chunky
				
			
					Wspornik siodła:
				
				
					 
				
				
					Bontrager Pro, włókno węglowe OCLV, 31,6 mm, przesunięcie 0mm
				
			
					Siodło:
				
				
					 
				
				
					Bontrager Montrose Comp
				
			
		 
	 
	
		 
	 
	
		Rama Treka chyba bardziej przypadła mi do gustu. Jak uważasz, który z nich będzie lepszym wyborem, 2017 czy 2020? ?