Skocz do zawartości

mateo

Użytkownicy
  • Postów

    4
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Osiągnięcia mateo

Nowicjusz

Nowicjusz (1/4)

  1. Serdeczne dzięki za wszystkie rady i uwagi. Ostatecznie wybór chyba padnie na CoMax 2 z 2018 roku. Jeszcze się nim chwile przejadę i jak wszystko będzie ok to mamy decyzje ?
  2. Przemyślałem kwestie, przejechałem się na gravelu kolegi po mieście i ostatecznie podjąłem decyzję, że chciałbym pójść w kierunku Fitness z możliwością wrzucenia opony w granicah 30-34mm (32 pewnie byłoby optimum). 95% to będzie miasto, wciąż jednak nie chce szosy, zależy mi na lepszej kontroli która wydaje mi się niezbędna w zatłoczonym i ruchliwym mieście (na baranku jednak wydaje mi się, że jest trochę gorzej). Pochodziłem po paru sklepach i póki co moją uwagę najbardziej przykuł Giant Fastroad. Z dotychczasowej wiedzy wychodzi mi, że mam następujących kandydatów (tak, wiem, budżet trochę jednak nadszarpnę :P). Wymienię przy każdym z nich wady i zalety, które ja dostrzegam: - Giant Fastroad SLR 2018 - zalety: ładny :), rogi (mam podobne w swoim staruszku i lubie zmienić chwyt na nie), cena w porównaniu do pozostałych ok. Wady: "tylko" Tiagra, brak maszynowych piast - Giant Fastroad CoMax 2 2018 - zalety: powyższe + piasty maszynowe <3, rama cała z kompozytu (mniejsza waga). Wady: cena troszkę większa ? chociaż za 2018 mam niezłą ofertę, - Merida Speeder 500 - zalety: Ultegra (to już chyba wypas), chyba wygodniejsza opcja montażu bagażnika/blotnika. Wady: brak rogów (to dla mnie w sumie dość ważne, da się jakoś je "dorobić?", no mniej mi się podoba, brak piast maszynowych - Canyon Roadlite SL 8.0 - zalety: Ultegra, rogi, waga, wygląd. Wady: chyba brak piast maszynowych przy tej cenie, cena, brak możliwości obejrzenia na żywo, brak opcji zakupu ratalnego (nie jest to pewnie nie do przeskoczenia, ale zdecydowanie bym wolał, szczególnie, że teraz raty 0% są dosyć popularne ? ) Mam parę pytań dodatkowych bo nie znalazłem konkretnych odpowiedzi: Czy do wszystkich powyższych założę co najmniej 32mm? Czy wszędzie (mniej lub bardziej wygodnie) założę bagażnik, ewentualnie jakiś normalnie wyglądający błotnik? Który z powyższych wg. Was powinieniem wybrać i dlaczego? Bardzo dziękuję za wszystkie dotychczasowe rady i z góry dzięki za kolejną! ?
  3. Dzięki za podpowiedzi ? Dzisiaj planuje parę sklepów odwiedzić, przymierzyć się do gravela i fitnesiaka i podjąć chociażby decyzję w tej kwestii :). Może faktycznie te Tribany są jakimś rozwiązaniem i z tego co widzę, to nawet mają te wymarzone piasty maszynowe ? Chociaż zapewne dużo racji jest w tym, że odczułem różnice bo stare piasty były kompletnym złomem. Już widzę też, że raczej warto zbliżyć się do tych 4000, więc jakbyście mieli jeszcze jakieś propozycje konkretnych modeli gravel/fitness to chętnie zajrzę. Już sporo wiem. Gravel lub Fitness - kwestia kierownicy i indywidualnego odczucia, szerokosc opon pewnie 32-34, na pewno muszą mieć możliwość montażu bagażnika (a najlepiej też błotnika), wciąż chętnie przyjmę maszynowe piasty ? (chociaż nie jest to warunek konieczny). Największy problem mam z tym na co zwracać głównie uwagę jeżeli chodzi o osprzęt i co jest dobre a na co uważać.
  4. Witajcie, jestem generalnie laikiem w tej tematyce (no, po 3h czytania i szukania i małej modyfikacji poprzedniego roweru ?). Do tej pory jeździłem na baaaardzo starym rowerze górskim, na którym po wymianie kół na takie z piastami maszynowymi (Novatec) i opon na semi-slick jeździło się w zasadzie dość przyjemnie. No ale już wszystko się tam rozlatuje i pomyślałem, że czas na porządny rower, jako że od paru sezonów regularnie jeżdżę. 95% jazdy to jazda do pracy i z powrotem. W sumie kilkanaście kilometrów, głównie po asfalcie i przyzwoitych ścieżkach rowerowych, ale zdarza się też zboczyć przez park, no i ścieżki i ulice też nie są idealne. Poza tym chciałbym mieć różne opcje i móc też czasem trochę za miasto wyjechać, dlatego szosa chyba odpada. Optymalny (przynajmniej z opisu) wydaje się gravel lub fitness. Z tego co rozumiem (w uproszczeniu mówiąc) różnią się głównie kierownicą. Teoretycznie na miasto lepsza wydaje się prosta, czy tak? Z drugiej strony gravele i baranki nieco bardziej mi się podobają. Kolejna sprawa - nie wiem ile powinienem wydać - stąd taki szeroki przedział w temacie. Jeśli naprawdę warto, mogę dołożyć, bo chciałbym mieć porządny rower na ładnych parę lat, ale może taki rower w okolicach 2500 będzie dla mnie w sam raz? Przez małe doświadczenie z sensownymi rowerami ciężko mi powiedzieć ? Przejrzałem już sporo modeli i powiem szczerze - już nic nie wiem ? Byłbym bardzo wdzięczny jakby ktoś z Was pomógł mi i wskazał parę modeli, które wydają się dla mnie sensowne. Moje oczekiwania w skrócie - głównie miasto, głównie asfalt i ścieżki, czasem park, las - to pewnie ma znaczenie - jest trochę różnic wysokości w drodze do roboty ? - może to fanaberia, ale chciałbym mieć tam piasty maszynowe (odczułem b. dużą różnice po wymianie w starym rowerze) - wydaje mi się że szerokość opony optymalna dla mnie to będzie jakieś 34-38mm? Z góry wielkie dzięki za pomoc! EDIT: Dorzucę jeszcze że wzrost 182, waga - 82kg
×
×
  • Dodaj nową pozycję...