Skocz do zawartości

marcel089

Użytkownicy
  • Postów

    13
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Osiągnięcia marcel089

Forumowicz

Forumowicz (2/4)

  1. Faktycznie zrobiłem literówkę, bo oczywiście chodziło o napęd. Byłem dzisiaj w Treku obejrzeć Domane. Co do rozmiaru to powiedzieli mi, że przy moim wzroście to jest 58 i nie ma żadnej dyskusji, a zwłaszcza w Domane, który ma stosunkowo krótką ramę. Dostałem też radę, żeby ostrożniej podchodzić do Spec'a, ponieważ firma przechodzi obecnie trudniejszy okres... Na stronie Speca też jest kalkulator do wyliczania na podstawie wzrostu i długości goleni (od kolana do kostki). Z tego co zauważyłem, to chyba nawet bardziej ten drugi parametr decyduje i dla długości goleni do 41.5cm wychodzi 56. Ja wymierzyłem 41cm, choć nie jest to tak jednoznaczne do określenia jak wzrost.
  2. Pytanie z trochę innej beczki. W wyższych wersjach modeli zarówno Domane SL6, Roubaix SL8 Comp i Diverge Comp w porównaniu z niższymi wersjami odpowiednio Domane SL5 i Sport, chyba najbardziej znaczącą różnicą, poza innymi są hamulce elektryczne. Z różnicą w cenie bywa bardzo różnie, wszystko zależy jaka okazja i na który się trafia, ale może to być rzędu 3tys. Przykładowo Trek w Niemczech jest za 3000 euro i 2300 w niższej. Pytanie czy z punktu widzenia takiego amatora jak ja, taki upgrade jest tego wart. Jeszcze jedna kwestia rozmiaru. W przypadku Treka wg ich tabel dla wzrostu (183-184cm) i długości nogi (84-85cm), wpisuję się praktycznie w środek rozmiaru L/58 (to samo w Spec). Czy są jakieś inne czynniki, które mogą powodować, że potrzebuję jednak inny rozmiar?
  3. We włoskim sklepie RDR Bikes jest Domane SL7 gen4 na Ultegra i karbonowych kołach za 2,5k euro link. Ale tylko ostatni rozmiar M, gdyby to była L-ka, bo najwyraźniej taki potrzebuję, to nie wiem czy bym nie kupił w ciemno. Praktycznie za pół ceny. Oczywiście to nie ma sensu, ale jak widać warto na spokojnie szukać, bo różne kwiatki się trafiają. Przy okazji doczytałem, że Trek Domane występuije jako Gen 3 i Gen 4. Ten pierwszy ma rozdzielacz zarówno z tyłu jak i z przodu, Gen 4 tylko z tyłu. Ogólnie Gen 3 jest tańszy i daje większy komfort jazdy, Gen 4 z kolei lżejszy i szybszy. Zatem Treka faktycznie warto rozważyć. Znalazłem kilka opinii w sklepach o Trek Domane i właśnie ludzie dość często piszą o wyjątkowym komforcie jazdy.
  4. Z informacji które udało mi się znaleźć wynika, że IsoSpeed w Trekach daje większy komfort dla dolnych partii i przede wszystkim kręgosłupa. Z kolei FutureShock w Spec tłumi przede wszystkim drgania na ramiona. Zatem jeśli chodzi o komfort (tłumienie drgań), to chyba Spec ma przewagę nad Trekiem, jeśli dołoży się amortyzowaną sztycę. W ogóle nie wiedziałem, że takie są. Z tego co piszą, to Spec CG-R ma do 18mm ugięcia, czyli prawie tyle co sprężyna FutureShock. Sztyca Roval Terra chyba działa na innej zasadzie, ale rozumiem, że jest równie skuteczna. W modelach z 2024 roku Roubaix ma maksymalny zalecany rozmiar opony 40mm, a Diverge 47mm, ale ponoć nawet 53mm pasuje. Diverge daje dodatkowo mocowanie bikepackingu. Znalazłem już kilka opinii, że Roubaix sprawia wrażenie szybszego w porównaniu do Diverge, czyli tak jak @jajacek mówił. Diverge ma 4mm krótszy reach i 17mm wyższy stack. Pewnie różnica w wysokości może być lekko wyczuwalna i może to jest jeden z czynników, który "skłania do szybszej jazdy". Ponoć jeśli chodzi o sterowność, to Roubaix sprawia wrażenie zwinniejszego, w porównaniu z bardziej stabilnym Diverge. Na jednym forum ktoś napisał, że Diverge bliżej do rowera wyprawowego a Roubaix do szybkiej szosy z bonusami. @Pepe75 Gdyby Ci się faktycznie udało przetestować Roubaix, to opinia będzie bardzo cenna dla mnie. Niestety osobiście raczej nie będę miał okazji porównać.
  5. Synapse Carbon 5 widzę w sklepie zagranicznym Sportissimo za 13k link. Czy znalazłeś jakąś lepszą opcję? Jeśli chodzi o sam wygląd, to Spec i Trek trochę bardziej do mnie przemawiają. Ale to wyłącznie kwestia gustu. Btw z tego co znalazłem to tylko Trek, Spec, wspomniany Cannondale i BMC mają aktywne systemy amortyzacji spośród wszystkich marek.
  6. Zauroczenie Bianchi w kolorze celeste może szybko minąć jak będzie dupa boleć. Z ciekawości na pewno go obejrzę, ale trudno nie zgodzić się z powyższymi argumentami. Zresztą osiem lat temu prawie kupiłem Roubaix Comp 2017, więc już wtedy mnie przekonał. Obecnie chyba jedyna opcja to zakup w Niemczech, bo u nas raczej ciężko coś znaleźć w moim budżecie, zwłaszcza uwzględniając dodatkowe wydatki, które mnie czekają. Trek, choćby ten z linku wydaje się również ciekawą opcją. Może w Niemczech znalazłbym coś taniej, albo w lepszej konfiguracji. Pogrzebię jeszcze w tematach amortyzacji i komfortu, także u innych producentów żeby mieć lepszy przegląd. Z tego co wiem, to Future Shock w Spec polega od oddzieleniu kierownicy od ramy a Iso Speed z kolei na rozdzieleniu rury podsiodełkowej od reszty ramy. Czyli totalnie różne rozwiązania, a choćby z powyższej opinii równie komfortowe. Pytałem już o różnicę między Roubaix w komforcie, a jak on wypada w porównaniu do Diverge, czy różnica jest odczuwalna? Co do wspomnianej kierownicy, którą czasami trzeba wymienić, to jakiego rzędu to wydatek za jakąś przyzwoitą, bo rozpiętość cenowa jest ogromna? Co do rozmiaru to mam 183-184 wzrostu i około 84-85 cm wewnętrzną długość nogi, waga 90kg. Wg tabeli w zależności od wzrostu wychodzi, że potrzebuję rozmiar 56. W jaki sposób można to inaczej policzyć? Doczytałem trochę o bike fittingu. Wydaje mi się, że kupując rower przez internet, to nawet lepiej trochę na nim najpierw pojeździć i dopiero później pójść na usługę. Wnioskuję to z poniższych zaleceń które znalazłem: • Na usługę przyjdź wypoczęty, zdrowy, w okresie regularnego uprawiania aktywności rowerowej. • Przygotuj notatki dotyczące swoich dolegliwości oraz listę wątpliwości/pytań, na które chciałbyś uzyskać odpowiedź. • Bądź przygotowany na to, że fizjoterapeuta będzie potrzebował odpowiedzi na znaczną ilość pytań, dotyczącą Twoich odczuć z wprowadzanych zmian.
  7. No to mi dopiero w głowie namieszałeś, a już myślałem, że mam z grubsza temat ogarnięty 😄. Byłem wręcz napalony na te dwa wspomniane. W Bianchi tak na prawdę chyba kolor celeste głównie robi robotę, przynajmniej w moim przypadku. To trochę jak z czerwonym ferrari. Cervelo widziałem i choć bardzo mi się spodobały, to skreśliłem, bo marka wydawała mi się egzotyczna i w razie potrzeby to gorsza dostępność samego roweru, a później serwisu i części. Z tego co widzę, to wspomniany Caledonia w moim budżecie to najwyżej używany. Trek Domane SL5 Gen 4 jest za 10,7k link. Salon mam w pobliżu, więc mógłbym zobaczyć. Tylko geometria jest chyba bardziej agresywna i mniej komfortowa. Jest kompakt 50/34, ale sam nie wiem czy taka 46-30 jak we wspomnianych przeze mnie modelach nie byłaby w moim przypadku lepsza. Z Roubaix zresztą jak sam wspomniałeś jest podobnie, jest mniej komfortowy w porównaniu z Diverge. Chyba powinienem doprecyzować, że moim priorytetem nie jest bicie rekordów prędkości. Zresztą jeżdżę głównie sam, więc nawet nie mam z kim się ścigać. Do tego jestem totalnym amatorem. Zatem bardziej zależy mi na komforcie. Zamiana crossa nawet na gravel to będzie ogromna zmiana i duża dawka nowych doznań z jazdy. Nie wiem czy byłbym w stanie zauważyć tą "mułowatość" Diverge'a w porównaniu z Roubaix. Nadal biorę pod uwagę endurance, tylko szukam argumentów za i przeciw. Btw czy Roubaix SL8 Sport i Comp będę się różniły pod względem komfortu? Mam jeszcze laickie pytanie co do bike fittingu. Czy dobrze myślę, że kupując rower w sklepie internetowym powinienem sam wyliczyć rozmiar i wtedy się do kogoś zgłosić, czy bike fitter już wcześniej powinien określić odpowiedni rozmiar? Rozumiem też, że na przykład długość mostka w danym rozmiarze jest jaka jest i jeśli wyjdzie, że potrzebuję innej, to po prostu trzeba kupić później dodatkowy. Zastanawiam się, jakie dodatkowe wydatki mogą się pojawić.
  8. Odświeżam temat. Osiem lat temu z powodu kontuzji nie kupiłem ostatecznie roweru, a też przestałem w ogóle jeździć. Planuję znów zacząć jeździć rekreacyjnie i w związku z tym temat zakupu roweru powrócił. Celuję już w rower gravelowy, ewentualnie biorę też pod uwagę endurance, ale wyłącznie Spec Roubaix. Trasy to głównie przyzwoity asfalt, czasami trochę gorszego asfaltu lub tzw szutru, a okazjonalnie ubita leśna ścieżka (raczej taka premium). Mój budżet to 12-15k. Natomiast będę musiał kupić na pewno nowe buty, pedały, może siodełko i nie wiem co jeszcze, a oprócz tego planuję bike fitting, więc im bliżej dolnej granicy kwoty, tym lepiej. Muszę dmuchać na moje kolana i potrzebuję lżejszych przełożeń, dlatego napęd 2x12 i ogólnie wolę osprzęt Shimano. W tej cenie rama karbonowa jest dość popularna, chociaż spotkałem opinie, że amator nie zauważy różnicy pomiędzy porównując z aluminiową. Zrobiłem przegląd tego co jest w moim zasięgu, również pod kątem dostępności w Krakowie. Pierwszy wpadł mi w oko Bianchi Impulso Pro, ale niestety poza moim zasięgiem. Natomiast jeden sklep na Śląsku oferuje go za 16800 z bike fittingiem w cenie. Jeśli kogoś stać, to chyba świetna okazja. W zasięgu jest Bianchi Impulso Comp za 13,5k, a do tego w sklepie 5km od domu. W porównaniu do Pro, to wizualnie praktycznie to samo, koła aluminiowe zamiast karbonowych, część osprzętu z niższej grupy. Z mojego punktu widzenia i na moje potrzeby to aż za dużo. Sklep mam niedaleko domu. Bianchi Impulso COMP Bianchi ma jeszcze modele Arcadex, ale w nie na razie nie wchodziłem, może niesłusznie. Następny jest Spec Diverge Sport Carbon. W pobliżu nie znalazłem w przystępnej cenie, ale w kilku polskich sklepach jest w okolicach 14k, a nawet za 12,7 w hiszpańskim bikeinn (link poniżej). Aczkolwiek trudno kupować nawet na nim nie siedząc, więc to jest jakiś kłopot. Może w rowmix w Krakowie będzie jeszcze jakaś promocja. Na tą chwilę mają model 2023 za 16 k i na osprzęcie SRAM. Diverge Sport Carbon Endurance brany pod uwagę to Roubaix SL8 Sport. Znalazłem ofertę za 13k, ale bardzo daleko, więc znów problem z przymiarką. Roubaix SL8 Sport W ofercie Treka znalazłem grupę modeli Checkpoint, ale wszystkie na osprzęcie SRAM. Poza tym chyba na tą markę, to nie ten budżet. Zupełnie przypadkiem trafiłem na markę Orbea i rower Terra M30 Team. Jeśli chodzi o osprzęt, to jest podobnie do Bianchi Impulso Comp. Przy okazji też całkiem nieźle się prezentuje. Orbea Terra M30 TEAM Tak się składa, że w jednym sklepie blisko domu bike-rs mam dostępne Bianchi Impulso Comp i Orbea Terra M30, więc w najbliższym czasie tam podjadę. Mają też bike fitting. Na razie jestem po operacji stopy i jutro dopiero usuną mi szwy. Na razie słabo chodzę i przede mną co najmniej miesiąc rehabilitacji, więc potencjalny zakup to nie tak szybko. Natomiast od czegoś trzeba zacząć. Czy ktoś może się wypowiedzieć na temat wymienionych modeli, głównie Impulso Comp i Terra M30 albo zasugerować inne? Krytyczne uwagi odnośnie moich założeń, planów również mile widziane.
  9. Byłem wczoraj w rowmixie obejrzeć Roubaix Comp. Zrobił na mnie lepsze wrażenie niż Synapse. Kierownica pracuje prawie jak w moim Romecie na Suntour, wygląda na bardzo komfortowy i podobno taki jest. Sprzedawca twierdził, że sporo ludzi pokupiło już nawet S-Worksy po kilkadziesiąt tysięcy z Future Shock, bo tak świetnie się sprawdza. Będę musiał go przetestować.
  10. Nie wiem jak mi wczoraj umknął (dosłownie za rogiem). Chyba jedyna odpowiednia dla mnie konfiguracja napędu to kompakt + 11-32, bo swego czasu miałem problemy z bólem kolan i chociaż teraz jest wszystko ok, to wolę dmuchać na zimne i nie przesadzać z obciążaniami. W sumie zawsze robię jakieś podjazdy i boję się, że czasami mogłoby braknąć pary, a stalowych nóg też nie mam. Co do samego Roubaix to prosiłbym o rozwinięcie tematu amortyzacji w tym rowerze. Ostatnio w trakcie rozmowy ze sprzedawcą Look'a usłyszałem wiele słów krytyki w stronę "dziwnych wkładek" w sztycach stosowanych przez różnych producentów, które trzeba wymieniać itd., oczywiście na rzecz jedynego słusznego rozwiązania Look'a ;). No dobra to ostatnie już dołożyłem. Pytanie jak w rzeczywistości jest z trwałością tego systemu Future Shock, o którym pisałeś? Czy dasz rady coś na ten temat powiedzieć. Druga rzecz, na którą zwróciłem uwagę, to brak charakterystycznego wygięcia górnych rurek tylnego trójkąta w powyższym modelu, który z tego co zauważyłem, jest stosowany w większości ram endurance i odpowiada za amortyzację. Co w takim razie z Roubaix? Rower bardzo mi się podoba, tylko czy rzeczywiście jest taki komfortowy. Chciałbym obiektywnej opinii, bo jutro w sklepie pewnie usłyszę litanię samych zalet.
  11. Dzięki za analizę, teraz ja muszę się przekopać przez to co napisałeś ;D i z nowymi wnioskami będę dalej drążył temat. W ogóle dzięki za zaangażowanie w temat. W ogóle jak podejść do zakupu internetowego? Mam na myśli dobranie wysokości kierownicy, siodełka i nie wiem co tam jeszcze? Raczej nie czuję się na siłach, żeby zrobić to samodzielnie. Z kolei wydatek kilku stów na bikefitting czy jest tego wart? Z tego co pytałem w kilku sklepach to w cenie roweru oferują już taką usługę, w dwóch nawet profesjonalną. Będę wdzięczny za namiary na Roubaix. Rozumiem, że wg Ciebie to będzie numer 1 wśród wszystkich wymienionych?
  12. Mam 184 wzrostu i jakieś 84-85 cm wewnętrzną długość nogi (teraz tak na szybko mierząc), czyli w zazwyczaj wychodzi rozmiar 56/58 w zależności od producenta. Co do osprzętu to też mi się wydaje, że można w tych pieniądzach oczekiwać np kompletnej Ultegry. Z kolei jeżeli idzie o Speca Roubaix to chyba mimo wszystko nie ten budżet, z tego co widzę to raczej należałoby dołożyć. Z tego co widzę Expert na ultegrze z kasetą 105 to prawie 16k. Dlatego zresztą pominąłem go w zestawieniu. Canyon od początku mi się podobał i oferuje interesujący osprzęt w swojej cenie, natomiast trochę gorzej z dostępnością, chyba tylko zakup online, ale może się mylę. Jestem laikiem i raczej wolałbym zakup w stacjonarnym sklepie, gdzie od razu dopasują wszystkie parametry do moich rozmiarów, bo raczej mam na razie o tym bardzo blade pojęcie. A co sądzisz o Cannondale Synapse albo wymienionych Fuji?
  13. Witam, Noszę się z zamiarem kupna szosy typu endurance. Będzie to moja pierwsza szosa, do tej pory jeździłem, a właściwie jeżdżę na crossowym Romecie Orkan 4.0. Zakładam, że nowy rower posłuży mi kilka sezonów, dlatego postanowiłem wybrać coś w miarę solidnego (jak na amatora oczywiście). Generalnie podstawowe założenia są takie: 1. Karbonowa rama typu endurance - komfort jazdy przede wszystkim 2. Osprzęt 105, jeszcze lepiej Ultegra3 3. Hamulce tarczowe (hydrauliczne) Reszta do indywidualnego rozważenia. Po krótkim rekonesansie na krakowskim podwórku rozważam następujące modele: Cannondale Synapse Disc Ultegra 2017 Trek Domain SL 5 Disc Scott Addict 20 Disc (tutaj mam chwilowo nieścisłość, ponieważ sprzedawca nie określił mi o który model dokładnie chodzi, domyślam się, że za 12800 to ten z linku poniżej, bo z tego co widzę to te na 2018 są na 105 albo Tiagrze i raczej poniżej 10k. - chyba takich narzutów nie mają) Look 2018 765 Optimum Disc Black Red 105 RS170 - 11700zł (ostatni z linka poniżej, przedostatni wychodzi 12800, dwa pierwsze poza zasięgiem) Fuji Gran Fondo 2.1 (sprzedawca oferuje model 2017 za nieco ponad 10k. więc cena bardzo korzystna jak na tą konfigurację, za gran fondo 2.3 na 105-tce z kolei niecałe 9k.) Na powyższe modele udało mi się już znaleźć konkretne oferty w mojej okolicy, natomiast są jeszcze inne rowery, które biorę pod uwagę: Specialized Diverge COMP 2017 (cena regularna z tego co widzę to 13500, musiałbym zbić przynajmniej 1k.) - po szybkim przejrzeniu oferty Speca wydaje mi się, że ten model jest najbardziej zbliżony do moich oczekiwań, niech mnie ktoś poprawi jeśli się mylę. Cube AGREE C:62 Disc / Race Disc Cube Attain GTC SL Disc / Pro Disc (ten pierwszy poniżej 10k na Ultegrze) Canyon Endurace CF SL Disc 8.0 Canyon Endurace CF SL Disc 8.0 SL (chyba jedyna różnica to ksyriumy i odpowiednio wyższa cena) Focus Paralane 105 Focus Paralane Ultegra ROSE XEON CDX-3100 Di2 DISC (ciekawa konfiguracja w tej cenie, nie wiem jak te ramy się sprawują) ROSE XEON Cross Ultegra (wygląda na gravel) Ridley X-Trail Carbon Ultegra (mieszana Ultegra ze 105, pełna Ultegra to wydatek ponad 14k z tego co widzę) RIDLEY FENIX C DISC - Ultegra To z grubsza wszystko co udało mi się wyłowić z rynku. Sporo tego się zebrało, mam nadzieję, że nie zniechęciłem do włączenia się do tematu. Generalnie będę wdzięczny za wszelkie sugestie, wskazówki, podzielenie się własnymi doświadczeniami z wymienionymi bądź nie (na pewno na rynku są jeszcze inne rowery, które przeoczyłem, a mogłyby być odpowiednie) rowerami, polecenie albo odradzenie któregoś. Nie ukrywam, że jestem laikiem, jeżeli chodzi o sprzęt, od niedawna zacząłem się tym trochę interesować. Producenci mają bardzo różne patenty na tłumienie drgań (np. konstrukcyjne w Synapse, włókna lnu w Look czy inne systemy jak IsoSpeed u Treka), pytanie jak to się sprawdza w praktyce i jaki jest komfort jazdy? Jeżeli chodzi o budżet to sprawa wygląda tak, że na samym początku zakładałem 8tys., ale zorientowałem się, że ciężko będzie dostać w tych pieniądzach to czego oczekuję. W tym momencie postawiłem sobie granicę 12tys. i nie chcę jej przekraczać. To jedyne wyjście chyba, bo bardzo szybko można by podwoić tą kwotę . Już te 12tys. to bardzo duży wydatek jak dla mnie. Na tą chwilę najbliżej mi do zakupu Synapse (sklep na miejscu, dobra cena, wygląd mi odpowiada), chociaż widzę drobne uchybienia, jak chociażby kaseta 105, przy tej cenie... Naczytałem się dużo dobrych opinii o tym rowerze. Z kolei Domain, co prawda na 105, ale też ciekawa opcja, że o Look 765 nie wspomnę. Fuji mają świetny stosunek ceny do klasy osprzętu, ale nie wiem jak całościowo wypadają. Ogólnie to mam straszny mętlik w głowie i mam nadzieję, że ktoś mi coś doradzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...